آریا بانو
آسیب گنج‌نامه همدان مرمت شد؛ آسیبی به بنا وارد نشده است
پنجشنبه 24 اسفند 1402 - 20:11:43
آریا بانو - ایرنا /مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: کتیبه های هخامنشی گنجنامه همدان شب گذشته از طریق پرتاب نارنجک دست ساز مورد تعرض قرار گرفت و با اعزام گروه مرمت دوده‌های ناشی از انفجار ترقه از گنج‌نامه همدان پاک شد و آسیبی به بنا وارد نشده است.
محسن معصوم علیزاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی پرتاب یک ترقه در شب گذشته 23 اسفند به یکی از کتیبه های گنج‌نامه همدان توسط شخص یا اشخاصی و پخش دوده ناشی از آن بر روی کتیبه، به محض دریافت اطلاع گروه مرمت برای اصلاح وضعیت به مجموعه اعزام شد.
وی ادامه داد: پس از بررسی‌های کارشناسی انجام شده، مشخص شد هیچ آسیبی به بنا وارد نشده است و تنها دوده ناشی از این ترقه به درستی باعث ایجاد نگرانی برای فعالان میراث‌فرهنگی شده بود.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: دقایقی پیش عملیات پاکسازی دوده‌ها به پایان رسید و این کتیبه ارزشمند به حالت اولیه خود بازگشت و امیدواریم دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.
معصوم علیزاده افزود: اقدامات حفاظتی لازم در شب چهارشنبه‌سوری در تمامی اماکن استان پیش‌بینی شده بود، اما این اتفاق در شب گذشته و به صورت ناگهانی رخ داد که به محض اطلاع اقدامات بعدی انجام گرفت.

آریا بانو


آسیب به کتیبه‌‌ خشایارشاه هخامنشی با نارنجک دستی!
1402/12/24 - 13:52

http://www.banounews.ir/fa/News/1164254/آسیب-گنج‌نامه-همدان-مرمت-شد؛-آسیبی-به-بنا-وارد-نشده-است
بستن   چاپ