آریا بانو
خسرویار: مسابقات فوتبال قهرمانی آسیا پله صعود زنان جوان ایران است
چهارشنبه 28 فروردين 1398 - 12:03:35
آریا بانو - تهران - سرمربی تیم فوتبال جوانان زنان گفت: شانس بالایی برای صعود از مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا داریم. این رقابت‌ها پله صعود ملی‌پوشان ایران است.

«کتایون خسرویار» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: در گروه B مسابقات قهرمانی آسیا با تیم‌های کره جنوبی، ویتنام و لبنان همگروه هستیم. لبنان تنها حریفی است که اطلاعات کمتری از آن داریم زیرا این تیم لژیونرهای بسیاری دارد که زیر نظر مربیان آلمانی، انگلیسی و آمریکایی تربیت شده اند.
وی ادامه داد: کره جنوبی جزء بهترین تیم‌های دنیا است و همواره در جام جهانی شرکت می کند. اگر در این رقابت ها به پیروزی دست نیابد باز هم یکی از تیم های برتر جهان محسوب می شود. بازیکنان ویتنام نیز از نظر فیزیولوژیکی بسیار قوی هستند و تکنیک به خصوصی دارند.
سرمربی تیم فوتبال جوانان زنان درخصوص شانس صعود این تیم از گروه خویش گفت: احتمال اینکه نتوانیم از گروه صعود کنیم یک درصد است. این بازی ها برد و باخت دارد اما همه چیز به ایمان بازیکنان بستگی دارد. به عنوان یک سرمربی به همراه کادر فنی تمام تلاش خود را برای آموزش تکنیک ها به آنها انجام دادیم. از این پس تصمیم برای برد و باخت با خودشان است.
وی گفت: یک ماه پیش در تورنمنت سوچی در روسیه با سه تیم اروپایی بازی کردیم. می دانیم که حداقل سطح تیم از نظر اروپایی بد نیست و می توانیم ببریم و مساوی کنیم. اگر هم ببازیم، با گلهای بسیار کم بازی را به حریفان واگذار می کنیم. به عنوان یک مربی که یک سال با این بازیکنان کار کرده‌ام برایم اهمیت دارد که ببینم رشد اعضای تیم چگونه است. نمی خواهم تیم خود را با آسیا یا اروپا مقایسه کنم اما تا موفقیت تیم ملی راه زیادی نیست.
سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران خاطرنشان کرد: شرایط جسمانی ملی‌پوشان بسیا خوب است و سوم اریبهشت راهی این رقابت‌ها می شویم. باید زودتر به ویتنام برویم تا بازیکنان با شرایط آب و هوایی این کشور سازگار شوند. اما قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برای زنان خوب نیست زیرا ملی پوشان 2 روز قبل از مسابقه می رسند و تنها یک روز استراحت می کنند. در حالی که مردان پنج روز پیش از این رقابت ها در تایلند حضور می یابند.
تیم فوتبال جوانان زنان ایران در گروه B مسابقات قهرمانی آسیا با تیم های کره جنوبی، ویتنام و لبنان همگروه است. این مسابقات به میزبانی ویتنام در شهر هانوی برگزار می شود.
ملی پوشان سوم اردیبهشت راهی این رقابت ها می شوند. مسابقات قهرمانی آسیا از 6 اردیبهشت آغاز خواهد شد.
تیم فوتبال جوانان زنان پیش از حضور در این رقابت ها 29 فروردین ماه در یک دیدار تدارکاتی به مصاف تیم آذرخش تهران می روند.
ورزشی**9128**2024

http://www.banounews.ir/fa/News/150390/خسرویار--مسابقات-فوتبال-قهرمانی-آسیا-پله-صعود-زنان-جوان-ایران-است
بستن   چاپ