آریا بانو
رئیس سازمان بهزیستی:
کودکان کار تهران و البرز تا نوروز ساماندهی می شوند
سه شنبه 14 اسفند 1397 - 08:00:19
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ساماندهی کودکان کار و خیابان قبل از نوروز در استان های تهران و البرز با هماهنگی سایر دستگاه ها عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید قبادی دانا در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه بهزیستی با وزارت جوانان در زمینه ساماندهی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در جمع خبرنگاران افزود: طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان در فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده در سراسر کشور اجرا می‌شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: این طرح ضربتی و کاری سیاسی یا امنیتی نیست بلکه کار فرهنگی و اجتماعی است.
وی گفت: طبق بررسی های انجام شده، 70 درصد کودکان کار و خیابان در تهران و 56 درصد آنان در سراسر کشور از اتباع بیگانه هستند. بنابراین ساماندهی آنان به همکاری وزارت کشور، اداره اتباع خارجی، قوه قضائیه و شهرداری نیاز دارد.
قبادی دانا افزود: اساس طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان، تشکل های مردم نهاد است که در تمام طول سال انجام می شود و الگوی مناسب آن را در تبریز داشتیم.
وی ادامه داد: برای ساماندهی کودکان کار و خیابان، پهنه شهرها تقسیم بندی می شود و در اختیار تشکل های مردم نهاد قرار می گیرد. مراکز کودکان کار و خیابان بهزیستی برای اجرای این طرح در حال آماده باش کامل است و اگر بودجه ای لازم باشد، آماده همکاری است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برخی باندهای مافیایی پشت سر قضیه کودکان کار و خیابان هستند که به هماهنگی و همکاری با قوه قضائیه نیاز دارد.
* عیدی تمام مددجویان تا پیش از پایان سال پرداخت می شود
قبادی دانا در بخش دیگری از سخنان خود به عیدی مددجویان اشاره کرد و افزود: بخشی از مددجویان قبل از تیر ماه 97، مستمری بگیر بودند که هم از محل هدفمندی یارانه ها و هم از محل اعتبارات بهزیستی مستمری می گیرند و عیدی آنان، آماده و قابل پرداخت است اما 500 هزار مستمری بگیر نیز بعد از این تاریخ به جمع مستمری بگیران افزوده شده اند که فقط از محل اعتبارات بهزیستی مستمری می گیرند و عیدی آنان تامین نشده است.
وی ادامه داد: این عده دچار تبعیض ناخواسته شده اند و امیدواریم عیدی آنان تا پایان سال تامین شود و عیدی همه مددجویان را به صورت یکجا و یکسان پرداخت کنیم. عیدی مددجویان به اندازه مستمری یک ماه آنان است و در کارت آنان شارژ خواهد شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره بسته حمایتی مددجویان نیز گفت: امیدواریم بسته حمایتی 200 هزار تومانی تا پایان سال روی کارت مددجویان شارژ شود.
* تفاهم نامه بهزیستی با وزارت جوانان
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به امضای تفاهم نامه این سازمان با وزارت جوانان برای ساماندهی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده گفت: بر اساس این تفاهم نامه، وزارت جوانان دفاتر مشاوره خود را برای دریافت مجوز به بهزیستی معرفی می کند.
وحید قبادی دانا افزود: طبق این تفاهم نامه، تمدید مجوز دفاتر و مراکز تخصصی مشاوره طبق آیین نامه های موجود صورت می گیرد.
وی ادامه داد: طلاق یکی از آسیب های اجتماعی است که با آن مواجه هستیم و مشاوره روانشناسی تخصصی ازدواج و خانواده می تواند در کاهش آن موثر باشد.
قبادی دانا تاکید کرد: یادگیری و تمرین زندگی مشترک می تواند از زندگی ناموفق یا به ظاهر موفق جلوگیری کند بنابراین توسعه مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده می تواند در جامعه حائز اهمیت باشد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: یکی از مشکلات مردم در زمینه مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده، تعدد نهادهای صدور مجوز برای این مراکز است.
قبادی دانا افزود: 2800 مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده تحت پوشش بهزیستی در سراسر کشور فعالیت دارند که عمدتا غیردولتی هستند به جز مناطق کم برخوردار که فعالیت بخش خصوصی در آنها، توجیه اقتصادی ندارد و مراکز دولتی آنجا فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه بهزیستی با وزارت جوانان، طرح های پژوهشی در زمینه تاثیرگذاری مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در تحکیم بنیان خانواده و توسعه ازدواج عقلانی انجام می شود.
قبادی دانا خاطرنشان کرد: مدت این تفاهم نامه تا پایان برنامه ششم توسعه است و مفاد آن ظرف یک ماه اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
**9185*1834

http://www.banounews.ir/fa/News/133913/کودکان-کار-تهران-و-البرز-تا-نوروز-ساماندهی-می-شوند
بستن   چاپ