آریا بانو
ماسک CPAP به درد قلب نمي‌خورد
شنبه 28 مرداد 1396 - 10:52:15 AM
سلامانه
بانو نیوز - استفاده از دستگاه تنفس برای درمان آپنه خواب ممکن است باعث بهتر شدن خواب شبانه شود، اما آنالیز جدیدی نشان می‌دهد که این دستگاه شانس مرگ بر اثر سکته مغزی یا بیماری قلبی را کاهش نمی‌دهد.
به گزارش پایگاه خبری سلامانه به نقل از MedLinePlus، محققان با بررسی داده‌های ۱۰ کارآزمایی بالینی دریافتند که خطر مرگ بر اثر مشکلات قلبی‌عروقی در بیماران مبتلا به آپنه پس از استفاده از دستگاه CPAP (فشار مداوم مثبت راه هوایی) تفاوتی نداشت.

بنا بر اظهار محققان در یادداشت‌های زمینه‌ای، تا کنون فرض پزشکان بر این بود که چون آپنه خواب باعث افزایش فشار خون، التهاب و غلظت خون می‌شود، درمان آن باعث کاهش ریسک ابتلا به مشکلات کشنده قلبی خواهد شد.

دکتر آلفرد بوو، استاد دانشکده پزشکی لویس کتس در فیلادلفیا، گفت: «خیلی‌ها CPAP تجویز می‌کنند و بسیاری از بیماران هم با این فرض که CPAP باعث بهبود چشم‌انداز وضع‌شان می‌شود از آن استفاده می‌کنند. سؤال اینجاست که آیا این دستگاه باعث کاهش مرگ و میر می‌شود؟ جواب، خیر است.»

بنا بر اعلام مؤسسات ملی سلامت ایالات متحده، مبتلایان به آپنه خواب از توقف در تنفس یا نفس‌های سطحی در طول خواب رنج می‌برند. این توقف‌ها می‌تواند حدود ۳۰ بار در یک ساعت روی دهد و استراحت شبانه را مختل کند.


http://www.banounews.ir/fa/News/11536/ماسک-CPAP-به-درد-قلب-نمي‌خورد
بستن   چاپ