آریا بانو
سعیدی‌ها و جهرمی‌ها را بیشتر دریابیم
چهارشنبه 19 دي 1397 - 18:45:17
آریا بانو - یکی از فعالان حوزه جوانان با اشاره به جوانان موفقی که در سال‌های اخیر منشاء ایجاد تحولات اجتماعی در کشور بوده‌اند، بر لزوم جوان‌گرایی و توجه به این آینده‌سازان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، مسعود دهدار، مشاور سابق استانداران دولت هفتم و هشتم و مشاور سابق رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر طی یادداشتی که آن را در اختیار خبرگزاری ایسنا قرار داد، بر لزوم استفاده از سرمایه گران‌بهای جوانان در کشور تاکید کرد و نوشت:
«بی‌شک نسل جوان منشأ و محور تحول و توسعه در هر جامعه‌ای است و هر کشوری برای بخواهد پیشرفت و توسعه قدم بردارد، ناگزیر است از پتانسیل و سرمایه عظیم خود که جوانان هستند استفاده کنند. چه بسا بسیاری از کشورهای توسعه یافته پیشرفته مجبورند به دلیل عدم وجود این طلای ناب نگاهشان را به آن سوی مرزها بدوزند و دنبال راه حل در پذیرش مهاجرین جوان سایر کشورها باشند.
حال آنکه کشور ما خوشبختانه در مقطع کنونی دارای این سرمایه گرانبهاست و با اعتماد به نفس و با برنامه‌ریزی دقیق و باور به توانمندی‌های این نسل جوان در همه عرصه‌ها توانسته موتور محرک برای توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور باشد. به طوریکه هر جا که نظام و انقلاب به سرمایه عظیم اعتماد کرد توانست با عزت و افتخار از آن عرصه سربلند بیرون بیاید. از جمله می‌توان به دوران دفاع مقدس و دوران شکوفایی کشور در زمینه‌های علمی ورزشی و ... اشاره کرد.
حال با یک نگاه ساده می‌توان نمونه‌های موفق این پتانسیل عظیم را مشاهده کرد که شاید در این فرصت مجالی برای معرفی همه آنان، که در سال‌های اخیر خوش درخشیدند نباشد، ولی شاید جوان دهه شصتی مجلس، زهرا سعیدی مبارکه نماینده خوش‌فکر و تاثیرگذار مجلس که توانست با ایده خود و درک منطقی است شرایط جوانان امروز کشور، طرح اصلاح عدم بکارگیری بازنشستگان را در مجلس دهم کلید بزند و منشا تحول بزرگی در بدنه مدیریتی کشور شود و خون جدیدی را به رگ‌های مدیریتی کشور جاری سازد نمونه موفقی از این جوانان باشد.
اما نمونه دیگر این جوانان را می‌توان در کابینه دولت جستجو کرد. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر جوان، با اراده و توانمند کابینه دولت است که توانسته در مدت زمان کم، منش و رفتار جدیدی را وارد ادبیات مدیریت اجرایی کشور کند و به خوبی توانسته نشان دهد که می‌شود با تدبیر و امید با آینده جوانان کشور را همدل و همراه و همگام کرد.
حال ما ناگزیریم نسل جوان را آماده مسئولیت پذیری برای آینده نظام و انقلاب کنیم لذا بر ما واجب است زمینه ورود نسل جوان که موتور محرک کشور هستند را فراهم کنیم. چرا که معتقدیم نسل جوان چارچوب و راه حل هایی که جوانان کشور به آن می‌پردازند می‌تواند راهگشا و کارساز و بسیاری از مشکلات باشد.
امیدوارم به پشتوانه نگاه ژرف مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم بدنه مدیریت کشور به سمتی حرکت کند که بیش از پیش فضا برای جوانان نخبه و توانمند باز شود و در نسل جوان این احساس به وجود بیاید که برای حضور در همه سطوح مدیریتی فرصت دارند و می تواند مسئولیت تاریخی خود را در قبال استقلال کشور به آبادانی آن به کار گیرد».
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/115575/سعیدی‌ها-و-جهرمی‌ها-را-بیشتر-دریابیم
بستن   چاپ