آریا بانو
وزیر در دولت پیگیر تفکیک مالکیت سرخابی‌ها است
شنبه 19 اسفند 1402 - 12:19:49
آریا بانو - ایسنا /معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: وزیر ورزش در دولت پیگیر تفکیک مالکیت پرسپولیس و استقلال است. 
محمدشروین اسبقیان در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون چوگان در جمع خبرنگاران بیان کرد: مجمع انتخاباتی فدراسیون چوگان برگزار شد و دو نفر ثبت نام کردند اما پاریزی نیامد و به منزله انصراف است و ناظری با اکثریت آرا انتخاب شد و با توجه به رهنمودهایی که مقام معظم رهبری در مورد چوگان دارند، امیدوارم فعالیت‌های این رشته بیشتر شود.
او در مورد درخواست واگذاری باشگاه‌های چوگان و دفتر کوچک فدراسیون گفت: این موارد باید بررسی شود. از همه فدراسیون ها و کمپ تیم ملی بازدید می کنیم و نواقصی باشد، بخشی را وزارت ورزش کمک می‌کند و بخشی را خود فدراسیون ها باید حل کنند. چوگان چون ورزش کهن و ملی است و مورد توجه رهبر است بنا داریم توجه بیشتری کنیم.
او در مورد از دست رفتن میزبانی مقدمات جام جهانی چوگان و واگذاری آن به عربستان گفت: این مسئله باید از سوی امور بین‌الملل فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بررسی شود. آسیبی بود که بر ورزش ملی ما وارد شد. چوگان هویت تاریخی ما است و در این دوره بنا داریم با حمایت دولت، نواقص برطرف شود.
معاون قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به این پرسش که انتخابات فدراسیون والیبال سر موعد برگزار می‌شود یا خیر ؟ تصریح کرد: قطعا انتخابات در تاریخ های اعلام شده بدون وقفه برگزار می‌شود و ماموریت ویژه وزیر ورزش به معاونت قهرمانی است. قطعا انتخابات فدراسیون ناشنوایان، سوارکاری و والیبال تعیین تکلیف می‌شود. زمان برگزاری انتخابات انجمن‌های رزمی و سه گانه هم مشخص شده است. بقیه فدراسیون‌ها را هم سال دیگر در اسرع وقت مشخص خواهم کرد. 
او در مورد واگذاری سرخابی ها و نگرانی برای گرفتن مجوز حرفه‌ای تاکید کرد: شخص وزیر ورزش این موضوع را در دولت به صورت جدی پیگیری می‌کند و تفکیک مالکیت شود. سازمان خصوصی‌سازی فعالیت‌هایی انجام می‌دهد.

اسبقیان در مورد تعیین پاداش مدال‌آوران بازی‌های المپیک گفت: دارد انجام می شود و به زودی از سوی وزیر اعلام خواهد شد. قطعا تا پایان سال مشخص خواهد شد. 

http://www.banounews.ir/fa/News/1160456/وزیر-در-دولت-پیگیر-تفکیک-مالکیت-سرخابی‌ها-است
بستن   چاپ