آریا بانو
تمجید مربی ارمنستان از سطح فنی شطرنج نوجوانان ایران
پنجشنبه 24 اسفند 1402 - 11:16:47
آریا بانو - میزان / آینده‌سازان شطرنج «ایران» برابر منتخب نوجوانان «ارمنستان به برتری دست یافتند.
تیم منتخب نوجوانان ایران در دیداری تدارکاتی و رفت و برگشت برابر نوجوانان کشور ارمنستان با اقتدار به پیروزی رسید و این موضوع مورد تمجید استاد بزرگ و مربی ارمنستانی قرار گرفت.
دیدار دوستانه میان تیم‌های منتخب ایران و ارمنستان توسط فدراسیون شطرنج و به همت آرمان آریانژاد برگزارکننده مسابقات بین‌المللی در محل فدراسیون برقرار شد و بازیکنان منتخب دو کشور در بخش استاندارد با حضور داور بین‌المللی آرمان علیپور با یک‌دیگر رقابت کردند.
استاد بزرگ سیمونیان هرایر مربی تیم منتخب نوجوانان ارمنستان در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون شطرنج با بیان اینکه 4 نفر از ترکیب 5 نفره ارمنستان ملی‌پوش نوجوانان ارمنستان هستند از بازیکنان ملی‌پوش و منتخب ایرانی تمجید کرد و سطح فنی شطرنج‌بازان نوجوان ایرانی را بالا دانست و گفت: آخرین باری که در ایران برای بازی کردن در مسابقات بین‌المللی حضور داشتم به چند سال گذشته برمی‌گردد و همواره از دعوت ایرانی‌ها استقبال میکنم.
هرایر تصریح کرد: دیدار تدارکاتی میان ایرانی‌ها و ارمنستانی می‌تواند در پیشبرد اهداف فنی و کسب تجربه نوجوانان دو کشور موثر و کلیدی باشد و دو کشور در زمینه شطرنج دارای بازیکنان توانمندی هستند.
*این رقابت‌ها در راستای آماده‌سازی و حفظ کیفیت بازیکنان نوجوان ایرانی از سوی فدراسیون ترتیب داده شد.

بازیکنان نوجوانان ارمنستانی برابر منتخب ایران که از استعداد‌های شناخته شده و ملی پوش هستند صف‌آرایی کردند که در نهایت مقهور بازی خوب نوجوانان و آینده‌سازان ایرانی شدند.
منتخب نوجوانان ایران با ترکیب ارشیا محمدیان، رامتین کاکاوند، ترانه تقی‌زاده، ملیکا رحمانی و رومینا قلی‌زاده برابر منتخب نوجوانان ارمنستان با ترکیب استاد فیده ادگار هایرپتیان، ادگار کودریاشو، آناهیتا مکرچیان، ناوارد هایرپتیان و آلیسا هاکوبوا حاضر شدند.
در نهایت منتخب ایران در بازی رفت با نتیجه 3 - 2 پیروز شد و در بازی برگشت با نتیجه 4.5 - 0.5 نیز به پیروزی رسید. در مجموع منتخب ایران با نتیجه 7.5 به 2.5 برابر منتخب ارمنستان به برتری رسید و روز‌های خوب استعداد‌های ایرانی به تصویر کشیده شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/1163933/تمجید-مربی-ارمنستان-از-سطح-فنی-شطرنج-نوجوانان-ایران
بستن   چاپ