آریا بانو
آمار اصلی تجارت قاچاق جنسی در جهان متعلق به زنان است
پنجشنبه 20 دی 1397 - 12:30:56 PM

آریابانو-بر اساس گزارش سازمان ملل، زنان و دختران 70 درصد از قربانیان قاچاق انسان در جهان را تشکیل می‌دهند.

اکثر این قربانیان برای استثمار جنسی قاچاق می‌شوند. به گفته یوری فدوتوف مدیر دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، قاچاقچیان همچنان در سراسر جهان زنان و دختران را برای دستیابی به اهداف شوم و پلید خود مورد هدف قرار می‌دهند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، زنان و دختران 70 درصد از قربانیان قاچاق انسان در جهان را تشکیل می‌دهند. نزدیک به سه چهارم قربانیان به منظور سوء استفاده جنسی و 35 درصد از قربانیان برای بردگی قاچاق می‌شوند.

جنگ، قوانین ضعیف حکومتی و شرایط نامساعد اجتماعی و اقتصادی در برخی از مناطق خاورمیانه، آفریقا و آسیا شرایط را برای استثمار جنسی، بردگی جنسی و ازدواج اجباری بدتر کرده است.

مهاجران و پناهندگان مناطق جنگی مانند لیبی، سوریه، عراق، افغانستان، میانمار و یا بخش‌هایی از کشور‌های جنوب صحرای آفریقا بیشتر هدف قاچاقچیان انسان قرار گرفته اند.

به عنوان مثال، در اروپای غربی و جنوبی، گزارشات قاچاق انسان برای کار و یا بهره برداری جنسی است. 25 درصد قربانیان از منطقه جنگ زده و 33 درصد قربانیان از شرق و جنوب شرقی اروپا هستند.

تعداد موارد گزارش شده از قاچاق انسان در سطح جهانی نیز افزایش یافته است. در سال 2016، در مقایسه با سال 2011، حدود 40 درصد قربانیان انواع قاچاق انسان رشد داشته است.
منبع: میزان


http://www.banounews.ir/fa/News/115720/آمار-اصلی-تجارت-قاچاق-جنسی-در-جهان-متعلق-به-زنان-است
بستن   چاپ