آریا بانو

آخرين مطالب

بسته اخبار اجتماعی در روز یک‌شنبه

از عامل سیل شمال کشور تا احضار 942 تن درباره بازار سکه و ارز اجتماعي

از عامل سیل شمال کشور تا احضار 942 تن درباره بازار سکه و ارز
  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهرانِ 14 میلیونی با 220 آمبولانس نمی‌چرخد، احضار بیش از 900 نفر درباره بازار سکه و ارز، ابرهای جوششی عامل سیل شمال کشور، کمبود کاغذ برای چاپ کتب درسی سال 98، شناسایی پسران کار و خیابان معتاد، چرا برخی زوجین به هم «خیانت» می‌کنند؟ و آغاز بهره‌برداری از کیوسک‌های هوشمند در تهران از جمله مهم‌ترین خبرهای تحریریه اجتماعی ایسنا در روز یک‌شنبه 15 مهر ماه بود.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار تحریریه اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
تهرانِ 14 میلیونی با 220 آمبولانس نمی‌چرخد/آخرین وضعیت راه‌اندازی اورژانس ریلی در پایتخت
دکتر پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران از افزایش 35 درصدی ماموریت‌هایشان در سال جاری خبر داد و گفت: طبق آمار مهرماه میزان رضایت‌مندی در موتورلانس‌ها 71 درصد رضایتمندی کامل و 27 درصد رضایتمندی نسبی و دو درصد عدم رضایت بوده‌اند.
وی با اشاره به وضعیت ناوگان آمبولانس اورژانس تهران گفت: شهری که 14 میلیون جمعیت دارد با 220 آمبولانس نمی‌چرخد. اگر استانداردها را درنظر بگیریم باید 450 دستگاه آمبولانس و 400 دستگاه موتورلانس داشته باشیم، اما تراکم و ترافیک شهر تهران استاندارد نیست و قطعا آمبولانس و موتورلانس‌های بیشتری نیاز داریم.
احضار بیش از 900 نفر درباره بازار سکه و ارز/جمع اوری خودروهای فرسوده
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ بر همکاری برادرانه با مدیریت شهری تأکید کرد و گفت: از تبدیل ساختمان کلاه فرنگی به موزه پلیس استقبال می‌کنیم.
وی همچنین با بیان اینکه ورود پلیس به بازار ارز و برخورد با سوداگران سکه و طلا بنا به درخواست بانک مرکزی بوده است، گفت: پلیس در این حوزه نقش اصلی و محوری را داشته؛ به گونه‌ای که نسبت به احضار 942 نفر و دستگیری 147 سوداگر ارز و سکه اقدام کرده است.
شرایط دریافت امریه سربازی
سردار موسی کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در مورد امریه سربازی گفت: متقاضیان دریافت امریه ابتدا باید برگه اعزام به خدمت خود را دریافت کرده و سپس برای امریه شدن سازمان مربوطه اقدام کند. این افراد حداقل باید سه ماه قبل از اعزام به سربازی برای امریه اقدام کرده و وضعیت خود را مشخص کنند.
کمالی با بیان اینکه سربازان غایب نیز نمی‌توانند از امریه بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: غیبت از جمله مواردی است که سبب منع بهره‌مندی سربازان و مشمولان از یک سری تسهیلات به سربازی می‌شود.
ابرهای جوششی عامل سیل شمال کشور/ هوای خنک تهران فعلا ماندگار است
احد وظیفه - مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وقوع سیل در برخی شهرهای نیمه شمالی کشور را ناشی از ابرهای جوششی دانست و گفت: بارش باران در نوار شمالی کشور به شکل ضعیف‌تری ادامه می‌یابد.
پاسخی به چرایی ناکارآمدی دروس انگلیسی و عربی/ ثبت‌نام دریافت کتب کلاس اولی‌ها ادامه دارد
محمود امانی طهرانی - مدیرکل دفتر تالیف کتب ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رویکرد کتب زبان انگلیسی در دوره جدید تغییر کرده و مناسب شده است گفت: زبان انگلیسی اولین درسی است که پیرو سیاست چند تالیفی در دستور کار چندتالیفی قرار می‌گیرد.
مدیرکل دفتر تالیف کتب ابتدایی و متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه میزان ساعاتی که با توجه به تعدد و کثرت دروس در متوسطه اول به درس زبان انگلیسی اختصاص پیدا کرده کافی نیست، گفت: بویژه اینکه از تعداد ساعات تحصیل دانش‌آموزان متوسطه اول در نظام جدید کاسته شده است. در واقع در نظام جدید آموزشی 3-3-6 بخشی از زمان آموزش در متوسطه اول کم شده است.
کمبود کاغذ برای چاپ کتب درسی سال 98
حیدر تورانی - سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش کشور با اشاره به اینکه برای تولید و چاپ کتب درسی سال 98 با کمبود کاغذ روبرو هستیم، گفت: در حال حاضر بخشی از کاغذ مورد نیاز وارد کشور شده و برای خرید مابقی نیز در حال رایزنی هستیم.
