آریا بانو
سرمربی واترپلو: ثابت کردیم یکی از قدرت‌های آسیا هستیم
يکشنبه 20 اسفند 1402 - 14:37:30
آریا بانو - فارس /سرمربی تیم ملی واترپلو جوانان ایران گفت: در مسابقات آسیایی توانستیم قدرت‌مان را ثابت کنیم.
 علی پیروزخواه در خصوص کسب مدال نقره مسابقات قهرمانی رده های سنی آسیا_فیلیپین و بازی با تیم قدرتمند ژاپن اظهار داشت: خدارا شکر توانستیم در این مسابقات نتیجه خوبی را به دست آوریم و با تیم های قزاقستان و چین که تیم های قدرتمندی بودند بازی را ببریم. همچنین در بازی مقابل ژاپن که از همه سطح بالاتری داشت نمایش خوبی را نشان دادیم و بازی پایاپایی را تا لحظه آخر انجام دادیم. از روز اول گفتم تیم اول این مسابقات با تیم چهارم اختلاف زیادی ندارد و هرکدام از ما میتوانست اول یا چهارم شود.
وی افزود: خداراشکر توانستیم در این مسابقات خودمان را به آسیا نشان دهیم و ثابت کنیم که ایران یکی از قدرت های برتر آسیا در این رشته است. کما اینکه مربی دیگر تیم ها و کادر فنی مسابقات به این موضوع اذعان داشتند که تیم بسیار خوبی داریم و من به شخصه به این بچه ها افتخار میکنم چون سنگ تمام گذاشتند، با اینکه فینال را باختیم اما قدرتمندانه بازی کردیم. نتیجه ژاپن مقابل قزاقستان 20 بر 10 شد اما ما جلوی تیم ژاپن با اختلاف تنها 4 گل و نتیجه 17 بر 13 باختیم، کما اینکه احتمال برد را هم داشتیم.
پیروزخواه ادامه داد: خواهشی که از مسئولان ورزش کشور داریم این است که ما را حمایت کنند، زیرا این تیم توانایی این را دارد که سکوی اول آسیا را در اختیار بگیرد. من به ورزشکارانم گفتم که اگر قرار باشد بار دیگر برابر تیم ژاپن بازی کنیم شرایط خیلی فرق میکند. چون تاکتیکی که برای تیم ژاپن در نظر گرفته بودیم با کل بازی ها متفاوت بود و جواب هم داد. چون هیچکدام از تیم ها نمیدانستند و حتی برخی از مربی ها در خصوص تاکتیک تیم ما سوال میپرسیدند.

خدارا شکر میکنم که اگر هم باختیم آبروی ایران در این استخر را حفظ کردیم و ورزش واترپلو ایران به تمام آسیا ثابت شد. وی در خصوص اینکه چرا واترپلوئیست های جوان ایران پس از برگزاری مراسم و اهدای مدال خوشحال نبودند و بازیکنان ما بر این باور رسیده بودند که میتوانند ژاپن را هم شکست دهند گفت: من با همه اعضای تیم صحبت کردم و وقتی ایران بودیم اصلا به بازی با ژاپن فکر نمیکردیم ولی وقتی اینجا اومدیم این باور و اعتماد به نفس را به آنها دادم که میتوانند از پس این تیم هم بر بیاییند.
بچه های ما خیلی قدر و قدرتمندانه بازی کردند. جثه بازیکنان ما از تیم قزاقستان کوچک تر بود، شنا کردن‌مان از تیم چین و ژاپن پایین تر بود ولی برتری تاکتیکی و اتحاد بیشتری داشتیم و واقعا به آنها افتخار میکنم. پس از بازی وقتی ناراحت بودند و من بغلشان کردم گفتم من به شماها افتخار میکنم چون شان ورزشمان را نشان آسیا دادید خیلی از بچه ها راضی هستم و همگی آینده ورزش کشورمان خواهند بود. امیدوارم حمایت شوند زیرا که توان ایستادن بر سکوی نخست آسیا را دارند.

http://www.banounews.ir/fa/News/1161262/سرمربی-واترپلو--ثابت-کردیم-یکی-از-قدرت‌های-آسیا-هستیم
بستن   چاپ