آریا بانو
ابتکار: تشکل های مردمی باید از پشتوانه حقوقی برخوردار باشند
سه شنبه 22 آبان 1397 - 19:03:28
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - اصفهان - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: تشکل های مردمی بویژه سازمان های مردم نهاد حوزه بانوان باید از پشتوانه حقوقی لازم برخوردار باشند.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار عصر سه شنبه در نخستین نشست از دومین دوره نشست های تخصصی، آموزشی تشکل های اجتماعی زنان و خانواده ویژه استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری افزود: این سازمان های مردم نهاد، پیش از این بطور مستقیم مورد حمایت قرار نمی گرفتند، اما اکنون این حمایت ها بیشتر شده است که البته بازهم باید پشتوانه قانونی از آنها افزایش پیدا کند.
وی که از طریق پخش زنده برنامه اینستاگرام برای حاضران در این نشست سخن می گفت، اضافه کرد: نهادها مدنی بویژه در حوزه بانوان توانایی زیادی دارند و می توانند منشاء تحولات اجتماعی باشند.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت نقش تشکل های مردمی خاطرنشان کرد: جامعه کنونی به گونه ای شکل گرفته که موفقیت سازمان های مردم نهاد منوط به میزان نوآوری آنها در عرصه های مختلف است و در این مسیر آموزش بیش از گذشته اهمیت دارد.
ابتکار، جلب مشارکت هرچه بیشتر مردم برای پیشبرد اهداف و کاهش معضلات کشور را ضروری دانست و گفت: وابستگی به بودجه دولتی و دولتی شدن تشکل ها، آسیب زاست، بنابراین سازمان های مردم نهاد باید به سمت درآمدزایی پیش بروند.
وی به تخصص گرایی هرچه بیشتر تشکل های بانوان و خانواده نیز تاکید کرد و افزود: این امر افزایش اثربخشی این مجموعه ها را در پی دارد و البته لازمه آن بهره مندی از مهارت های مختلف و به روز است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده هچمنین یادآور شد: ما بدنبال تقویت هرچه بیشتر تشکل های مردمی هستیم و دولت نیز بر افزایش مشارکت مردم برای پیشبرد امور تاکید دارد.
معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در این آیین گفت: در دولت قبل یکهزار و 670 تشکل مربوط به خانواده و زنان در کشور وجود داشت که از این تعداد تنها 650 تشکل فعالیت می کردند، اما تعداد نهادهای فعال کنونی به 2 هزار و 733 رسیده است.
اطهره نژادی با اشاره به ضرورت استقلال سازمان های مردم نهاد تصریح کرد: این امر مستلزم برنامه ریزی، نیازسنجی و همچنین جذب بیشتر حامیان مالی از سوی خود تشکل هاست.
وی ادامه داد: موضوع آموزش نیز در مجموعه های مردمی اهمیت دارد، زیرا آموزش درست نقش و اثربخشی این تشکل ها را در جامعه بیشتر می کند.
نخستین نشست از دومین دوره نشست های تخصصی آموزشی تشکل های اجتماعی زنان و خانواده ویژه استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با حضور مسئولان این تشکل ها با هدف هم افزایی و آموزش مقوله هایی مانند طرح نویسی و جلب مشارکت، در تالار شهروند اصفهان برگزار شد.
در قالب این نشست تخصصی، کارگاه های آموزشی برای اعضاء و مدیران تشکل های بانوان و خانواده سه استان یاد شده برپا می شود.
/6027/6020

http://www.banounews.ir/fa/News/101324/ابتکار--تشکل-های-مردمی-باید-از-پشتوانه-حقوقی-برخوردار-باشند
بستن   چاپ