آریا بانو

آخرين مطالب

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد

افزایش وام ضروری بازنشستگان/ توزیع رفاه‌کارت یک میلیونی از شهریور اقتصادي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبرهای خوبی درباره وام ضروری بازنشستگان داشت و اعلام کرد: با همکاری بانک صادرات شمار وام گیرندگان از 300 هزار به 400 هزار نفر و مبلغ آن از 4 به 5 میلیون تومان افزایش می یابد و از شهریور ماه 5 میلیون وام به 400 هزار بازنشسته تعلق می گیرد.

به گزارش ایسنا، جمشید تقی زاده در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه این صندوق دومین بنگاه بزرگ کشوری با حدود یک میلیون و 400 هزار بازنشسته تحت پوشش است گفت: 56 درصد بازنشستگان را فرهنگیان تشکیل می دهند.
وی افزود: صندوق در راستای بهبود وضعیت بازنشستگان خدمات مختلفی ارائه می دهد و در دوره جدید کاری برنامه های خوبی در حیطه‌های مختلف از وام، زیارت، رفاهیات، ورزش و... در دست انجام است.
افزایش 19 درصدی حقوق بازنشستگان
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه 19 درصد به حقوق بازنشستگان در سال جاری اضافه شد گفت: کف حقوق از یک میلیون و 800 هزار تومان به 2 میلیون و 100 هزار تومان رسید.
تقی زاده خبرهای خوبی درباره وام ضروری داشت و گفت: با همکاری بانک صادرات شمار وام گیرندگان از 300 هزار به 400 هزار نفر و مبلغ آن از 4 به 5 میلیون تومان افزایش می یابد و از شهریور ماه 5 میلیون وام به 400 هزار بازنشسته تعلق می گیرد.
تلاش برای ایجاد فراکسیون بازنشستگان کشوری در مجلس شورای اسلامی
وی با اشاره به اینکه برای اولین بار تلاش می‌کنیم فدراسیون ورزش‌های کارمندی و بازنشستگان کشوری را ایجاد کنیم گفت: کارگران فدراسیون دارند اما کارمندان و بازنشستگان فدراسیون ندارند که امیدواریم این مهم را انجام دهیم.
وی افزود: همچنین جلساتی با نمایندگان از جمله دکتر پزشکیان داشتیم و در صددیم فراکسیون بازنشستگان کشوری را در مجلس شورای اسلامی تشکیل دهیم.
پیگیری همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به فراهم شدن مقدماتی خوب برای همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با نمایندگان کمیسیون اجتماعی داشتیم و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم. پیگیر قوانین حمایتی برای بازنشستگان در مجلس هستیم.
وی همچنین از ایجاد خانه های امید در شهرهای بالای 5 هزار جمعیت خبر داد و گفت: نشاط افزایی و افزایش فعالیت و امید در بازنشستگان را از طریق توسعه خانه های امید دنبال می کنیم و اختیارات ویژه‌ای به کانون‌های بازنشستگی می دهیم و بخشی از امور را تفویض می کنیم.
ایجاد بانک اطلاعاتی فرزندان بازنشستگان و درج تخصص و تحصیلات آنها
فرزندان بازنشستگان در اولویت به‌کارگیری در شرکتهای صندوق
تقی زاده افزود: سعی می کنیم سهمیه سفرها را از 100 به 200 هزار مورد افزایش دهیم. کمک هزینه660 هزار تومان سفر به 740 هزار تومان افزایش یافت و سعی می‌کنیم بسته سفر خوبی تعریف کنیم. همچنین در یک ماه آینده بسته حمایتی در درمان و بیمه تکمیلی ارائه می کنیم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه بانک اطلاعاتی فرزندان بازنشستگان را ایجاد می‌کنیم گفت: در این بانک تخصص و تحصیلات آنها وارد شده و تلاش می کنیم در بکارگیری نیرو در شرکت‌ها و بخشهای زیرمجموعه، فرزندان بازنشستگان در اولویت باشند.
جلوی رانتها را گرفته‌ایم
