آریا بانو
6 نکته در مورد دوقلوهای تازه متولد شده
سه شنبه 6 فروردين 1398 - 10:46:39
آریا بانو -
6 نکته در مورد دوقلوهای تازه متولد شده
١٤٣
٠
سلام بانو / در ایالت متحده سه نفر از هر 100 زن، بارداری دوقلو یا سه قلو دارند. بارداری دوقلو در حال افزایش است. دوقلوها می توانند دو برابر شادی را به منزل شما به ارمغان آورند. اگر شما احساس می کنید که شاید فرزند شما دوقلو باشد، نیاز به برنامه ریزی بهتری برای آینده دارید. در اینجا مواردی هستند که توسط کارشناسان گفته شده اند و می توانند راهنمای خوبی برای کمک به شما در ورود دوقلوها به منزل باشد.
6 نکته برای ورود دوقلوهای تازه متولد شده به منزلتان:
1- برنامه ریزی صحیح:
وقتی شما یک کودک تنها دارید برنامه ریزی سخت است اما هنگامی که دوقلو دارید همه چیز باید در یک برنامه ریزی صحیح گنجانده شود. تغذیه و خواب کودک را طبق یک برنامه انجام دهید.
2- شما می توانید هر دو نوزاد را همزمان شیر بدهید:
اگر شما شیر دارید، می توانید هر دو بچه همزمان در هر سینه تغذیه کنید، اما این طول می کشد و به هماهنگی و صبر نیاز دارد. یکی از محققان می گوید: یکی از دوقلوها از شیر مادر و دیگری از بطری تغذیه در یک زمان استفاده کنند.
3- یک تختخواب بچه در آغاز برای هر دو نوزاد:
دوقلوها در ابتدا قطعاً در گهواره باقی می مانند. زمانی که آن ها نزدیک یکدیگر می خوابند، خواب بهتری دارند. بنابراین یک تخت مشترک را برای آنها در نظر بگیرید تا در دوران کودکی خود در آن حرکت کنند. فقط زمانی که بزرگتر می شوند برای آنها دو صندلی ماشین در نظر بگیرید.
4- نوزادان دوقلو بیشتر احتمال دارد که مشکلات تنفسی داشته باشند:
دوقلوها به احتمال زیاد، زودتر و با وزن کم تر متولد می شوند. تولد زودرس اغلب سبب مشکلات تنفسی در ریه ی این نوزادان می شود. البته این بدین معنا نیست که دوقلوهای نارس مشکل تنفسی دارند.
5- دوقلوها همه چیز را به اشتراک می گذارند:
اگر یک دوقلو دارای یک عفونت مسری باشد، ممکن است دیگری نیز از او بگیرد. پدر و مادرهایی که دوقلو دارند زمانی که یکی از آن ها با یک بیماری مسری متولد می شود، بلافاصله بعد از تولد، آن ها را از هم جدا کنند. برای مثال زمانی که یکی از دوقلوها آبله مرغان داشته باشد، شما می توانید آن ها را از هم جدا کنید و با این کار احتمال خطر را کاهش دهید.
6- ممکن است شبیه باشند، اما رفتار آن ها متفاوت است:
تفاوت بین دوقلوها را تشویق کنید و هرگز آنها را با یکدیگر مقایسه نکنید. بیشتر کودکان دارای نقاط ضعف و قوت هستند. دوقلوها از این قاعده مستثنی نیستند. جدا شدن دوقلوها در نهایت مفید است. زیرا به نفع خودشان است و در گروه همسالان و دوستان می توانند به صورت مستقل به فعالیت بپردازند

http://www.banounews.ir/fa/News/143172/6-نکته-در-مورد-دوقلوهای-تازه-متولد-شده
بستن   چاپ