آریا بانو

آخرين مطالب

ازدواج به خاطر فرار از تنهایی اجتماعي

ازدواج به خاطر فرار از تنهایی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - حامی هنر زندگی / ازدواج به خاطر فرار از تنهایی و یا صرفاً بیرون آمدن از خانواده پدری در بسیاری از افراد جزو دلایل اصلی ازدواج است. اما هدف از ازدواج باید خود ازدواج باشد نه چیز دیگر؛ یعنی زوجیت، شریک یافتن، رشد و تکامل فردی و اجتماعی. فرد باید در وهله اول هدف خود را از ازدواج مشخص کند. بنابراین دلایل و انگیزه‌های ازدواج بسیار مهم هستند و باید آن‌ها را به خوبی بررسی کرد. بسیاری از جوانان تنها برای فرار از تنهایی و تجربه زندگی مشترک، ازدواج کرده و معیارهای اساسی در انتخاب همسر را نادیده می‌گیرند. در چنین ازدواج‌هایی معمولا افراد در آینده دچار چالش‌ها و مشکلاتی می‌شوند. در ادامه به بررسی پیامدهای ازدواج به خاطر فرار از تنهایی و راه‌هایی برای حل آن می‌پردازیم. برای شناخت عمیق‌تر انگیزه‌های ازدواج می‌توانید از مشاوره قبل ازدواج نیز استفاده کنید. 
ازدواج به خاطر فرار از تنهایی
انگیزه‌های ازدواج باید منطقی و از روی فکر باشد. بسیاری از دختران می‌ترسند تا آخر عمر خود تنها بمانند و یا دیگران آن‌ها را به تمسخر بگیرند. زمانی که برای ترس از تنها ماندن و موارد مشابه ازدواج می‌کنید، ملاک‌ها و معیارهای ازدواج شما برای انتخاب همسر کاهش می‌یابد. درنتیجه دست به انتخاب‌هایی می‌زنید که واقعا مناسب شما نیست.
همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا با ازدواج تنهایی شما صد در صد پر می‌شود؟ واضح‌تر اینکه آیا شخصی که چشم بسته و بدون درنظر گرفتن معیارهای عقلانی با او ازدواج می‌کنید، تنهایی شما را پر می‌کند یا نه. بسیاری از پسران نیز برای فرار از تنهایی‌هایی که در محیط خانواده دارند علاقه ی زیادی به اردواج دارند. به همین دلیل ممکن است با دختری که هیچ شناختی از او ندارند و تنها با بهانه‌ی عشق ازدواج کنند. چنین ازدواج‌هایی چون بدون شناخت از طرف مقابل صورت می‌گیرد، عمدتا به جدایی می‌انجامد.
ازدواج به خاطر فرار از تنهایی | پیامد رابطه‌ای که برای فرار از تنهایی باشد
بسیاری از افراد برای فرار از تنهایی و داشتن شریک عاطفی و جنسی به روابط خارج از چهارچوب ازدواج روی می‌آورند. در چنین رابطه‌هایی ممکن است هیچگونه تعهدی نیز وجود نداشته باشد. تفاوت در دیدگاه‌های دخترو پسر در مورد روابطشان ممکن است باعث ایجاد مشکل شود. اینکه یکی از طرفین به قصد ازدواج و دیگری تنها برای پر کردن لحظات تنهایی خود و رفع نیاز جنسی وارد رابطه می‌شوند، بعاث عدم شکل‌گیری تفاهمات لازم و آسیب‌های روحی بر افراد وارد می‌شود.
افزایش این روابط در زندگی برای فرار از تنهایی سبب بی‌بندوباری و عدم تهد در زندگی می‌شود. افرادی که برای پر کردن تنهایی، خود را درگیر روابط عاطفی زیادی در زندگی می‌کنند، در نهایت نمی‌توانند تصمیم درستی برای آینده و انتخاب شریک زندگی خود داشته باشند. در بسیاری مواقع چنین افرادی دچار سردی و بی‌انگیزگی در زندگی می‌شوند چرا که فردی را وارد زندگی خود کرده‌اند که وابستگی احساسی به او ندارند و از انگیزه‌های اساسی زندگی مشترک بی‌بهره‌اند. 
شروع رابطه جدید بعد از شکست
بسیاری افراد بعد از شکست در یک رابطه، از ترس تنهایی سریع خود را وارد رابطه‌ای جدید می‌کنند. شروع یک رابطه جدید به خاطر ترس از تنها ماندن معمولاً بدون درک واقعیت‌های زندگی صورت می‌گیرد. هرگز به خاطر اینکه از رابطه قبلی احساس کمبود و شکست می‌کنید وارد رابطه جدید نشوید. ممکن است تنهایی واقعا آزارنده باشد مخصوصا بعد از یک رابطه طولانی مدت، اما هرگز برای ترس تنهایی رابطه جدیدی شروع نکنید. زیرا باعث می‌شود رابطه جدید را تنها برای مراقبت از خود و بدون درنظر گرفتن طرف مقابل و اولویت‌های یک رابطه آغاز کنید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند ایجاد رابطه‌ای کوتاه مدت می‌تواند التیام دهنده باشد.
اما اگر در این رابطه دچار وابستگی شوید در واقع همان تجربه‌ی رابطه قبلی شکست خورده برایتان تکرار می‌شود. قبل از شروع یک رابطه جدید باید تمام تلاش خود را جهت بیرون آمدن از تمام جنب‌های رابطه قبلی بکنید و زخم‌های رابطه قبلی را التیام بخشید. شما نیاز به زمان دارید تا با مشکلات و اندوه رابطه قبلی کنار بیایید. قبل از شروع رابطه‌ جدید مهم است که کاملا از احساس اندوه بیرون آمده باشید. سعی کنید دیدگاه خود را به مفهوم تنهایی عوض کنید؛ تنهایی رخداد فاجعه باری نیست و شما هم قرار نیست تا آخر عمر تنها بمانید.
انسان موجودی اجتماعی است که ذاتا میل به دوست داشته شدن و بودن با دیگران دارد. اینکه کسی را داشته باشد که او را دوست بدارد و همواره همراه او باشد. اگر چنین باورهایی را در خود تقویت کنید و با صبر و حوصله دست به انتخاب بزنید مطمئنا موفق خواهید شد تا زندگی مشترک عاشقانه‌ای داشته باشید. ازدواج به خاطر فرار از تنهایی مشکلی از شما حل نمی‌کند. 
ازدواج به خاطر فرار از تنهایی : روش جایگزین
ازدواج و ایجاد یک رابطه تنها راه حل پرکردن تنهایی نیست. البته که راه‌های دیگری نیز برای رها شدن از تنهایی وجود دارد. در این مطلب به موثرترین راه‌های غلبه بر تنهایی پرداخته‌ایم. می توانید با توجه به علایق خود وارد گروه های جدیدی از افراد شوید. برای مثال اگر به کتاب خوانی یا موسیقی علاقه دارید در این کلاس‌ها ثبت نام کرده و با افراد بیشتری آشنا شوید. مطمئنا در این شرایط حرف‌های مشترکی برای گفتن دارید و می‌توانید روابط صمیمانه‌ای شکل دهید که بر زندگی شما بسیار تاثیر می‌گذارند. 
ممکن است آدم‌هایی شبیه به خود پیدا کنید. در خانه ماندن و بی تحرکی سبب می‌شود انواع افکار مزاحم به سراغ شما بیاید و روانتان فرسوده شود. پس سعی کنید از خانه بیرون بروید صبح‌ها به پارک رفته در ورزشی که دوست دارید ثبت نام کنید. در این شرایط می‌توانید با افراد بیشتری نیز آشنا شوید. علاوه بر این‌ها شما می‌توانید از تنهایی خود بهره ببرید. لحظات تنهایی را برای خود لذت بخش کنید و برای خودتان وقت بگذارید. برای مثال استعدادهای هنری خود را در این زمان‌ها پرورش دهید، کتاب بخوانید و یک فیلم خوب تماشا کنید. با کمک یک مشاور متخصص می‌توانید جنبه‌های مختلف شخصیت‌تان را پیدا کنید و تا زمان پیدا شدن جفت مناسب،‌ به رشد و توسعه فردی بپردازید. 
سخن آخر
افراد برای ازدواج انگیزه‌های مختلفی دارند که اگر این انگیزه‌ها صحیح نباشد، بر کیفیت زندگی زناشویی نیز تاثیرات بسیار منفی می‌گذارد. ازدواج به خاطر فرار از تنهایی یکی از انگیزه‌های نادرست است که می‌تواند مشکلات شما را افزایش دهد. اگر احساس تنهایی می‌کنید، بهتر است که قبل از هر اقدام عجولانه‌ای با یک روانشناس صحبت کنید تا به شما کمک کند که بر این احساس غلبه نمایید. همچنین روانشناس به شما کمک می‌کند تا با شناخت معیارهای اساسی خود، ازدواج موفقی داشته باشید. 