تقی زاده به ایجاد ساختار ضد فساد در بخش اقتصادی اشاره کرد و گفت: جلوی رانت‌ها را گرفته‌ایم و نگاه ما مدیریت در ساختمان شیشه‌ای و شفافیت است. کاهش سفرهای خارجی و کاهش هزینه‌ها را در برنامههای خود قرار دادهایم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه از هیچ کاری برای افزایش امید به زندگی بازنشستگان کوتاهی نمی‌کنیم گفت: همچنین در تلاشیم تا بتوانیم دبیرخانه صندوق‌های بازنشستگی را تشکیل دهیم.
وی به رسانه ملی پیشنهاد کرد که برنامه ای هم چون 90 در حوزه اجتماعی تولید کند به عنوان 90 اجتماعی .
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بخش دوم این نشست خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد و درباره وام بازنشستگان گفت: پرداخت دوهزار میلیارد تومان وام به 400 هزار بازنشسته از شهریور شروع می‌شود و آنها که تا کنون وام نگرفته اند در اولویت هستند. وام ضروری اقساط 36 ماهه دارد و سود آن حداکثر چهار درصد است.
وی افزود: بالغ بر 85 درصد بازنشستگان تاکنون یک‌مرتبه وام گرفته اند و احتمالا 15 درصد مابقی نیازی به دریافت وام نداشته اند اما باز هم در اولویت اند.
به گفته تقی‌زاده، بالغ بر 30 هزار بیمار صعب العلاج بازنشسته تحت پوشش هستند. تا کنون خدماتی در بخش بهداشت و دندان ارائه نشده و تلاش می کنیم در بسته‌های درمانی که قصد داریم تعریف کنیم این موارد را بگنجانیم.
وی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: تنها سه درصد بازنشستگان حداقل حقوق یک‌میلیون و دویست هزار تومان را دریافت می کنند. در کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیر هستیم و تلاش می کنیم جایگاه معیشتی بازنشستگان را ارتقا داده و در قانون مدیریت خدمات کشوری فاصله حقوق ها کاهش یابد.
توزیع رفاه‌کارت یک میلیونی از شهریور
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین از ارائه رفاه کارت به بازنشستگان خبر داد و عنوان کرد: این بحث در دستور کار صندوق است و قصد داریم این کارت از شهریور ماه به مبلغ یک میلیون تومان برای هر بازنشسته تعلق بگیرد.
تقی زاده درباره اظهارات سال گذشته وزیر رفاه مبنی بر تخصیص اعتبار 3400 میلیاردی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: از این 3400 میلیارد تومان، حدود 1200 میلیارد تومان مربوط به بازنشستگان لشکری و 2200 میلیارد تومان مربوط به بازنشستگان کشوری بود که محقق و افزایش 19درصدی برای حقوق اعمال شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/54763/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

بازخوانی زیبا از ترانه دلنشین علیرضا افتخاری

پدر گلاب ایران درگذشت

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

قانون اساسی برخاسته از نماز

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

4 گوشه دنیا/ پرموترین پسر جهان که مبتلا به «سندرم گرگینه» است

محافظت اردک مادر از جوجه اردک هایش در برابر حواصیل

درگیری حیوانات در طبیعت

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

ابراز نگرانی سازمان جهانی بهداشت نسبت به گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

نقش «فرزند» در ارتباط زن و شوهر با یکدیگر

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

با این خوراکی های خوشمزه از کبد چرب رهایی می یابید

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با شمس آذر

دلیل شادی نکردن کنعانی مشخص شد

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

نماهنگ «گل رز» با خوانندگی امید نصری

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

طرز تهیه کته کباب بازاری

فقط مادر می‌تواند فرزند زیر دوسالش را ببوسد

به عنوان یک نوجوان در خانه هیچ حق انتخابی ندارم!

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر