آریا بانو
گلایه حبیب‌زاده از عدم پرداخت مطالبات 400 کارگر بازنشسته اتوبوسرانی
يکشنبه 27 آبان 1397 - 14:47:09
آریا بانو - رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران از عدم پرداخت مطالبات 400 کارگر بازنشسته شرکت واحد اتوبوسرانی گلایه دارد.

به گزارش ایسنا، افشین حبیب‌زاده صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: توجه به وضعیت معیشت کارگران و بهبود شرایط آنها همواره جزو اولویت‌های مدیریت شهری جدید است.
وی افزود: براساس بند «ب» قانون اصلاحی تأمین اجتماعی مصوب سال 80 ، مجمع تشخیص مصلحت نظام میزان چهار درصد به نرخ حق بیمه مقرر در قانون تامین اجتماعی افزوده کرده است که در صورت تقاضای مشمولان به طور یکجا یا به طور اقساطی توسط کارفرمایان باید پرداخت شود.
حبیب زاده ادامه داد: براساس بند «ب» قانون فوق‌الذکر بیمه شدگانی که دارای سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان آور دارند، می‌توانند با استفاده از مزایای این قانون درخواست بازنشستگی کنند و در صورت احراز شرایط توسط بیمه شده کارفرمایان مکلف هستند حق بیمه مربوطه و میزان مستمری برقراری را پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه شاهد هستیم که 400 نفر از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران شامل مفاد این قانون می‌شوند اما هنوز اجرای آن عملیاتی نشده است، گفت: این مساله سبب اعتراض و پیگیری‌های مختلف شده و از شهردار تهران می‌خواهم که در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف وضعیت این 400 نفر اقدام و نتیجه را به شورای شهر اعلام کند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/102853/گلایه-حبیب‌زاده-از-عدم-پرداخت-مطالبات-400-کارگر-بازنشسته-اتوبوسرانی
بستن   چاپ