آریا بانو
راننده تریلی زن: جنسیت مانع راهم نشد
پنجشنبه 29 آذر 1397 - 19:59:06
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - قزوین – تنها بانوی راننده تریلی در استان قزوین با بیان اینکه جنسیت مانع به کارگیری توانمندی هایم برای ورود به این حرفه نشد، گفت: این شغل اگرچه سختی ها و تلخی های زیادی به همراه دارد ولی من به آن عشق می ورزم.

به گزارش ایرنا، بیتا باقری زن 40 ساله دارای 2 دختر 9 و 20 ساله است که به دلیل بیماری همسر راننده اش، وارد شغل رانندگی خودروی سنگین (تریلی) شده و هم اکنون بعد از 6 سال عاشق این حرفه است.
وی درخصوص نحوه ورود خود به شغل رانندگی خودروی سنگین به خبرنگار ایرنا گفت: ابتدا همسر من راننده بود اما از ناحیه دیسک کمر دچار مشکل شد و در ادامه بیماری آسم توان کار را از او گرفت بنابراین تصمیم گرفتم خودم به این شغل وارد شده و مخارج زندگی را تامین کنم.
این بانوی راننده افزود: بعد از این اتفاق مدتی در شرکت اتوبوسرانی قزوین به عنوان اولین راننده خانم مجوز فعالیت دریافت کردم و هم اکنون به همراه همسر خود با تریلی به نقاط دور سفر می کنیم و به کار ترانزیت و جابه جایی کالا مشغول هستیم.
باقری با بیان اینکه مردم نسبت به رانندگی تریلی توسط یک خانم نظرات متفاوتی دارند، افزود: برخی سنگینی رانندگی و مردانه بودن آن را برای یک خانم مطرح می کنند و این حرفه را برایم مناسبت نمی دانند اما چون من از شغل خود بسیار راضی هستم به اظهارات آنها چندان توجه نمی کنم.
وی همچنین گفت: البته بسیاری از مردم با نظرات خود من را تشویق می کنند که همین موضوع پشت گرمی برای ادامه فعالیتم است.
باقری با بیان اینکه حدود 6 سال است مشغول رانندگی با خودروی سنگین هستم، ادامه داد: من به نمایندگی از همه بانوان به این شغل وارد شده ام و اگرچه رانندگی حرفه سختی است ولی آن را بسیار دوست دارم و به آن عادت کرده ام.
این بانوی راننده با مرور سخت ترین خاطرات خود در این شغل، گفت: معمولا هنگام بروز حوادث و سوانح یا هنگام کولاک و برف که جاده ها مسدود می شود خاطرات تلخی برای رانندگان رقم می خورد و سختی های بسیاری برای آنها به همراه دارد.
وی اضافه کرد: من با همه این سختی ها و تلخی ها شغل رانندگی خودرو تریلی را دوست دارم و به هرشهری که برای بارگیری وارد می شوم تصویر آن را در فضای مجازی ثبت می کنم.
این بانوی راننده قزوینی افزود:همه مردم به من لطف دارند و نظرات خود را در فضای مجازی ثبت می کنند که در تشویق من برای ادامه کار بسیار موثر است.
وی با اشاره به مشکلات خود در این شغل افزود: افزایش قیمت اقلام و کالاهای مصرفی خودرو از لاستیک گرفته تا لوازم یدکی، خطرات و آسیب های رانندگی در جاده ها و آزادراه ها، پایین بودن سقف کرایه ها و افزایش میزان عوارض جاده ای از جمله این مشکلات هستند که امیدواریم مسئولان و دستگاه های متولی برای حل آنها اقدام کنند.
6101*3013

http://www.banounews.ir/fa/News/109759/راننده-تریلی-زن--جنسیت-مانع-راهم-نشد
بستن   چاپ