آریا بانو

آخرين مطالب

با عجایب هفتگانه اوکراین آشنا شوید گوناگون

با عجایب هفتگانه اوکراین آشنا شوید
  بزرگنمايي:

آریا بانو - کجارو / «اوکراین» (Ukraine) کشوری در اروپای شرقی است و در همسایگی کشورهای بسیاری همچون روسیه، بلاروس، لهستان، مجارستان و اسلوواکی قرار دارد. پایتخت اوکراین شهر و بزر‌گ‌ترین شهر آن «کیف» (Kiev) است و زبان رسمی مردم آن زبان اوکراینی محسوب می‌شود. زمستان‌های این کشور بسیار سرد و تابستان‌های آن بسیار گرم است و بهترین زمان سفر به آنجا پاییز و بهار است. اوکراین با داشتن بناهای تاریخی با معماری‌های فوق‌العاده یکی از کشورهای مورد توجه گردشگران است که از آن‌ها می‌توان به عجایب هفت‌گانه اوکراین اشاره کرد. عجایب هفت‌گانه اوکراین هفت بنای تاریخی و فرهنگی را شامل می‌شود که در سال 2007 تحت مسابقه‌ای به همین عنوان، انتخاب شدند. این نظرسنجی به‌صورت آنلاین و بر اساس معیارهایی مانند قدمت تاریخی، گردشگری و فرهنگی انجام شد و رای گیری، با بیش از 77,000 رای انجام گرفت. با ما همراه باشید تا در این مقاله نگاهی به عجایب هفت‌گانه در کشور اوکراین داشته باشیم.
1. پارک سوفیفسکی

آریا بانو

«پارک ملی سوفیفسکی» (Sofiyivsky Park) در شهر «اومان» (Uman) و استان «چرکاسی» (Cherkasy) در سال 1976 ساخته شد. این پارک زیبا توسط «استانیسلاو پوتوتسکی» (Stanisław Szczęsny Potocki) فرمانده نظامی لهستانی برای همسرش سوفیا طراحی و ساخته شد و این پارک را با نام او نام‌گذاری کرد.
سوفیا بانویی یونانی تبار بود که به‌خاطر زیباییش شهره مردم بود؛ با توجه به اطلاعاتی که وجود دارد گفته می‌شود که سوفیا در طراحی بعضی از بخش‌ها دخالت داشته است و از طراحی‌های اساطیری یونانی بهره برده است. این پارک یکی از معروف‌ترین پارک‌های خلق شده هنری در جهان است و بخش‌های خوش‌منظره‌ای نظیر آبشارها، باغ سنگی و استخر را شامل می‌شود. این باغ سالانه بیش از 500,000 بازدیدکننده دارد.
2. صومعه پچرسک لاورا کیف

آریا بانو

«پچرسک لاورا کیف» (Kiev Pechersk Lavra) صومعه تاریخی مسیحی ارتدکس در شهر کیف است. این صومعه که در فهرست میراث تاریخی یونسکو قرار دارد یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین صومعه‌ها در کشور اوکراین و شرق اروپا است؛ همچنین شامل آثار معماری باشکوه و بی‌نظیر است که هر فردی را مجذوب خود می‌کند. یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های این مجموعه برج ناقوس کلیسا است.
موزه این مجموعه شامل اجناس گران‌بها، پرتره روحانیون و تصاویر سلسله‌مراتبی از کلیسا است. تورهای بسیاری برای دیدن این صومعه وجود دارد و این بخش از شهر یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود.
3. شهر کامیانتس پودیلسکیی

آریا بانو

شهر «کامیانتس پودیلسکیی» (Kamianets-Podilskyi) در استان «خملنیتسکی» (Khmelnytskyi) یکی از قدیمی‌ترین شهرها با قلعه‌های تاریخی در غرب اوکراین است. این شهر شاهد زندگی ملیت‌های بسیاری در خود بوده است و تاریخچه فرهنگی غنی و قوی دارد و مغازه‌های بسیاری با ملیت‌های ارمنی و لهستانی وجود دارد. از جاذبه‌های گردشگری آن می‌توان به قلعه‌ها، خانه‌ها و عمارت‌های باشکوه با معماری‌های زیبا در مرکز شهر اشاره کرد.
در اواخر 1990 این شهر به یکی از جاذبه‌های گردشگری پربازدید در غرب اوکراین تبدیل شد و سالانه فستیوال‌های موسیقی، مسابقات اتومبیل‌رانی و بالون‌سواری در این شهر برگزار می‌شود و نزدیک به 140,000 هزار گردشگر به این مکان سفر می‌کنند.
4. جزیره خورتیتسیا

