آریا بانو

آخرين مطالب

تاثیر رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی منزل خانه داري

تاثیر رنگ صورتی در دکوراسیون داخلی منزل
  بزرگنمايي:

آریا بانو - برترین ها / رنگ صورتی روشن به اندازه ای دارای طیف گسترده ای است که بعضی از انواع آن را به سختی می توان با رنگ صورتی متداولی که می شناسیم، مقایسه کرد و از طرفی برخی دیگر از انواع آن قرابت بسیار نزدیکی با صورتی شناخته شده معمول دارد.
به زحمت می توان نام مشخصی که برای هر یک از انواع صورتی گذاشته شده است را به خاطر سپرد، و از آنجا که در اینجا به طور کلی بخش وسیعی از آنها را مد نظر قرار داده ایم، همه انواع آن را با عنوان صورتی روشن معرفی می کنیم. صورتی روشن، رنگی شاد، وسوسه انگیز، و پرجسارت است که پیچیدگی های خاص خودش را در ترکیب با سایر رنگ ها دارد و در عین حال رنگی است که هر کسی می تواند دوستش داشته باشد و به آن عشق بورزد.
رنگ صورتی را عموما به عنوان رنگی پرطرفدار و محبوب می شناسیم که احساسات مختلفی را می تواند برانگیخته کند و به همین دلیل در هنر طراحی دکوراسیون نیز، کاربردهای متعددی برای آن می توان متصور شد.
در ادامه با محوریت قرار دادن طیف های روشن صورتی، ویژگی های این رنگ را در دکوراسیون داخلی به طور جزئی مورد بررسی قرار می دهیم.

