آریا بانو
جامعه خوشبخت نیازمند مادران متعالی
چهارشنبه 23 آبان 1397 - 15:53:21
آریا بانو - موسس بنیاد بین‌المللی مادر گفت: در هر مکانی که فردی موفق وجود دارد یک پدر، مادر و همسر در تلاش آن فرد نقش داشته است، اگر در پی جامعه‌ای متعالی و خوشبخت هستیم، باید مادران متعالی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا،«غلامرضا محمدی» 23 آبان‌ماه در نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: جایگاه، نقش و قداست معنوی مادر در آموزه‌های دینی و فرهنگی وجود دارد و بر کسی پوشیده نیست.
وی با اشاره به این‌که بیشتر مردمان این استان به‌علت عرق عشایری و اصالتی که دارند به والدین خود احسان می‌کنند، افزود: متأسفانه در شهرهای بزرگ به‌علت پیشرفت در تکنولوژی، ارزش و مقام خانواده بالاخص مادر بسیار کمرنگ شده است، گرچه مادر جایگاه بسیار مقدس و والایی دارد.
محمدی گفت: کانون هر جامعه خانواده و قلب خانواده مادر است که اگر به خوبی کار نکند آن خانواده فرو می‌پاشد بنابراین اکثر معضلات اجتماعی که گریبان‌گیر جامعه شده، ریشه در خانواده دارد.
وی خاطرنشان کرد: در هر مکانی که فردی موفق وجود دارد یک پدر، مادر و همسر در تلاش آن فرد نقش داشته است، اگر در پی جامعه‌ای متعالی و خوشبخت هستیم، باید مادران متعالی داشته باشیم.
موسس بنیاد بین‌المللی مادر گفت: تقاضا می‌شود در شورای اداری تکریم از مادران استان، سرلوحه کار قرار گیرد و لازم است از طریق فرهنگ‌سازی و بخش‌نامه در شهرها، روستاها، مدارس و... این تکریم صورت گیرد.
وی ایمان به خدا، امید به آینده، تلاش، احترام به دیگران و مشارکت در کار خیر و کمک به دیگران را از اصولی مهمی برشمرد و تصربح کرد: لازم است این موارد سرلوحه زندگی افراد به خصوص جوانان قرار گیرد.
محمدی یادآور شد: امروز در تقویم بنیاد بین‌المللی مادر، به‌عنوان روز چهارمحال و بختیاری ثبت می‌شود که امید است دو سال آینده از سایر مادران نمونه استان تجلیل صورت گیرد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/101456/جامعه-خوشبخت-نیازمند-مادران-متعالی
بستن   چاپ