آریا بانو

آخرين مطالب

شعار وزیر ورزش: نه به فوتبالی‌ها! ورزشي

شعار وزیر ورزش: نه به فوتبالی‌ها!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - اعتماد / بالاخره بعد از کش و قوس‌های فراوان مهدی رسول‌پناه و علی رغبتی از هیات مدیره باشگاه پرسپولیس کنار رفتند. وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد مجمع عمومی باشگاه فرهنگی، ورزشی پرسپولیس، جعفر سمیعی(با حفظ سمت مدیرعاملی) و سیدمجید صدری را به عنوان اعضای جدید هیات مدیره آن باشگاه انتخاب کرد. همچنین مجمع عمومی ضمن پذیرش استعفای علی رغبتی و مهدی رسول‌پناه از زحمات آنها در مدت عضویت در هیات مدیره تشکر کرد. به این ترتیب پرونده یکی از مدیران پرسپولیس بسته شد.
این در حالی است که حداقل انتظار می‌رفت جعفر سمیعی به عنوان مدیرعامل باشگاه و یک عنصر حراستی که با شعار مبارزه با فساد وارد باشگاه شده در این زمینه تحقیقات لازم را به عمل آورد و با دادن یک بیانیه مشخص چه در رد و چه در تایید اظهارات رسول‌پناه اذهان عمومی را روشن کند. اتفاقی که رخ نداد و بعید هم است که رخ بدهد. چند ماه دیگر هم که عمر دولت دوازدهم به سر می‌آید با جابه‌جایی وزیر ورزش همه این افراد باشگاه را ترک خواهند کرد و آدم‌های جدیدی سر کار می‌آیند. نکته جالب توجه دیگر در مورد تغییرات هیات مدیره باشگاه پرسپولیس به عضو جدید برمی‌گردد. حضور جعفر سمیعی به عنوان مدیرعامل در ترکیب هیات مدیره منطقی است. با این حال انتصاب سیدمجید صدری در این هیات عجیب به نظر می‌رسد. مخصوصا وقتی سوابق صدری را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
سابقه فعالیت صدری بیشتر مربوط به حوزه ارتباطات است. آخرین پست مهمی که او بر عهده داشت، مدیرعاملی شرکت مخابرات ایران بود که در آذر ماه سال جاری جای خود را به مجید سلطانی داد. نایب رییسی و مدیرعاملی شرکت خدمات ارتباطی رایتل، ریاست کمیسیون اینترنتی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، مشاور ریاست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مشاور رییس مرکز تحقیقات مخابرات ایران، مشاور مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران، مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیرکل پشتیبانی فنی دیتای شرکت مخابرات استان تهران و مدیرکل مشترکان و متقاضیان دیتا در شرکت دیتا و... از جمله سوابق عضو جدید هیات مدیره پرسپولیس به شمار می‌آید. نگاهی به تمام سوابق صدری نشان می‌دهد او در هر زمینه‌ای فعالیت کرده جز ورزش و فوتبال. حال سوال اینجاست که وزارت ورزش و جوانان چه اصراری بر انتصاب اعضای غیرفوتبالی در هیات مدیره پرسپولیس دارد؟ انگار که مسعود سلطانی‌فر با شعار «نه به آدم فوتبالی» رزومه افراد را برای حضور در این سمت‌ها بررسی می‌کند.
انگار نه انگار که بزرگ‌ترین حواشی ممکن برای پرسپولیس از جانب مدیران غیرورزشی و فوتبالی تاکنون رقم خورده است. اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس را در حال حاضر غلامعلی محمد علیپور، سید محمد فیاض، مجید صدری و جعفر سمیعی تشکیل می‌دهند که تنها یک نفر از اینها ورزشی و آن هم غیرفوتبالی است؛ غلامعلی علیپور. علیپور ریاست فدراسیون ورزش‌های همگانی، مدیرکلی حوزه ریاست سازمان تربیت‌بدنی، ریاست فدراسیون جهانی آلیش، نایب رییس فدراسیون جهانی کبدی، نایب رییس کمیته ملی المپیک، ریاست کمیته ملی پاراالمپیک و ورزش جانبازان و معلولین، عضویت در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس و معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان را برعهده داشته است.
دیگر عضو هیات‌ مدیره یعنی فیاض کاملا با فوتبال و ورزش غریبه است. او شهردار منطقه 18 تهران بوده و در سوابق کاری‌اش مدیرکلی دفتر طرح و برنامه و بودجه وزارت ورزش و جوانان نیز دیده می‌شود. از دیگر سوابق فیاض می‌توان به مدیریت سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری، مدیریت شرکت توسعه ایستگاه‌های مترو تهران و مدیریت سازمان مدیریت و پسماند شهرداری تهران اشاره کرد. بحث سر اینکه افراد نامبرده مدیران خوبی هستند یا خیر نیست. البته با توجه به کاری که فیاض و علیپور از زمان ورودشان به پرسپولیس انجام داده‌اند، می‌توان نتیجه گرفت که آنها تاثیر چندانی در روند اتفاقات باشگاه به عنوان عضو هیات مدیره نداشته‌اند.
مساله اصلی اینجاست که آیا در فوتبال اینقدر قحط‌الرجال شده که وزیر ورزش و جوانان مجبور است برای پر کردن ترکیب هیات ‌‌مدیره باشگاه پرسپولیس از شهرداری و مخابرات و رشته ورزشی کبدی آدم بیاورد؟ پاسخ قطعا منفی است. بدون شک آدم‌های زیادی هستند که می‌توانستند در این سمت قرار بگیرند پس وزیر ورزش و جوانان باید پاسخ دهد که چرا دقیقا همین افراد برای عضویت در هیات‌ رییسه باشگاه پرسپولیس انتخاب شده‌اند؟