آریا بانو

جزیره «خورتیتسیا» (Khortytsia) یکی از بزر‌گ‌ترین جزایر در رودخانه «دنیپر» (Dnieper) است. این جزیره، طبیعت بکر و زیبایی دارد و به‌عنوان یک موزه طبیعی تلقی می‌شود. همچنین این منطقه دیدنی، قلمرو زندگی بسیاری از جانوران است و شامل جنگل‌های بلوط و صنوبر است. بخش تاریخی این جزیره در شهر صنعتی «زاپروژیا» (Zaporizhia) قرار دارد و موزه‌ای با همین نام آثار تاریخی را نگهداری می‌کند؛ علاوه‌ بر این، نمایش اسب‌سواری هم از کارهایی است که در این جزیره برگزار می‌شود.
5. شهر باستانی خرسونسوس

آریا بانو

«خرسونسوس» (Chersonesus) شهری باستانی در شبه‌جزیره «کریمه» (Crimea) اوکراین است که نزدیک به 2500 سال پیش تاسیس شد. این شبه‌جزیره در شمال دریای سیاه و در جنوب اوکراین واقع شده است و این شهر باستانی و باشکوه در شهر «سواستوپول» (Sevastopol) شهری بندری و در جنوب غربی شبه‌جزیره کریمه قرار دارد و معنی این شهر به زبان یونانی، شهری ارجمند و محترم است. البته این شهر به اسم‌های مستعار دیگری همچون شهر «پامپی اوکراینی» (Ukrainian Pompeii) و «تروی روسیه» (Russian Troy) نیز معروف است. امروزه خرسونسوس یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری منطقه است که توسط دولت به پارک باستان‌شناسی تبدیل شده است.
ساختمان‌های به جا مانده نشان‌دهنده‌ ترکیبی از فرهنگ و هنر یونانی، رومی و «بیزانسی» (Byzantine) است. به‌طور کلی این شهر تاریخی به سه قسمت دیوار دفاعی، آمفی‌تئاتر رومی و معبد یونانی تقسیم می‌شود؛ علاوه بر این کلیسایی هم در این مکان در قرن 19 ام ساخته شده است که هم‌اکنون موزه‌ای برای نگهداری آثار ارزشمند و تاریخی است. این مکان دیدنی و باشکوه در سال 2013 در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت و سالانه افراد بسیاری برای دیدن این شهر باستانی به این شهر می‌آیند.
6. کلیسای جامع سنت سوفیا

آریا بانو

«کلیسای جامع سنت سوفیا» (Saint Sophia"s Cathedral) در شهر کیف دارای یک معماری برجسته است که در زمان دولت «روس کیف» (Kievan Rus) دولتی قرون وسطی ساخته شده است.این کلیسا یکی از اولین جا‌های دیدنی کشور اوکراین بود که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت. این مجموعه بخش‌های زیادی را شامل می‌شود که از زیباترین و پربازدید‌ترین آن‌ها برج ناقوس کلیسا و «مجلس متروپولیتن» (House of Metropolitan) است. امروزه این کلیسا یکی از معروف‌ترین بخش‌های شهر است و به‌عنوان موزه‌ مسیحیت اوکراین شناخته می‌شود.
7. قلعه خوتین

آریا بانو

«قلعه خوتین» (Khotyn) دژی در غرب اوکراین و در کناره رودخانه «نیستر» (Dniester) است. شروع ساخت این قلعه مستحکم به سال 1325 باز می‌گردد. این قلعه در جنگ‌های متعدد در دست کشورهای مختلف بوده است و به همین دلیل اسم‌های بسیاری داشته است.
افسانه‌های بسیاری در مورد این قلعه نقل شده است؛ مانند اینکه نقطه‌هایی در قلعه وجود دارد که از اشک سربازانی ایجاد شده که توسط دولت عثمانی در آنجا حبس و کشته شده‌اند یا افسانه‌ای که به دخترکی اشاره دارد که توسط دولت عثمانی زنده به گور شده است. این قلعه یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در اوکراین است و فیلم‌سازان توجه بسیاری به این قلعه دارند و با توجه به فضای تاریخی که دارد از آن برای بسیاری از فیلم‌های تاریخی استفاده کرده‌اند. 

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/498843/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

توضیحات جالب سیدجواد هاشمی درباره مد در ایران

آهنگ زیبای «شهر بارونی» از سیامک عباسی

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

قلعه جزیره مونت سن میشل در فرانسه

گناهان زبان؛ بداخلاقی

دره ای زیبا در ایسلند

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون

الویه مهمانی ها رو اینطوری تزئین کنید

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

بارندگی شدید در شهر شنژن چین

طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید

نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش در آمریکا

کیک برش خورده و شیک برای جشن ها

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!