آریا بانو

آخرين مطالب

رازهای طلایی خرید جوراب این جذاب دوست داشتنی اجتماعي

رازهای طلایی خرید جوراب این جذاب دوست داشتنی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - نمناک / برای انتخاب و خرید جوراب مناسب و خوب ابتدا با انواع مختلف جوراب آشنا شوید سپس با توجه به نیاز خود بهترین جوراب را انتخاب کنید.
باید نبایدهایی که هنگام خرید جوراب باید رعایت کنید
خوشبختانه می توانید برای انتخاب جوراب گزینه های مختلفی داشته باشید و یک جوراب زیبا و راحت را انتخاب کنید. پوشیدن جوراب قطعاً یکی از اجزای مهم لباس است که باعث می شود پوست پای شما از بسیاری خطرات و حساسیت ها دور و در امان باشد در نتیجه بسیار مهم است که در انتخاب جوراب دقت کنید.
آشنایی با انواع جوراب پیش از خرید
جوراب های مردانه و زنانه از نظر ظاهر و ارتفاع انواع گوناگونی دارند. در ادامه با انواع جوراب های زنانه و مردانه از نقطه نظر ارتفاع و کاربردهای آن آشنا شوید.
جوراب سرپنجه:
این نوع جوراب تنها پنجه پا را پوشانده و در کفش هایی استفاده می شود که فقط پنجه ها را پوشش می دهند تا پا در کفش راحت قرار گیرد.
جوراب کالج یا پاپوش:
این جوراب ها مخصوص لوفر یا کفش کالج، کفش قایقی، برخی اسنیکرزها و… است. هدف از تولید جوراب کالج، دیده نشدن آن هاست. ممکن است بگویید می توان با این کفش ها جوراب نپوشید اما نپوشیدن جوراب مشکلاتی مانند بوی بد و عرق کردن پا را به همراه دارد.
جوراب ساق کوتاه (مچ پا):
این سبک از جوراب ها مخصوص کفش های اسپرت و راحتی است و تا زیر قوزک پا را پوشش می دهد و برای فصول گرم سال مناسب بوده و کمتر عرق می کند.

آریا بانو

جوراب یک ربع:
این نوع جوراب برای استفاده با کفش های اسپرت و راحتی مناسب می باشد و اندازه آن تا بالای قوزک پا امتداد داشته و مقداری بالاتر از مچ پا را می پوشاند.
جوراب ساق دار:
یکی از پر استفاده ترین انواع جوراب است که قسمت بالای آن حالت کش باف داشته و ساق پا را تا حدودی می پوشاند.
جوراب سه ربع (زیر زانو):
این نوع جوراب نسبتا ضخیم و بلند مخصوص فصول سرد است و از جوراب های ساق دار معمولی بلندترو تا نزدیک های زانو کشیده شده ولی به خود زانو نمیرسد.
جوراب بالای زانو:
این نوع جوراب تا بالای زانو امتداد داشته اما به قسمت ران پا نمی رسند.جوراب های ورزشی از این نوع جوراب می باشد.