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/504116/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دمنوش هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

چگونه بدون کلافگی و خستگی در خانه بمانیم؟

آیا نگرانی و استرس ،خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد؟

آیا ویروس کرونا باعث افسردگی می‌شود

چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

نحوه مدیریت کارمندان از راه دور

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

چگونه روانشناس خوب را از بد تشخیص دهیم

خستگی تصمیم چیست و چگونه با این خستگی مقابله کنیم؟

خوابیدن با ناراحتی چه عوارضی دارد؟

هنگام استرس چه کارهایی انجام ندهیم؟

زبان بدن چیست و فواید آن کدام است؟

اُبژه و روابط ابژه ای چیست؟

7 روش ساده برای کاهش استرس

راه و روش یادگیری

علائم افسردگی در زنان را بشناسیم

چرا ما انسان‌ها می‌خندیم؟

نظریه مزلو: سلسله مراتب نیازها

نکات ضروری برای مواجهه با ترس

آلکسی تایمیا چیست؟ علل، علائم و راه درمان

8 عادت برای تقویت اعتماد به نفس

9 نکته برای غلبه بر ترس

سروتونین چیست و خوراکی های منبع سروتونین کدامند؟

قصه درمانی چیست و چگونه میتوان با قصه درمانی از مشکلات دور شد؟

عواملی که باعث ایجاد عصبانیت می‌شود کدامند و برای کنترل خشم و عصبانیت چه باید کرد؟

8 عادت رفتاری برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر

چرا از دیگران تقلید می کنیم؟

اختلالات کنترل تکانه چیست ؟علل و درمان آن

دلایل خودزنی نوجوان و راه درمان آن چیست؟

تئوری انتخاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاردرمانی ذهنی چیست و کاربرد های آن کدامند؟

مدیتیشن چیست و انواع مدیتیشن کدامند؟

آنچه در مورد اریتروفوبیا (ترس از سرخ شدن) باید بدانید

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟

ماتریس بوستون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مهارت رهبری چیست ؟

هوش هیجانی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

دلایل اختلال خواب نوجوانان چیست و راههای درمان آن کدامند؟

پارانویا چیست و چه علائمی دارد؟

ماندالا چیست و چه کاربردی دارد؟

اختلال وسواس جبری چیست؟

استرس در دختران نوجوان

ویژگی های افراد خجالتی و چگونگی ترک خجالت

5 راهکار برای تقویت حافظه

افسردگی چیست؟

چگونه نه بگوییم؟

نوروسایکولوژی کیست؟

4 دمنوش گیاهی برای آرامش اعصاب

اختلال وحشت خواب: تعریف، علل، علائم و درمان