آریا بانو
اگر می خواهید برای بارداری اقدام کنید از این خوراکی ها غافل نشوید
سه شنبه 28 اسفند 1397 - 18:09:58
آریا بانو -
اگر می خواهید برای بارداری اقدام کنید از این خوراکی ها غافل نشوید
٥٨٣
٠
چاره‌ چی / در بررسی هایی که اخیرا انجام شده یافته ها نشان می دهد حدود 30 درصد از ناباروری ها به دلیل عادات نامناسب غذایی و اضافه وزن است بنابر این بهتر است از زمانی که تصمیم به بارداری می گیرد تا هنگام زایمان توجه بیشتری به رژیم غذایی تان داشته باشید. در ادامه به مواد غذایی اصلی و مهم که در این دوران بدن مادر به آن نیاز پیدا می کند می پردازیم.
– پروتئین گیاهی
پروتئین های موجود در حبوبات، آجیل، سبزیجات می تواند احتمال باروری را در شما افزایش دهد و به دلیل آنکه مانند پروتئین های حیوانی چربی ندارند گزینه خوبی برای خانم هایی با وزن بالاتر است.
– محصولات لبنی کامل
نتایج بررسی ها نشان داده احتمال ناباروری یا خطراتی مثل سقط جنین در خانم هایی که لبنیاتی مثل شیر کامل، یا ماست و پنیر مصرف می کنند بسیار کمتر از دیگران است شیر کامل در واقع شیری است که چربی آن به طور کامل از بین نرفته باشد و کارشناسان پیشنهاد می کنند که خانم ها حداقل برای یک دوره محدود شیر پرچرب استفاده کنند.
– مواد غذایی سرشار از آهن
عادات ماهیانه در میان خانم های یکی از دلایل مهم کمبود آهن است و به همین دلیل هم مادر در هنگام بارداری به دلیل تامین آهن بدن جنین، آهن زیادی را از دست می دهد به همین دلیل برای جلوگیری از کم خونی باید علاوه بر مصرف و تجویز مکمل ها از مواد غذایی حاوی آهن مانند انواع گوشت قرمز، جگر، اسفناج، عدس و … استفاده شود.
میوه و سبزجات رنگی
میوه و سبزیجاتی که رنگ های متفاوتی دارند به دلیل آنتی اکسیدان های متفاوتی مثل فلاوانوئید و کارتنوئید ها خواص گوناگونی هم برای بدن ما دارند به همین دلیل هم می توانند مثل یک مولتی ویتامین عمل کنند که بهتر است در کنار غذاها یا نوشیدنی ها قرار بگیرند.
روغن زیتون
چربی موجود در روغن زیتون یک چربی اشباع نشده است که به کاهش التهابات کمک کرده و مقاومت انسولینی بدن را کمتر می کند و بررسی ها نشان داده احتمال باروری در میان خانم هایی که چربی ترانس کمتر، قند و کربوهیدرات تصفیه کمتری مصرف می کنند بیشتر است.

http://www.banounews.ir/fa/News/139673/اگر-می-خواهید-برای-بارداری-اقدام-کنید-از-این-خوراکی-ها-غافل-نشوید
بستن   چاپ