آریا بانو

جوراب ساق بلند بالای ران:
این مدل جوراب در انواع و طرح های مختلف تولید شده و اغلب برای زیبایی و استفاده در مجالس است و زیر لباسهای مجلسی پوشیده می شود و یک پوشش تنگ و معمولا کش باف است که ساق ها و ران های پا را می پوشاند.
جوراب شلواری:
این جوراب ها مانند شلوار بوده و تمام پاها را پوشش می دهد و به دو نوع جوراب شلواری ساده و جوراب شلواری دکلته که از ناحیه بالای سینه مانند یک لباس دکلته شروع شده و تا قسمت روی انگشتان پا امتداد دارد، تقسیم می شود.
ساق شلواری:
نوعی جوراب شلواری است که قسمت مچ تا انگشتان پا در آن حذف شده است و پوشش نازک و چسب بوده و به طور کامل به بدن و پاها چسبیده می شود.
نکات مهم هنگام خرید جوراب
به نظر شما برای خرید جوراب باید چه مواردی را مد نظر قرار داد؟ پاسخ را در این بخش از نمناک خواهید خواند که شامل:
جنس
جنس جوراب ها باعث می شوند که پای شما داخل کفش راحتی بیشتری داشته باشد . اگر جنس جوراب را به درستی انتخاب نکنید، نمی توانید احساس راحتی را ایجاد کنید. داخل پای همه ما غده های عرق وجود دارد. تقریباً 250 هزار غده عرق داخل پا هست و به همین دلیل پا به سرعت عرق می کند و جنس نامناسب جوراب به آن آسیب وارد خواهد کرد.
اگر جوراب رطوبت را از پا جذب نکند، قطعاً باعث ایجاد جوش می شود. اگر چه نخ و کتان یک ماده طبیعی و مناسب محسوب می شوند اما برای جوراب نباید از آن ها استفاده کنید زیرا رطوبت را به دام می اندازند و یک احساس ناخوشایند از پای مرطوب را ایجاد می کنند و همین رطوبت باعث جوش و حساسیت پوستی می شود. فقط در صورتی از این جوراب ها استفاده کنید که مطمئن هستید عرق نمی کنید.
بسیاری از افراد از پارچه های مصنوعی استفاده می کنند و عقیده دارند که این پارچه ها راحت تر هستند و رطوبت را بهتر مدیریت می کنند.
پارچه های آکریلیک یا نایلونی در جوراب هم می تواند گزینه مناسبی باشد. افرادی که به دنبال پارچه های طبیعی هستند، می توانند از پشم مرینو یا بامبو استفاده کنند که منافذی را برای تنفس ایجاد می کنند.
بنابراین رطوبت را داخل پا به دام می اندازند و یک آنتی باکتریال طبیعی هستند. پشم مرینو هم یک نوع پشم می باشد که منافذ تنفس دارد و یک جوراب نرم و بدون ضرر محسوب می شود.
جوراب های ضخیم از جنس پشم مرینو، نسبت به بامبوی نازک، پای شما را گرم تر نگه می دارد. همچنین می توانید زیر آن ها جوراب های نازک تر هم بپوشید.
توجه به فصل متناسب
هنگام خرید جوراب جنس متناسب با فصل را در نظر بگیرید. جوراب های گرم و ضخیم که اغلب جنس الیاف آن ها ترکیبی از پشم و پنبه است، مناسب پوشیده شدن در فصول سرد و جوراب های نخی نازک تر مناسب فصل گرمند.
دوخت جوراب
هنگام خرید جوراب به دوخت آن توجه کنید و نواحی دوخت دار را به طور کامل بررسی کنید. اگر در دوخت به اندازه کافی با دقت و ظرافت انجام نشده باشد، می تواند برای پا مزاحمت ایجاد کرده و موجب ساییش و خوردگی پوست پا شود.
دوخت جوراب نباید خیلی ضخیم باشد و نباید در قسمت گوشه های درز جلوی جوراب پارچه جوراب گلوله شده باشد. نخ به کار رفته در دوخت درز نباید قسمت اضافی داشته باشد.کش دوزی قسمت مچ جوراب نیز باید با ظرافت انجام شده باشد.
ضخامت کف جوراب
ضخامت مناسب کف جوراب علاوه بر کاهش فشار بر پا، موجب افزایش طول عمر جوراب و دیرتر پار شدن آن نیز می گردد پس یک جوراب انتخاب نمایید که در قسمت کفی به ویژه بخش های پاشنه و پنجه دارای ضخامت مناسبی بوده و فشار کمتری به پا وارد آورد.
هدف از پوشیدن جوراب
اکنون باید هنگام انتخاب یک جفت جوراب مورد نظر، هدف را هم در نظر بگیرید. اگر به دنبال جورابی هستید که در محل کار بپوشید، احتمالاً می توانید از یک جوراب نخی نسبتاً ارزان هم استفاده کنید اما اگر برنامه ریزی برای سفر دارید و نمی خواهید جوراب های نخی استفاده کنید، باید جورابی را انتخاب کنید که بتواند رطوبت اضافه را از بین ببرد.
آیا به دنبال یک جوراب کاملاً با کیفیت هستید؟ در کنار این که باید از جنس صحیح انتخاب کنید، حتماً باید به پاشنه جوراب هم دقت کنید و همچنین نوع پوشش جوراب روی قوس پای خود را در نظر بگیرید تا هنگام راه رفتن کاملا احساس راحتی داشته باشید که همه ان راحتی ها بستگی به نظر و ترجیح شما دارد. برای انجام فعالیت های شدیدتر مثل اسکی روی یخ و یا کوهنوردی می توانید از جوراب های خیلی ضخیم استفاده کنید.