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/492274/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رونمایی از خواهر زیبا و باکلاس مهدی قایدی بعد از جدایی از همسرش/ چقدر تو سادگی شبیه همند

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

آموزش و پرورش: 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست

دگر ما را چه مینامند، اگر حیدر بشر باشد؟!

حملات بی‌امان بیش از 20 خدنگ به مار پیتون

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

صخره‌نوردیِ بی‌نظیر کَل و بزهای کوهی در طالقان

تخم شربتی معلق با ترفند ساده

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

شجاعی تفنگ بادی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

امیدواری جانشین کلوپ؛ 48 ساعت دیگر در لیورپول!

شجاعی: زود است اما به قهرمانی در جام حذفی فکر می‌کنیم

وقتی دوست صمیمی رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند

پرسپولیس در انتظار خبر مهم

دعوای عجیب مدیران بارسا؛ ژاوی باید اخراج شود

رکورد ویژه کادر پزشکی تیم ملی فوتسال

واکنش پپ به بازگشت ستاره منفور بارسا

کل کل نون خ ها در آخرین لحظات عمرشان

بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند

واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟

تیزر آهنگ جدید «جاذبه» با اجرای ماکان بند

هشدار نارنجی برای نیمه شرقی کشور

نیروی دریایی ارتش در کنار مردم سیل‌زدۀ سیستان‌وبلوچستان

اعزام 1500 عمره‌گزار به حج در 3 روز

بچه‌های آفریقایی را از چه می‌ترسانید؟

نمونه‌ ای از کلمات روسی که وارد فارسی شده و ما استفاده می‌کنیم

4 گوشه دنیا/ بازگشت آخرین پادشاه مصر پس از 72سال غیبت

روز «سنه» برابر با 6 اردیبهشت

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

چند تصویر جالب از دخترانی که امروز کنکور داشتند

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

3 فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ

گلهای برتر سری آ در هفته 33

خوشحالی کاپیتان بارسا

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

برونو فرناندز نابغه خلاق منچستریونایتد

هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین شد

انریکه: من را با کسی مقایسه نکنید

محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود

مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد

تقلب‌های ناشیانه این سریال از «فسیل» هیچ‌کس را نخنداند

چه سریالی جایگزین «مادرانه» می‌شود؟