تورانی در پاسخ به اینکه گلایه‌هایی مبنی بر دیر رسیدن کتب درسی پایه دوازدهم از سوی برخی معلمان وجود داشت، گفت: امسال کتب سال دوازدهم جدید التالیف بودند و آماده سازی آنها بیشتر طول کشید. از برخی معلمان تعجب می‌کنم زیرا کتاب درسی قبل از آنکه چاپ شود روی سایت سازمان بارگذاری شده و موجود بود و معلم می‌توانست از روی آن کتب به دانش آموزان تدریس کنند تا کتب به دست‌شان برسد.
شناسایی پسران کار و خیابان معتاد / مهم‌ترین علت بازگرداندن فرزندخوانده‌ها به بهزیستی
داریوش بیات‌نژاد، مدیرکل بهزیستی استان تهران با انتقاد از نبود بانک اطلاعاتی دقیق و نبود کار گروهی در حوزه کودکان کار و خیابان گفت: از ابتدای امسال در مورد کودکان بازمانده از تحصیل چندین مکاتبه با سازمان ثبت احوال و ادارات کل آموزش و پرورش انجام دادیم اما تاکنون آمار قابل استفاده‌ای در اختیارمان قرار نگرفته‌ است.
چرا برخی زوجین به هم «خیانت» می‌کنند؟ / مشکلات عاطفی؛ علت 82 درصد طلاق‌ها
محمدرضا ایمانی - روانشناس اجتماعی ضمن تأکید بر لزوم استفاده جوانان پیش از ازدواج از تست و مشاوره‌ها گفت: مشاوره‌های قبل از ازدواج باعث می‌شود افراد از نظر ذهنی، روحی، فکری، جنسی و روانی زندگی پر معنا و مفهومی آغاز کنند و شناخت درستی نسبت به خود و شریک آینده زندگی‌شان داشته باشند.
وی با اشاره به تاثیر استفاده از تست‌ها و مشاوره در زندگی زناشویی برای جلوگیری از بحران "طلاق" گفت: به تازگی قوه قضاییه به منظور تشخیص درست انجام طلاق، زوجین را به مراکز مشاوره ارجاع می‌دهد که با توجه به آمارهای ارائه شده از سازمان بهزیستی و نهادهای مربوطه با این روش طی دوسال گذشته از 10 درصد طلاق‌ها جلوگیری شده است.
توصیه‌های وزارت بهداشت در آستانه فصل "آنفلوآنزا"/ پرخطرها واکسن بزنند
دکتر محمدمهدی گویا ، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در آستانه فصل سرد سال، ضمن اشاره بر رصد دقیق بیماری آنفلوآنزا در کشور، بر لزوم اقدام گروه‌های پرخطر بر انجام واکسیناسیون علیه این بیماری تاکید کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره وضعیت واکسن آنفلوآنزا در کشور نیز گفت: به دنبال تمهیدات و اقدامات صورت گرفته، واکسن آنفلوآنزا در سراسر کشور موجود است. موضوع حائز اهمیت برای ما این است که "افراد پرخطر" واکسینه شوند. همچنین کادرهای پزشکی، پرستاری، افرادی که در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها مانند CCU، ICUو بخش‌های عفونی فعالند نیز جزو گروه‌هایی هستند که حتما باید در مقابل این بیماری واکسینه شوند.
درخواست محسن هاشمی از وزیر کشور برای تعیین تکلیف وضعیت شهردار تهران
محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران از وزیر کشور درخواست کرد که نظر خود را در مورد مشمول بودن یا نبودن قانون منع بکارگیری بازنشستگان برای شهردار تهران را اعلام کند.
رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: ما از نظر قا نونی نظر خود را اعلام کرده‌ایم که شهردار می‌تواند بماند. از وزیر کشور نیز درخواست می‌کنیم که هر چه‌ زودتر نظر خود را اعلام کند.
آغاز بهره برداری از کیوسک‌های هوشمند در تهران/ وای فای رایگان برای شهروندان
محمد فرجود - مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از آغاز نصب کیوسک‌های هوشمند در پایتخت خبر داد و گفت: کیوسک‌های هوشمند به عنوان یکی از پروژه‌های برنامه «تهران هوشمند» برای ارائه انواع خدمات دیجیتال شهری از جمله استفاده از اینترنت وای فای رایگان و انجام تراکنش‌های مالی شهری برای نخستین بار مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته و تا لحظه مخابره این گزارش به شرح زیر است:
شرایط دریافت امریه سربازی
توصیه‌های وزارت بهداشت در آستانه فصل "آنفلوآنزا"/ پرخطرها واکسن بزنند
ابرهای جوششی عامل سیل شمال کشور/ هوای خنک تهران فعلا ماندگار است
چرا برخی زوجین به هم «خیانت» می‌کنند؟ / مشکلات عاطفی؛ علت 82 درصد طلاق‌ها
دغدغه تازه کلاس دوازدهمی‌ها
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/92933/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه