آریا بانو
میز اردور/ دسر صورتی لطیف برای یک روز عاشقانه با همسر
دوشنبه 6 اسفند 1397 - 11:10:39
آریا بانو -
میز اردور/ دسر صورتی لطیف برای یک روز عاشقانه با همسر
٥٩
٠
آخرین خبر / گاهی‌ اوقات خوشحال کردن آدم‌های اطرافمان می‌تواند ساده، شیرین و لذت بخش باشد.
این شیرینی خوش عطر و طعم، با رنگ صورتی جذابش هیچ کالری، چربی و شکر اضافی ندارد و می‌تواند یک انتخاب عالی برای یک روز دوست داشتنی باشد.
چی لازم دارم:
1 عدد خمیر آماده پای
1 فنجان + 2 قاشق سوپ‌خوری آب پرتقال قرمز
1 قاشق غذاخوری پوست پرتقال رنده شده
5 عدد تخم مرغ بزرگ
3 عدد زرده تخم مرغ
2 ½ نشاسته ذرت طبیعی
1/8 قاشق چای‌خوری نمک
1 عدد چغندر خام پوست کنده
در صورت تمایل می‌توان برای شیرینی بیشتر از استویا استفاده کرد.
چه جوری درست میشه:
گاز را بر روی 350 درجه فارنهایت تنظیم میکنیم. خمیر پای را از یخچال بیرون میآوریم و برای 45 دقیقه صبر می‌کنیم تا با دمای اتاق گرم، نرم و خمیری شود.
تخم مرغ، زرده تخم مرغ و نشاسته ذرت را مخلوط کرده و به روش بن ماری آن را طبخ می‌کنیم. به مواد نمک زده و به قدری هم می‌زنیم تا کاملا صاف و نرم شوند سپس آب پرتقال قرمز را اضافه کرده و هم می‌زنیم.
به اندازه 2 قاشق غذاخوری سر پر، چغندر را رنده می‌کنیم و به همراه پوست پرتقال رنده شده، به مواد اضافه می‌کنیم. هنگامی که به روش بن ماری مواد را می‌پزیم آن را مدام هم می‌زنیم تا تخم مرغ‌ها سفت نشوند. به طور کلی 5 دقیقه‌ای مواد را هم می‌زنیم تا موادمان غلیظ شود.
سپس گاز را خاموش کرده و 1 دقیقه دوباره آن را هم زده تا مواد کاملا نرم شوند و هیچ پودری باقی نماند. مواد را کنار میگذاریم تا در حین آماده کردن خمیر پای، خنک شوند.
خمیر را صاف میکنیم، آن را داخل سینی فر به 8 قسمت برش میدهیم و برای 18 دقیقه داخل فر می‌گذاریم تا بپزد و رنگش قهوه‌ای طلایی شود. سپس آن را کامل اغشته به موادمان می‌کنیم و سعی میکنیم هیچ حبابی روی آن نماند. سپس دوباره برای 10 دقیقه می‌گذاریم تا بپزد. در آخر صبر می‌کنیم تا شیرینی‌مان در طول شب داخل یخچال خنک شود. شیرینی برای صبح آماده است. نوش جان.

http://www.banounews.ir/fa/News/130525/میز-اردور--دسر-صورتی-لطیف-برای-یک-روز-عاشقانه-با-همسر
بستن   چاپ