آریا بانو
کسی به دنبال رسیدگی به مطالبات زنان نیست
سه شنبه 22 آبان 1397 - 19:00:34
آریا بانو - توران ولی مراد فعال حقوق زنان
به نظر من این که زنان به ورزشگاه بروند یا نروند، موضوعیت ندارد. یعنی مسئله سازی این قضیه در حوزه زنان باعث شده تا موضوعات و مشکلات زنان روی زمین بماند. اقشار مختلف می‌توانند مطالبات مختلفی داشته باشند که در تضاد یا تداخل با مطالبات یکدیگر نباشد اما طرح و پافشاری روی برخی از موضوعات به این معنی است که به سایر موضوع‌ها‌ پرداخته نشود و ما عملا هم می‌بینیم به خیلی از مشکلات و موضوعات زنان رسیدگی نمی‌شود.
زنان وقتی به محلی می‌روند باید حرمت آن‌ها‌ حفظ شود و این موضوع حتی برای ورود به رستوران هم برای آن‌ها‌ صدق می‌شود. در ورزشگاه یک فضای هیجانی ایجاد می‌شود و این موضوع در تمام دنیا به این شکل است و علت عدم حضور زنان برای این بود که از اتفاقات بعد از این هیجانات خود داری شود. برای این کار باید شرایط لازم فراهم شده و زیر ساخت‌ها‌یی تهیه می‌شد اما در این خصوص مشخصا فشار‌ها‌ی بیرونی دلیل اصلی حضور زنان در ورزشگاه شده است نه این که زیر ساخت‌ها‌ مهیا شود تا مشکلات ورزشی زنان رفع شود چون اگر قرار بود مشکلات زنان مورد بررسی قرار بگیرد همه این را می‌دانند که اولویت اول برای رسیدگی به مشکلات ورزشی زنان، اختصاص فضاهایی برای حضور و ورزش زنان است! اما هیچ کس درباره این موضوع صحبت نمی‌کند. چون این موضوع مشکل زنان را در سطح وسیع برطرف می‌کند اما متاسفانه در کشور ما مسئله‌ها‌یی موضوعیت پیدا می‌کند یا موضوع‌ها‌یی مسئلیت پیدا می‌کنند که افرادی بخواهند از آن بهره ببرند و این بهره برداری برای هر قشری به یک شکل است.
برای مسئولان حوزه زنان در دولت به یک شکل است، برای زنان مجلس به یک سبک دیگر... اما قطعا این بهره مندی برای کل ملت نیست.
مشخصا طرح موضوع حضور زنان در ورزشگاه استفاده ابزاری از مطالبات زنان است. موضوعاتی در کشور وجود دارد که در سطح گسترده مطالبات زنان است و جالب است که هیچ کس به آن‌ها‌ توجهی نمی‌کند! در حال حاضر اگر بخواهند مشکلات زنان را هم حل کنند از غرب گدایی می‌کنند در صورتی که راه حل آن کاملا مشخص است،مشکلات زنان از داخل باید مورد بررسی قرار بگیرد و طرح مسئله شود و به آن پرداخته شود.
از بعضی‌ها‌ از مسائل زنان، پلکانی درست می‌کنند برای به قدرت رسیدن خودشان یا حفظ قدرتشان. خود مسئولین مسئله ایجاد می‌کنند و خودشان هم برای آن شیون یا خوشحالی می‌کنند. این‌ها‌ مسئله‌ای نیست که از بدنه ملت برآمده باشدو قطعا درصدی هم مطالبه حضور در ورزشگاه را دارند اما آن‌ها‌ چند در صد هستند ؟ ما مسائلی را در حوزه زنان داریم که در سطوح گسترده مطالبه زنان است. قطعا نمی‌شود این موضوع را چشم‌انداز امیدوارانه برای رسیدگی به سایر مطالبات زنان دانست چون این نوع نمایش‌ها‌ تنها یک الگو است. این الگوی رفتار مسئولان در حوزه زنان است و با همین منوال مطالبات زنان و خانواده روی زمین مانده و کسی هم دنبال رسیدگی به آن نیست.
آفتاب یزد
زمان انتشار: 21 آبان 1397

http://www.banounews.ir/fa/News/101316/کسی-به-دنبال-رسیدگی-به-مطالبات-زنان-نیست
بستن   چاپ