آریا بانو
گیاهان آپارتمانی برای بهبود آلرژی
چهارشنبه 22 اسفند 1397 - 20:45:29
آریا بانو -
گیاهان آپارتمانی برای بهبود آلرژی
٧٣
٠
پارسه گرد / شاید شما جزء آن‌دسته از افرادی باشید که دچار حساسیت و آلرژی می‌شوید، اما می‌توانید برای بهبود حساسیت‌تان از پروش گیاهان استفاده کنید.
امروزه در خانه‌­ها، هدر رفتن انرژی به حداقل رسیده است که این امر موجب کم شدن مبلغ قبض‌­های برق وگاز و ... شده است؛ اما این قبیل از خانه­‌ها نسبت به خانه‌­هایی که در قدیم ساخته می­‌شدند، در برابر ورود و خروج جریان هوا غیر قابل نفوذتر هستند. این به آن معنا است که افرادی که نسبت به گرده‌­های گیاهان و مواد آلوده‌ ­کننده خانگی، آلرژی دارند در خانه­‌های امروزی بیشتر از پیش دچار عطسه و آب‌ریزش چشم می­‌شوند. شما می‌­توانید این مشکل را با پرورش گیاهان آپارتمانی مخصوصی که می­‌توانند گرده­‌ها و آلودگی­‌ها را در برگ‌­های خود جمع کنند و کمک به تصفیه شدن هوای داخل خانه کنند، حل کنید.
گیاهان آپارتمانی که کمک به تسکین علائم آلرژی می­‌کنند عمدتا دارای برگ‌­های بزرگ‌­تری نسبت به سایر گیاهان هستند و منظره‌­ی زیبایی را در خانه‌­ی شما به وجود می‌­آورند. اغلب این گیاهان نیاز به مراقبت کمی دارند و بعضی از آن‌ها حتی موجب پاک‌سازی مواد شیمیایی خطرناک مانند فرمالدئید، از هوای خانه می­‌شوند.
پرورش گیاهان آپارتمانی برای تسکین آلرژی
پرورش این قبیل از گیاهان برای کسانی‌که از بیماری آلرژی رنج می­‌برند، دو مزیت دارد: اول این‌که بعضی از این گیاهان موجب پاک‌سازی هوا می­‌شوند و دوم این‌که هیچ کدام از این گیاهان، گرده‌­های اضافی که باعث پیشرفت بیماری آلرژی می­‌شود، تولید نمی‌­کنند. اگرچه این گیاهان نیز اگر به‌خوبی تحت مراقبت قرار نگیرند می­‌توانند مانند سایر گیاهان موجب بروز بیماری آلرژی شوند.
هر گیاهی اگر در گوشه­‌ای از خانه و یا روی قفسه قرار بگیرد و هیچ مراقبتی به جز آب‌یاری در مورد آن صورت نگیرد، می‌­تواند به‌عنوان یک گردگیر عمل کند. با استفاده از یک دستمال حوله‌­ای مرطوب، برگ­‌های گیاه را هفته‌­ای یک‌بار یا بیشتر تمیز کنید تا خود این برگ‌­ها باعث ایجاد گرد و خاک در خانه نشوند. گیاهان بهبود دهنده‌­ی آلرژی را تنها زمانی‌که سطح خاک و یک اینچ زیر آن خشک شده باشد، آبیاری کنید در غیر این‌صورت آب اضافی در خاک نفوذ کرده و خاک مرطوب می‌­تواند بهترین محیط برای پرورش قارچ و کپک­‌ها باشد.
گیاهان تسکین دهنده‌­ی آلرژی
زمانی‌که شما پی می­‌برید که پرورش گیاهان در خانه می‌تواند حقیقتا مفید باشد، این سوال برای شما به‌وجود می­‌آید که کدام یک از گیاهان آپارتمانی بیش از بقیه موجب بهبود علائم آلرژی می‌­شوند؟ سازمان ناسا تحقیقی با عنوان مطالعه‌­ی هوای پاک به‌منظور مشخص کردن این‌که چه گیاهی بهتر از دیگر گیاهان می­‌تواند در محیط­‌های بسته مانند آنچه در سیاره مریخ و در ماه وجود دارد، بهترین عملکرد را داشته باشد، انجام داد.
بهترین گیاهانی که پیشنهاد شده­‌اند به قرار زیر هستند
1- گل­‌های داوودی و اسپاتیفیلیوم‌­ها(برگ قاشقی‌­ها): کمک به پاک‌سازی هوا از PCE می­­‌کنند.
2- پوتوس­‌های طلایی و فیلودندرون‌­ها: کمک به کنترل فرمالدئید
3- گل‌­های ژربرا: برای کنترل ماده­‌ی شیمیایی بنزن
4- فوفل یا نخل هندی: به منظور مرطوب نگه داشتن هوا
5- نخل راپیس و نخل بامبو: به‌عنوان تصفیه‌­ی کننده‌ی هوا
6- درختچه‌­ی دراسنا: این گیاه جزء معروف‌ترین گیاهان در زمینه­‌ی جمع‌آوری مواد آلرژی‌­زا از محیط و نگهداری آن‌ها در برگ­‌های خود است.
اگر نسبت به مواد لاستیکی آلرژی دارید، درخت انجیر را به خاطر داشته باشید. بر‌گ‌های درخت انجیر شیره‌­ای تولید می‌­کنند که تجزیه‌­ی شیمیایی آن نشان داده است که این شیره دارای مواد لاستیکی است. بنابراین، برای افرادی که نسبت به مواد لاستیکی آلرژی دارند، درخت انجیر باید آخرین گزینه‌­ی آن‌ها برای پرورش در داخل خانه باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/137460/گیاهان-آپارتمانی-برای-بهبود-آلرژی
بستن   چاپ