آریا بانو

آخرين مطالب

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز یکشنبه؛

ساعت کاری جدید ادارات در تهران/ زلزله 5.9 ریشتری در کرمانشاه اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - جزئیات رقم حق بیمه درمان هر ایرانی، دستگیری قاچاقیچیان مشهور شیشه در تهران، انتقاد وزیر آموزش و پرورش از بی‌اخلاقی رسانه‌ای در المپیاد زیست شناسی، اعلام ساعت کاری جدید ادارات استان تهران و ... بخشی از مهم‌ترین اخبار امروز - 31 تیرماه، تحریریه اجتماعی ایسنا هستند.

به گزارش ایسنا، تا زمان ارسال این بسته خبری، حدود 60 محتوای خبری روی خروجی تحریریه اجتماعی ایسنا قرار گرفته که در ادامه برخی از مهم‌ترین آنها را می‌خوانید:
سید ضیاالدین صبوری - سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری تهران- اعلام کرد: آغاز ساعت کاری ادارات استان تهران از فردا تا 19 مرداد 6:30 صبح​ خواهد بود.
محمدعلی افشانی- شهردار تهران نیز درباره بیلبوردهای تبلیغاتی که برای یک بازیگر در نظر گرفته شده بود، توضیحاتی را مطرح کرد. وی در این باره گفت: شهرداری تهران قصد چنین کاری را نداشت، یک نفر پشت تریبون صحبتی کرد؛ ولی نه بیلبوردی تحویل داده شد و نه قراردادی منعقد شد . گاهی اوقات مدیران ما پشت تریبون احساسی عمل می کنند و با حساسیت رسانه ها و شبکه های اجتماعی روبرو می شوند. همیشه در ابتدا باید ببینیم که آیا عملی انجام می‌شود یا خیر؟ بعد آن عمل را نقد کنیم. ولی در کل بیلبورد تبلیغاتی به کسی تحویل داده نشده و قراردادی در این زمینه منعقد نشده است .
روایت ایسنا از پدیده‌ای شایع در بیمارستان‌ها را در سرویس سلامت بخوانید. این گزارش درباره نقض حق اطلاع رسانی روند درمان به بیماران است و ماجرای بیماری را تعریف می‌کند که در یکی از بیمارستان‌های آموزشی تهران با این مساله روبرو شده است.
هرایرانی چقدر حق بیمه درمان می‌پردازد؟ دکتر موسی طباطبایی- مشاور معاون درمان وزارت بهداشت- به این پرسش، پاسخ داده است. طبق اظهارات او "سازمان تامین اجتماعی و برخی از سازمان‌ها تا پیش از سال 86 تقریبا 9 درصد حقوق و دستمزد را برای سلامت هزینه می‌کردند، اما حق بیمه سایر سازمان‌ها بر اساس حقوق و دستمزد نبود، بلکه سرانه مشخصی به عنوان حق بیمه تعیین می‌شد. البته از سال 86 به بعد همه بیمه‌ها کسری از درآمد بیمه‌شدگان را به عنوان حق‌بیمه دریافت می‌کنند و نوعی یکپارچگی در دریافت حق بیمه ایجاد شده است."
رقم یارانه سرانه مراکز روزانه و شبانه بهزیستی اعلام شد ؛ حسین نحوی نژاد- معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور- در این خصوص توضیح داد وگفت: براساس مصوبه سال گذشته، یارانه سرانه مراکز شبانه روزی حدود 6٠٠ هزار تومان و مراکز روزانه حدود ٣5٠ هزار تومان است .
انتظاری - مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری- امروز آخرین آمار بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی را اعلام کرد و گفت: طبق گزارشات از ابتدای تشکیل تا پایان خرداد امسال، مجموعا یک میلیون و 371 هزار و 124 نفر بازنشسته داریم که از این تعداد 69 درصد را مردان و 31 درصد را زنان تشکیل می‌دهند . 81 درصد جامعه حقوق بگیر ما بازنشستگان‌اند و بیشترین آنها در تهران ساکن‌اند. 300 هزار و 852 بازنشسته در تهران داریم که 26.5 درصد کل بازنشستگان را در برمی‌گیرند. کمترین تعداد بازنشستگان نیز مربوط به استان ایلام است.
سرویس آموزش و پرورش نیز امروز در گزارشی به چگونگی رسیدگی به شکایات ثبت نام مدارس پرداخته است؛ فصل ثبت نام مدارس شروع شده و در ستادهای ثبت نام، خانواده‌هایی به چشم می‌خورند که از مواردی چون کمک اجباری به مدرسه، ارائه کارنامه به شرط دریافت پول، عدم تطابق محدوده جغرافیایی سکونت با مدرسه مورد نظر و ... شکایت دارند .
محمدحسین بازگیر- رئیس اداره محیط زیست استان تهران نیز تاکید کرده است: هر چه زودتر باید گیاه مناسبی برای جایگزینی با چمن‌های کاشته شده در سطح شهر پیدا کنیم. با مطالعات زیست محیطی و بهره‌مندی از نظر کارشناسان محیط زیست و فضای سبز می‌توان گیاهانی را پیدا کرد که مناسب با شرایط آب و هوایی تهران باشند و نیاز به آبیاری کمتری داشته باشند .
سرهنگ محمد بخشنده- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ هم از دستگیری 2 قاچاقچی معروف شیشه در پایتخت خبر داد . وی درباره جزئیات این عملیات توضیح داد و گفت: در پی دریافت گزارش‌های مختلف درخصوص توزیع و فروش مخدر شیشه در محدوده شهر ری تیمی از ماموران پایگاه چهارم پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ به همراه ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و در پایش‌های اطلاعاتی آنان مشخص شد که قاچاقچیان قصد دارند به صورت پوششی مقادیری مواد روانگردان شیشه را به وسیله یک خودروی سواری پژو206 و یک خودروی سواری هیوندا از تهران به میانه منتقل کنند .
در پی زلزله امروز بعد از ظهر تازه آباد کرمانشاه تیم‌های ارزیاب هلال احمر در مناطق متاثر از زلزله مشغول ارزیابی هستند و به دو استان نیز اعلام آماده باش شده است. اورژانس کشور نیز آخرین آمار مصدومان را 26 نفر اعلام کرده که به صورت سرپایی درمان شده‌اند.
امروز برج مسکونی پارامیس در منطقه 22 دچار آتش‌سوزی شد . سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در تشریح جزئیات این آتش سوزی گفت: تا کنون ده‌ها نفر از ساکنان برج در عملیات جستجو از ساختمان خارج شده‌اند. همچنین با وجود اینکه آتش تحت کنترل قرارگرفته عملیات برای جستجوی نقاط پنهان و لکه گیری ادامه دارد.
تیترهای زیر پنج خبر اول و پربازدید امروز تحریریه اجتماعی ایسنا تا لحظه مخابره این خبر هستند که از سوی مخاطبان انتخاب شدند:
به اسم استاد و به دست دستیار/ "دانستن" حق بیمار است
آیا لیزر موهای زائد، سرطان‌زاست؟
هر ایرانی چقدر حق بیمه درمان می‌پردازد؟ + وظایف بیمه‌های تکمیلی
دستگیری قاچاقچیان مشهور شیشه در تهران
رسیدگی به شکایات ثبت نام مدارس ظرف 48 ساعت
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/60113/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نماینده مشهد در مجلس هفتم خطاب به دیگر نمایندگان: سیگار نکشید