آریا بانو

وقتی از طیف روشن رنگ صورتی صحبت می کنیم، مطمئنا مقصودمان صورتی جیغ و کودکانه ای که یادآور عروسک های باربی و لباس های کودکانه باشد، نیست. مطمئنا این نوع رنگ هم جایگاه خاص خودش را دارد، اما صورتی های روشن کاملا متفاوت هستند. وقتی دیوارهای اتاق را با صورتی روشن رنگ آمیزی کنید، حضور این رنگ در چیدمان خانه، می تواند به محیط، شادابی ملایمی ببخشد و خبری از جلوه تند و تیز و پر انرژی صورتی های کودکانه نخواهد بود.
با وجود آنکه صورتی های روشن، در ترکیب با دیگر رنگ ها، پیچیدگی های خاصی از خودشان نشان می دهند و تا حدود زیادی لطافت و حس آرامش محیط را تقویت می کنند، اما به هرحال از طیف صورتی هستند و به هیچ وجه نمی توان آنها را از دسته گسترده این نوع رنگ مجزا دانست. بنابراین اگر صورتی روشن، از جمله انتخاب های شما برای دکوراسیون منزل است، باید به اندازه کافی به انتخاب خود اعتماد کنید و با آغوش باز، ویژگی های جذاب طیف صورتی را بپذیرید. یکی از بهترین روش های استفاده از پتانسیل های موجود در رنگ صورتی، به کارگیری این رنگ در ترکیب با رنگ های ملایم خنثی، و تکه هایی از رنگ سیاه است، زیرا از این طریق می توان تاثیر طیف های روشن رنگ صورتی را تقویت نمود و به شکل بهینه تری از آن بهره گرفت.
اگر بخواهیم واقع بین باشیم باید بگوییم که رنگ صورتی روشن نمی تواند به عنوان رنگی همیشگی در دکوراسیون اتاق های مختلف خانه به کار برده شود. هر زمان که از طیف های متفاوت این رنگ در بخش های مختلف دکوراسیون استفاده نمودید، باید به این نکته توجه کنید که علیرغم تمام جذابیت و ویژگی های مثبتی که می توانید از صورتی روشن انتظار داشته باشید، ممکن است خیلی زود از این رنگ خسته شوید، یا تصمیم به یافتن جایگزینی برای آن بگیرید. استفاده از رنگ های بارزی مثل صورتی، به طور بالقوه نوعی ریسک به حساب می آید. در نتیجه هر زمان که تصمیم گرفتید از این رنگ ها استفاده کنید، به فکر جایگزین آن در آینده نیز باشید.
چنانچه در ابتدا اشاره کردیم، برخی از انواع صورتی روشن را به سختی می توان به عنوان بخشی از طیف گسترده صورتی به حساب آورد. صورتی های روشن می توانند تنها تنالیته خفیفی از صورتی باشند که با سفید ترکیب شده اند و روشن تر از حد متوسط گشته اند؛ و یا می توان آنها را دارای ترکیباتی از خاکستری دانست که کمی تیره تر هستند. حتی با اضافه کردن کمی زرد روشن به آنها می توان به رنگ هلویی رسید که اندکی گرم تر از حد معمول است، اما همچنان در طیف صورتی قرار دارد. با توجه به تنوع این نوع رنگ، بهتر است هنگام انتخاب آنها برای دکوراسیون خانه، با چند طراح حرفه ای در زمینه چیدمان و دکوراسیون داخلی مشورت کنید و از آنها کمک بگیرید.
همانطور که پیشتر گفتیم صورتی روشن در کنار رنگ های خنثی، می تواند تاثیر گذاری به مراتب بالاتری داشته باشد. حال اگر از رنگ سفید به میزان بیشتری استفاده کنید، این تاثیر شگفت انگیز را بیش از پیش درک خواهید کرد. عموما رنگ سفید، به ترکیبات صورتی کمک می کند که جلوه بهتر و زیباتری داشته باشند و جلوه بسیار بیشتری از خود نشان دهند. به عنوان مثال استفاده از اجزای مختلف دکوراسیون، مثل مبلمان، درب ها، تابلوهای هنری و ... با رنگ های خنثی به ویژه سفید، همراه با دیواری که به رنگ صورتی روشن درآمده است، ظاهر بسیار خوبی ایجاد خواهد کرد. همچنین بهره گیری از طیف های روشن صورتی، در کنار دیگر انواع صورتی با تنالیته های مختلف می تواند بسیار دلفریب و اغوا کننده باشد و ظاهر خیلی دلچسبی به دکوراسیون اتاق ببخشد.
استفاده از رنگ صورتی برای رنگ آمیزی دیوارها می تواند تنها اختصاص به یکی از دیوارهای خاص اتاق داشته باشد و نیازی نیست تمام دیوارها را با استفاده از این رنگ نقاشی کنید. در واقع می توان از صورتی روشن به عنوان رنگی خاص بهره گرفت و از ویژگی های این رنگ به شکل بارزتری استفاده نمود. به این ترتیب با رنگ آمیزی یک دیوار خاص، عمق فضای کافی در اتاق ایجاد می شود و در نتیجه محیط اتاق می تواند بزرگ تر از آنچه که هست نشان داده شود.
به همین ترتیب رنگ آمیزی دری که به اتاق باز می شود هم می تواند همین نقش را ایفا کند. به عنوان مثال، در میان دیوارهایی با رنگ های متفاوت (به عنوان مثال به رنگ سفید)، وجود دربی به رنگ صورتی می تواند نگاه ها را به خودش جلب کند و یک نقطه کانونی ایده آل در دکوراسیون فضای داخلی به وجود بیاورد.
در ضمن از آنجا که رنگ صورتی با فضاسازی های کودکانه ارتباط تنگاتنگی دارد و تا حد زیادی این رنگ را به عنوان رنگی مختص کودکان می شناسیم، می توان برای دکوراسیون اتاق کودکان از طیف روشن صورتی به شکلی بهینه استفاده کرد.
ترکیب رنگ صورتی روشن، با طیف رنگ های آبی نیز می تواند ترکیب بسیار مناسبی ایجاد کند. آرامشی که از رنگ آبی دریافت می شود، در کنار لطافت و ملایمت صورتی روشن، تعادل و توازن ایده آلی ایجاد می کند.
فراموش نکنید که گرمای موجود در طیف های صورتی نیز با سردی رنگ آبی خنثی می شوند و به همین دلیل از نظر دمای حسی محیط نیز وضعیت مناسبی ایجاد می گردد. در مجموع از تمام ترکیبات رنگی که با استفاده از صورتی روشن ساخته می شود می توان در بخش های مختلف خانه و به تناسب کارکردی که از اتاق های منزل انتظار داریم، بهره گرفت.
از اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق نهار خوری، دستشویی و حمام و دیگر فضاهای داخلی خانه گرفته تا تزئینات و نمای بیرونی منزل، می تواند به این نوع رنگ مزین شود و جلوه بسیار خوبی از آن را با تمام ویژگی های بالقوه ای که از طیف صورتی سراغ دارید، بروز دهد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/503780/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نماهنگ «گل رز» با خوانندگی امید نصری

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

طرز تهیه کته کباب بازاری

فقط مادر می‌تواند فرزند زیر دوسالش را ببوسد

به عنوان یک نوجوان در خانه هیچ حق انتخابی ندارم!

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر

واکنش سرمربی فوتسال ژاپن به احتمال تقابل با ایران

طلسم‌شکنی 120 ساله با آلونسو عبرتی برای چرخه تکراری لیگ برتر

چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد

نبرد همزمان ستاره استقلال با آلوز و گودرزی

واکنش توخل به تمدید ناگلزمان

ناگلزمان: تمدید قراردادم تصمیمی قلبی بود

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

4 ستاره در لیست فروش آرسنال

مروری بر گل‌ها و مهارت‌های برتر رونالدو نازاریو در اینتر

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر صنعت موسیقی

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

شور و شادی مردم اصفهان با اجرای سرود ای ایران در کنار زاینده رود

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

کاپ‌کیک شکلاتی بدون فر و همزن

اگر این نشانه های ساده را دارید سلامتی تان به خطر افتاده است!

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!