آریا بانو
معاون وزارت جوانان:
15 هزار میلیارد تومان وام ازدواج تا پایان سال پرداخت می شود
سه شنبه 14 اسفند 1397 - 08:00:20
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: دولت برای وام ازدواج 15 میلیون تومانی در سال جاری تا پایان سال 15 هزار میلیارد تومان پرداخت خواهد کرد. این به آن معنا است که یک میلیون نفر در سال 97 از تسهیلات ازدواج بهره مند شده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدمهدی تندگویان روز دوشنبه در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه بهزیستی با وزارت جوانان در زمینه ساماندهی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در جمع خبرنگاران افزود: همچنین حداقل 30 هزار میلیارد تومان برای وام ازدواج در سال آینده پرداخت باید پرداخت شود.
وی خاطرنشان کرد: بازپرداخت وام ازدواج 60 ماهه و حتی عنوان شده است که یارانه افراد به عنوان ضامن درنظرگرفته شود. افرادی که یارانه بگیر نیستند، نیاز به ضامن دارند.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: کسانی داشتیم که برای سه میلیون تومان وام، سال ها در صف بودند اما اکنون وام های ازدواج در نهایت ظرف یک ماه پرداخت می شود.
* پوشش بیمه ای خدمات مشاوره بررسی می شود
تندگویان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بیمه نبودن خدمات مشاوره اشاره کرد و افزود: مردم هنگام مراجعه نزد مشاوران با نرخ های زیاد و عدم پوشش بیمه مواجه می شوند؛ بنابراین پوشش بیمه ای خدمات مشاوره را در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح کردیم و قرار شد بررسی شود.
وی تاکید کرد: می خواهیم دوره های اجباری مشاوره پیش از ازدواج بگذاریم. در حال حاضر70 درصد مراجعان مراکز مشاوره جوانان مجرد هستند و این همان موضوعی است که به دنبال آن بودیم.
*9185*1834

http://www.banounews.ir/fa/News/133915/15-هزار-میلیارد-تومان-وام-ازدواج-تا-پایان-سال-پرداخت-می-شود
بستن   چاپ