خوشبختانه جوراب های مخصوص فعالیت های مختلف در نظر گرفته شده اند. هرگز نمی توان از یک جوراب نازک پنبه ای توقع داشت که برای روزهای پرتکاپوی ما در باشگاه ورزشی دوام داشته باشد. جنس و سایز جوراب انتخابی بستگی زیادی به دلیل و مکانی دارد که قرار است جوراب در آن پوشیده شود.
خاصیت آنتی باکتریال
باکتری ها عامل اصلی ایجاد بوی بد پا هستندو علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع، می توانند باعث بروز التهابات و بیماری های پوستی نیز گردند. برای جلوگیری از رشد باکتری ها از جوراب های با خاصیت ضد باکتری یا همان آنتی باکتریال استفاده کنید.
مواد آنتی باکتریال با استفاده از تکنولوژی نانو به این نوع جوراب ها اضافه شده است بنابراین با ساعت ها پوشیدن جوراب و کفش بوی نامطبوعی به مشام نخواهد رسید. هنگام خرید جوراب دقت داشته باشید که آنتی باکتریال بودن یک جوراب معمولاً بر روی اتیکت آن قید شده است.
ضد آب
بعضی از جوراب ها مانع از رسیدن رطوبت به پای شما می شوند و مخصوص ورزش های آبی هستند. این نوع جوراب ها یک لایه پشم مروینو برای راحتی و گرما و یک پوشش هیدروفیلی دارند که معمولا باید در زیر کفش های ضد آب (gore tex) از آن ها استفاده کنید.
خاصیت کشسانی جوراب
جوراب ها نباید خشک و بدون انعطاف باشند. جوراب مناسب جورابی است که الیاف آن به اندازه کافی محکم و منسجم و به همان اندازه منعطف و نرم باشد تا پا راحت در آن قرار بگیرد.
اندازه
اگر به اندازه ی جوراب دقت نکنید، قطعا نمی توانید توقع کیفیت بالا را از آن داشته باشید. پس بسیار مهم است به دنبال جوراب هایی بگردید که کاملا اندازه پای شما باشد و از لحاظ ظاهری هم به شما حس خوبی بدهد. جوراب ها باید به پای شما حس گرمی و راحتی بدهند و هیچ قسمت از پارچه جوراب به دلیل گشادی از جلوی پای شما بیرون نزند.
همچنین نباید آنقدر تنگ باشد که پارچه به پای شما فشار وارد کند. مثلاً جای کش جوراب نباید روی پاهایتان بماند. اگر با جوراب خود در قسمت قوس پا مشکل دارید، بهتر است از جوراب هایی استفاده کنید که در قسمت قوس پا تنگ تر هستند و قوس پا را بهتر حفظ می کنند و پوشش می دهند.
مواد شیمیایی
متاسفانه برخی از تولیدی ها در تولید جوراب از رنگ های مصنوعی مسمومیت زا استفاده می کنند. این جوراب ها ارزان قیمتند اما چنانچه نمناک خاطرنشان میکند شما نباید به خاطر کمی ارزان تر خریدن جوراب، سلامت پای خود را به خطر بیاندازید پس جورابی بخرید که کیفیت رنگ آن از ظاهرش کاملاً پیدا است. اگر پس از پا کردن جوراب متوجه شدید که جوراب رنگ پس می دهد، فوراً آن را دور بیندازید.
سایز
سایز جوراب روی سایز کفش شما نیز اثر گذار است. حتماً با کفش های خود جوراب بپوشید. اگر کفش های تنگی دارید، هرگز نباید از جوراب ضخیم استفاده کنید اما اگر احساس می کنید که کفشتان کمی گشاد است، جوراب های ضخیم بهترین گزینه هستند.
اگر برای کارهایی مثل کوهنوردی و فعالیتهای فیزیکی برنامه ریزی کرده اید، به دنبال جورابی بگردید که ساق بلندی داشته باشد و از ساق کفش یا بوت بالاتر بیاید.
ظاهر
در نهایت باید به دنبال جورابی با ظاهر مورد علاقه خود بگردید. زمانی که برای انجام فعالیت هایی مثل پیاده روی و کار های ورزشی به دنبال انتخاب جوراب هستی ، حتما اول از همه باید عملکرد آن را در نظر بگیرید تا این که بخواهید به ظاهر توجه کنید. همچنین مدل های بسیار متنوعی در دسترس هستند. قطعاً می توانید هم کیفیت و هم ظاهر را لحاظ کنید.
اگر قرار است که در یک مراسم رسمی شرکت کنید، قطعا ظاهر برای شما اولویت بیشتری دارد و باید با استایل شخصیتی شما هماهنگ باشد.
هرگز اهمیت پوشیدن یک جوراب مناسب را فراموش نکنید؛ مخصوصا اگر قرار است در یک محیط حرفه ای حضور داشته باشید.
جوراب حتماً باید رنگ هماهنگی با شلوارتان داشته باشد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/497036/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود