آریا بانو
مربی تیم ملی وزنه برداری زنان: برای کسب تجربه به چین می رویم
چهارشنبه 28 فروردين 1398 - 12:03:35
آریا بانو - تهران- مربی تیم ملی وزنه برداری زنان ایران با بیان اینکه امیدی به کسب مدال در رقابت های قهرمانی سال 2019 آسیا در چین نداریم گفت: تیم ملی برای کسب تجربه به رقابت های قهرمانی قاره کهن اعزام می شوند.

«مریم امرالله» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: امیدی به کسب مدال در این رقابت ها نداریم، زیرا وزنه بردارانی در رقابت های قهرمانی آسیا حضور دارند که سال ها در این رشته فعالیت داشته و از بهترین های جهان هستند.
وی افزود: وزنه برداری زنان یکسالی است که در ایران فعالیت خود را آغاز کرده و توقع مدال آوری در نخستین مسابقه رسمی، جز استرس چیز دیگری برای آنان به همراه ندارد. باید واقع بین بود و در خیال پوچ مدال آوری در نخستین مسابقات نباشیم.
امرالله گفت: هدف از حضور در این مسابقات تنها کسب تجربه و مدال آوری در رقابت های بعدی است تا این ورزش به صورت جدی برای زنان ایران دنبال شود و بتوانند در آینده نزدیک در سطح جهانی و آسیایی، مدال کسب کنند.
مربی تیم ملی وزنه برداری زنان در خصوص وضعیت ملی پوشان بیان کرد: اعضای تیم از نظر آمادگی در شرایط بسیار خوبی به سر می برند و برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا هیچ گونه مشکلی ندارند. داشتن استرس برای وزنه برداران طبیعی است زیرا آنان نخستین تجربه آسیایی را خواهند داشت. در این زمینه مشاوران و روانشناسان نیز در کنار آنان حضور دارند.
وی عنوان کرد: از مهر ماه سال گذشته در سه رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان اردو برگزار کردیم و اردوی بزرگسالان به صورت جدی از آبان ماه سال گذشته آغاز شد. اردوی تیم ملی طی این مدت به صورت مستمر برگزار شد و ملی پوشان تا زمان اعزام نیز همچنان در اردو هستند.
مربی تیم ملی وزنه برداری زنان در خصوص گذارندن دوره های مربیگری افزود: گرچه با سیستم اردوهای وزنه برداری از قبل آشنا بودم اما در دوره های مربیگری فدراسوین وزنه برداری شرکت کردم. پیش از آن نیز دوره های تخصصی را در خارج از کشور سپری کردم. حضور در کنار ملی پوشان مایه افتخار است و نمی دانم که بعدها در این سمت خواهم ماند یا نه؛ این سیاست فدراسیون است تا به عنوان مربی تیم ملی زنان باقی بمانم.
امرالله در پایان در خصوص اهمیت این مسابقات برای کسب سهمیه المپیک گفت: سیاست فدراسیون وزنه برداری بر این است تا تیم های وزنه برداری در همه مسابقات حضور یابند و به طور حتم برنامه هایی نیز برای کسب سهمیه المپیک دارد.
چهل و هشتمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا که یکی از مراحل گزینشی و کسب سهمیه المپیک2020توکیو به حساب می آید، 29 فروردین تا 8 اردیبهشت به میزبانی شهر نانگبو کشور چین برگزار می ‌شود.
تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان ایران برای نخستین مرتبه با 7 وزنه بردار در این پیکارها حضور خواهد یافت.
ورزشی**9128**1067**

http://www.banounews.ir/fa/News/150389/مربی-تیم-ملی-وزنه-برداری-زنان--برای-کسب-تجربه-به-چین-می-رویم
بستن   چاپ