آریا بانو
سعید حق‌مراد: خیاط کت مردانه، پادشاه خیاطان است / تداوم کارگاه‌های آموزشی آکادمی "ژینو" در سراسر کشور
جمعه 28 دي 1397 - 11:16:59
آریا بانو - سعید حق‌مراد طراح لباس و مدرس می‌گوید طراحی و دوخت انواع کت مردانه، یک دایره‌المعارف در این حوزه است.


سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سعید حق‌مراد، طراح لباس، مدیر آکادمی مد و لباس "ژینو" و مدرس درباره جدیدترین فعالیت‌های خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در ادامه برنامه‌های آموزشی "ژینو" برآنیم که روزهای 10، 11 و 12 بهمن‌ کارگاه آموزشی را در حوزه طراحی و دوخت کت و شلوار مردانه برپا کنیم. این دوره به میزبانی شهر اهواز برگزار می‌شود و کارگاه مشابه دیگر نیز در روهای 17، 18 و 19 بهمن در استان فارس خواهیم داشت.
حق‌مراد درباره دلایل انتخاب موضوع لباس مردانه در این دوره اظهار داشت: به زعم من و با توجه به بالغ بر 23 سال تجربه در زمینه طراحی و دوخت لباس، لباس آقایان و به ویژه کت مردانه، پادشاه الگوسازی، مدل‌سازی و دوخت است و به جرئت می‌توان گفت خیاط کت مردانه، پادشاه خیاطان است.
این مدرس در ادامه بیان کرد: ریزه‌کاری‌ها و جزئیات موجود در کت مردانه به حدی دارای پیچیدگی است که افراد فعال در زمینه طراحی و دوخت آن به سادگی از پس پیچیده‌ترین لباس‌ها حتی در حد و اندازه لباس شب و عروس برمی‌آیند.
حق‌مراد با اشاره به اینکه طراحی و دوخت انواع کت مردانه، یک دایره‌المعارف در این حوزه است اذعان داشت: متدهای مختلفی در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرند که از جمله آن می‌توان به گرلاوین، متریک و مولر اشاره کرد اما این بار با تهیه کتابی درباره متد آمریکایی "آرمسترانگ" که مؤلف آن شخصی به نام جوزف هلن آرمسترانگ رئیس دانشکده هنرهای زیبای کالیفرنیا است قصد دارم روشی نو و مبتکرانه را در تدریس این بخش لحاظ کنم.
او افزود: کتاب آموزشی مبتنی بر متد امریکایی "آرمسترانگ" را خودم ترجمه کرده‌ام و درصدد هستم آن را به چاپ رسانم.
مدیر آکادمی مد و لباس "ژینو" درباره دیگر فعالیت‌های خود گفت: به زودی و در بخش مؤسسات هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، کارگاهی آموزشی، جذاب و کاربردی درباره طراحی و دوخت کت و شلوار زنانه به سبک نمونه‌های مردانه بر پا خواهم کرد. در عین حال مشغول آماده ساختن چند طرح برای شرکت در بخش مسابقه طراحی کالکشن جشنواره با موضوه نقش مکران هستم. همچنین از جدیدترین طرح خود در غرفه مؤسسه ژینو در جشنواره فجر رونمایی خواهم کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/118520/سعید-حق‌مراد--خیاط-کت-مردانه،-پادشاه-خیاطان-است---تداوم-کارگاه‌های-آموزشی-آکادمی-"ژینو"-در-سراسر-کشور
بستن   چاپ