سحر زکریا به کلی چهره اش را تغییر داد که باورتان نمی شود

دکوراسیون اتاق کار جدید منوچهر هادی با تزیین قاب های زیبا

فضای برگزاری کنسرت های موسیقی در بوشهر مهیا است

پست عجیب و معنادار مادر تتلو در اینستاگرام

ویدئوی کمتر دیده شده از نوازندگی و خوانندگی مرتضی پاشایی

رگبار باران و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور

تصادف 3 خودرو در محور نقده _مهاباد؛ 11 نفر مصدوم شدند

محیط زیست: سیل زدگان مراقب تمساح باشند

جزیره مونت سن میشل در شمال غربی فرانسه

دوستیِ خاله خرسه به روایت تصویر

پریدن صدها پنگوئن به داخل آب از ارتفاع 20 متری

لوبیا استانبولی با یک طعم جدید و متفاوت

فیتنس بار، یک میان وعده سالم برای ورزشکاران

علت بروز باد گلوی بیش از حد

نفخ؛ شایع‌ترین اختلال گوارشی

مهم ترین دلایل ایجاد نفخ شکم

علت بدن درد بعد از ورزش!

سوءاستفاده از فرزند برای بازگرداندن زن به زندگی

نحوه برخورد با همسری که روز تولد یا سالگرد ازدواج را فراموش می کند

حجامت بیمه شد

چرا قانون فرزندآوری منجر به کاهش جمعیت شد؟

صادق قطب زاده، یک انقلابی که قصد کودتای نظامی داشت

ماجرای گران شدن شیرخشک؛ سازمان غذا و دارو پاسخ دهد / داروخانه‌ها حق گران کردن خودسرانه ندارند

نقاط حساس بدن متولدین هر ماه !

برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

48 میلیون ایرانی‌ تمایل به مهاجرت از ایران دارند!/ ویدئو

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ماجرای ماشین پلیس های دوربین دار در تهران

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

برای کاهش تاثیر استرس بر قلب چه کنیم؟

مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

هشدار جدی پلیس درباره سفر به استان های جنوبی

باران، رگبار و رعد و برق در انتظار این استان هاست

درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد؟

خاتمی: در دانشگاه افراطیون چپ را کوبیدم و ناراحتشان کردم، به رهبرى گفتم، ایشان هم افراطیون راست را محکوم کنند؛ نپذیرفتند

83 درصد کودکان کار از اتباع هستند

عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟

گروکشی از بیمار؛ زیرمیزی پزشکان روی میز تعزیرات

کاربرد عجیب پلک که نمی‌دانستید!

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

مهاجرت ایرانی ها هم مانند افغانستانی ها توده ای می‌شود؟

چه کسانی کاندید جراحی برداشتن «لوزه» هستند؟

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!