آریا بانو
رئیس سازمان زندان‌ها خبر داد
کاهش زندانیان مرتبط با مواد مخدر در کشور
دوشنبه 3 دي 1397 - 20:00:34
آریا بانو - رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از کاهش ورودی‌های معتاد و معتادان زندانی در زندان‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان زندان‌های کشور که بعد از ظهر امروز در اردوگاه مرکزی فشافویه انجام شد، اظهار کرد:‌ تبادل تفاهم‌نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر از گذشته نیز بوده است و ما در این تفاهم‌نامه سطح همکاری‌هایمان را ارتقاء دادیم.
وی با بیان اینکه معتادان متجاهر بخشی از جرایم خود در جامعه نظیر سرقت‌های خود را مرتکب می‌شوند، گفت: در همین راستا نیز دستگاه قضایی و ضابطان قضایی برای جمع‌آوری این افراد در تلاش هستند و باید اقداماتی انجام شود که با این معضل برخورد شود.
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به آمارهای ورودی به زندان‌ها و زندانیان اظهار کرد:‌ گرچه در سال جاری با اندکی افزایش تعداد مجرمان و جمعیت کیفری روبرو بوده‌ایم اما در مورد جرایم مواد مخدر شاهد کاهش 6 درصدی ورودی زندانیان به زندان‌های کشور هستیم.
وی افزود: همچنین موجودی زندان‌های ما یعنی تعداد زندانیان مرتبط با مواد مخدر نیز نیم درصد کاهش داشته‌اند.
جهانگیر با اشاره به اقداماتی که برای جمع‌آوری و دستگیری قاچاق چیان و خرده فروشان انجام می‌شود، اظهار کرد:‌ زمانی که مشتریان دائمی و همیشگی قاچاقچیان از سطح معابر جمع‌آوری شود دانه درشت‌ها برای یافتن مشتریان جدید از لانه‌های خود خارج شوند و آنجا است که به راحتی می‌توان با دانه درشت‌ها برخورد کرد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/110103/کاهش-زندانیان-مرتبط-با-مواد-مخدر-در-کشور
بستن   چاپ