آریا بانو
یادگیری شنا در زندگی زناشویی
یکشنبه 23 دی 1397 - 11:26:02 AM
آریا بانو -
موانع و مشکلات، جزو جدایی ناپذیر زندگی مشترک هستند؛ برای برنده شدن و رسیدن به خط پایان به آموزش، کسب مهارت و تمرین مرتب و دائمی نیاز است تا موانع و مشکلات را بتوان پشت سر گذاشت و زندگی مشترک موفق و پرثمری را تجربه نمود.
موانع ازدواج
در زندگی مشترک مسائل، موانع و مشکلات هستند که موجب کشف و شکوفایی استعدادها و گسترش توانمندی هایمان شده و زندگی مان را پرهیجان، شیرین و پر نشاط می کنند، چرا که روز در برابر شب، ثروت در برابر فقر، سلامتی در برابر بیماری، شادی در برابر غم و رنج، آرامش در برابر نگرانی و تشویق و... معنی پیدا می کند.
با توجه به این که برنامه ریزی ذهنی مردان با زنان از بسیاری جهات متفاوت است و در زندگی روزمره زنان و مردان هر یک با معیارها و بینش خود به زندگی مشترک نگاه کرده و هر یک به تصور این که بینش و رفتار خودش درست است، در راستای گسترش آن ها تلاش می کند، بنابر این وجود اختلاف و تنش بین زنان و مردان یک امر طبیعی ست.
موانع و مشکلات را برکت بدانیم نه نکبت! چرا که مشکلات موجب کشف و بروز استعدادها و حقایق شگرف و بزرگ دنیای پیرامون مان می شوند. وقتی با مشکلات به صورت منفی برخورد شود و با فرافکنی، گناه به گردن دیگری انداخته شود، زندگی فردی و مشترک تبدیل به میدان جنگی سخت، تلخ، دردناک، بی ثمر و بدون نتیجه می شود که مشکلات پیچیده تر و حل آن ها مشکل تر می گردد، در حالی که اگر با مسائل، مشکلات و موانع به صورت مثبت و درست برخورد شود و هر یک از زوج ها مسوولیت های خود را پذیرا شوند و به راه حل ها فکر کند، موانع نه تنها زندگی مشترک را خراب نمی کنند، بلکه موجب مفید تر، شیرین تر، جذاب تر، پویاتر و بالنده تر شدن زندگی مشترک می گردند.
موانع و مشکلات را برکت بدانیم نه نکبت! چرا که مشکلات موجب کشف و بروز استعدادها و حقایق شگرف و بزرگ دنیای پیرامون مان می شوند
بیش تر زوج ها وقتی ازدواج کرده و زندگی مشترک تشکیل می دهند، همانند کسانی هستند که بدون این که شنا بلد باشند، وارد دریا می شوند و با دست و پا زدن و شالاپ شولوپ کردن ها تصور می نمایند که شنا می کنند! تا زمانی که پای شان روی کف دریا و آب تا کمرشان باشد و بتوانند تعادل خود را حفظ کنند، از دریا لذت می برند (دوران ماه عسل) اما وقتی آب روی سینه شان برسد و به ویژه دریا مواج هم باشد، نگران شده و دچار تشویش می شوند که مبادا غرق شوند و چون شنا بلد نیستند، دست و پا زدن و انرژی فراوان صرف کردن ها کمک شان نمی کند که تعادل خود را در آب حفظ کرده و از نگرانی غرق شدن، خود را دور سازند! (دوران عادی زندگی) در این جا، زوج ها به جای این که به خود مشکل توجه کرده و متوجه شوند برای حفظ تعادل خود و جلوگیری از غرق شدن می بایست شنا یاد بگیرند. مشکل را در مواج و طوفانی بودن دریا می دانند!!! و عقیده دارند بدشانسی آورده و وارد دریای بد و طوفانی و مواج شده اند و به این نکته کم تر توجه دارند که اگر شنا بلد نباشند، در هر دریای دیگری هم دچار مشکل خواهند شد.
تکرار می کنم:
به طور کلی زن و شوهری که در زندگی مشترک دچار مشکل می شوند، به جای این که متوجه شوند اطلاعات و مهارت شان در زندگی مشترک کم و ناکافی ست ، تصور می کنند که همسرشان مشکل دارد؛ همین زن یا شوهر، شانس خود را دوباره آزمایش کرده. چندین بار هم ازدواج می کنند اما چون در رفع کردن درست نیازهای احساسی و عاطفی، جنسی، مالی، حمایتی، استقلال و... همسرشان، نادان و ناتوان هستند، هرگز در ازدواج های شان به رضایت و آرامش عمیق دست پیدا نخواهند کرد.
پس شنا کردن را بیاموزید و بدانید هر دریایی زمان های طوفانی و پرتلاطم دارد.
منبع: تبیان

http://www.banounews.ir/fa/News/116450/یادگیری-شنا-در-زندگی-زناشویی
بستن   چاپ