آریا بانو
کارگران گروه ملی فولاد اهواز کفن‌پوش شدند
دوشنبه 19 آذر 1397 - 22:39:53
آریا بانو - برخی از کارگرارن معترض کفن‌پوش شده‌اند و شعارهایی درباره تورم، گرانی و ... سر داده‎اند.

سرویس اخبار - تجمعات اعتراضی کارگران گروه ملی فولاد اهواز امروز هم برگزار شد. جمعی از کارگران معترض در برابر دفتر آیت‌الله جزایری در استان خوزستان تجمع کردند.
همچنین برخی از کارگرارن معترض کفن‌پوش شده‌اند و شعارهایی درباره تورم، گرانی و ... سر داده‎اند.
تجمع هر روزه کارگران شهرداری آبادان و خوداری از جمع آوری زباله‌ها
منابع خبری در آبادان هم از اعتراض هر روزه کارگران شهرداری آبادان و سازمان‌های وابسته برای مشخص شدن وضعیت مطالبات معوقه خود خبر می‌دهند.
برخی منابع کارگری گفتند: از حدود یک ماه پیش کارگر بخش خدماتی و فضای سبز مناطق دو و سه شهرداری آبادان با همراهی کارگران آتش‌نشانی بارها مقابل ساختمان شهرداری مرکزی برای وصول مطالبات معوقه خود دست به اعتراض صنفی زده‌اند. امروز نیز اعتراض کارگران ادامه داشت.
به گفته کارگران؛ دلیل برپایی این اعتراض حدودا یک‌ماهه بی‌تفاوتی مدیران شهرداری آبادان در قبال پرداخت مطالبات مزدی کارگران مناطق مختلف شهرداری است.
به ادعای آنان؛ اعتراض صنفی کارگران واحد آتش‌نشانی و سازمان عمران شهرداری با همراهی کارگران فضای سبز و خدماتی (تنظیف وحمل زباله) گسترده‌تر شده است به طوری که طی روزهای گذشته کارگران تنظیف و حمل زباله به نشانه اعتراض از جمع‌آوری زباله‌های برخی مناطق شهر آبادان خودداری کردند.
مسعود سلمان‌زاده (معاون خدمات شهری شهرداری آبادان) در گفتگو با برخی رسانه‌ها با تایید اجتماع هر روزه کارگران خدماتی شهرداری آبادان، وضعیت جمع‌آوری زباله در سطح شهر آبادان را به دلیل استمرار اعتراضات کارگران بخش خدماتی نامطلوب دانسته است.
همچنین حسن کمری (سخنگوی شورای شهر آبادان) مشکلات مالی شهرداری آبادان را ناشی از کاهش سهم شهرداری آبادان از عوارض آلایندگی پالایشگاه و همچنین پرداخت نشدن عوارض فاز 2 پالایشگاه آبادان عنوان کرده است.
به گفته وی، هر ماه حساب شهرداری در زمان پرداخت حقوق از سوی طلبکارانی مالی شهرداری خالی می‌شود.
تجمع کارگران کارخانه« آریا استیل الوند» با وعده پیگیری، پایان یافت
گروهی از کارگران کارخانه آریا استیل الوند در استان خوزستان، صبح امروز ( 19 آذر ماه) در اعتراض به معوقات مزدی خود به نشانه اعتراض مقابل ساختمان فرمانداری اندیمشک تجمع کردند.
این کارگران گفتند: حدود شش ماه معوقات مزدی پرداخت نشده طلبکاریم و در تجمع صبح امروز که حدودا دوساعت طول کشید، مسئول حراست فرمانداری در جمع ما کارگران حاضر شده و قول پیگیری مطالباتمان را دادند.
آنان با بیان اینکه با اعتماد به وعده‌های داده شده مسئولان فرمانداری اندیمشک، به اعتراض صنفی خود پایان دادند، در ادامه افزودند: در صورتی که به مطالباتمان اهمیتی داده نشود بار دیگر اعتراض خود را به گوش مسئولان خواهیم رساند.
کارخانه آریا استیل الوند واقع در شهرک شهید مدنی در بخش مرکزی شهرستان اندیمشک نخستین کارخانه تولید پنل بتن سبک خاورمیانه است که عملیات اجرایی ساخت آن تحت مشاوره شرکت داینو چین و تحت لیسانس کشور آلمان از سال 88 در اندیمشک آغاز شده است.
همچنین کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی پس از تجمع مقابل ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقابل سازمان مدیریت رفتند.
کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی در تماس با ایلنا، از ادامه اعتراض صنفی خود در تهران خبر دادند.
این کارگزاران که از استان‌های مختلف برای برگزاری تجمع به تهران آمده‌اند، بعد از ظهر امروز مقابل سازمان مدیریت تجمع کردند. آنها صبح امروز مقابل مجمع تشخیص مصلحت نظام جمع شدند که از قرار معلوم توانسته‌اند با دبیر این نهاد گفتگو کنند.
کارگزاران می‌گویند: خواسته ما اجرای طرج جذب در بدنه دولت است و از سازمان مدیریت می‌خواهیم به عنوان یک نهاد دولتیِ بودجه‌پرداز، بار مالی جذب را کم کرده و روند جذب را تسهیل کند.
آنها خواستار پاسخگویی دولت هستند و می‌گویند با چه تعقل و تدبیری، استخدام ما را با بیش از ده سال سابقه کار، هزینه‌بر می‌دانند؟
منبع: آفتاب
میلاد براهیمی

http://www.banounews.ir/fa/News/106730/کارگران-گروه-ملی-فولاد-اهواز-کفن‌پوش-شدند
بستن   چاپ