آریا بانو

آخرين مطالب

قابل توجه آقایان ظرف شستن را جدی بگیرید! اجتماعي

قابل توجه آقایان ظرف شستن را جدی بگیرید!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خراسان / بسیاری از زن و شوهر‌ها دوست دارند که رابطه خود با همسرشان را تقویت کنند، از نظر عاطفی به همدیگر نزدیک‌تر شوند و مشاجرات کمتری داشته باشند. شاید فکر کنید برای رسیدن به هر کدام از این موارد لازم است یک سری دستورالعمل‌های خاص را پیگیری کنیم تا بلکه به نتیجه برسیم. اما واقعیت این است که مطالعات متعددی که طی سال‌ها انجام و نتایج آخرین موردش هم به تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد که با توجه به یک موضوع امکان رسیدن به تمام این اهداف در رابطه با همسرمان تا حد قابل توجهی وجود دارد، اما این موضوع که می‌تواند فواید شگفت انگیزی داشته باشد، چیست و برای رسیدن به آن باید چه نکاتی را در نظر داشته باشیم؟
وقتی مردان دست به سیاه‌و‌سفید نمی‌زنند
در تحقیقات متعددی که در زمینه بهبود رابطه همسران انجام شده، یک موضوع به دفعات مورد تایید قرار گرفته است؛ کار‌ها و مسئولیت‌های داخل خانه شمشیر دولبه‌ای است که می‌تواند رابطه بین همسران را به شدت بهبود بخشد یا باعث اختلافات و بگومگو‌هایی جدی شود. به عنوان مثال بررسی‌ها نشان می‌دهد همکاری نکردن مردان در کار‌های خانه می‌تواند باعث تحلیل انرژی زنان به صورتی ویژه شود. البته این موضوع چندان هم پیچیده نیست چراکه به صورت سنتی بار کار‌های خانه بر دوش زنان است و اگر قرار باشد مردان مشارکتی در این زمینه نداشته باشند، از نظر روانی و جسمی زنان فشار زیادی را متحمل می‌شوند. این موضوع به ویژه بعد از بچه‌دار شدن اهمیت بیشتری می‌یابد. به عنوان مثال مطالعه محققان سوئدی در سال 2018 نشان می‌دهد میزان مشارکت پدران در کار‌های خانه و بچه‌داری در یک سال اول بعد از تولد فرزند، یکی از عواملی است که می‌تواند حتی بر ثبات ازدواج تاثیر معناداری بگذارد و مشارکت کمتر پدران، احتمال طلاق را افزایش می‌دهد.
مشارکت در کار‌های خانه، فواید شگفت‌انگیزی دارد
مطالعه محققان دانشگاه یوتا در آمریکا در سال 2016 نشان می‌دهد وقتی کار‌های خانه به صورت مشترک انجام می‌شود، نه تنها میزان بگو مگو بین زن و مرد در این باره کاهش پیدا می‌کند که دفعات رابطه عاطفی بین همسران هم افزایش می‌یابد و همسران رضایت بیشتری از این بخش از زندگی خود گزارش می‌کنند. البته این تنها فایده این موضوع نیست. رضایت از زندگی مشترک و تقویت رابطه عاطفی بین همسران از دیگر موضوعاتی است که رابطه مستقیمی با مشارکت هر دو نفر در کار‌های داخل خانه دارد. مطالعات نشان داده زمانی که تمام بار کار‌های خانه از جمله پخت غذا و ظرف شستن بر دوش زن است، احساس رضایت از زندگی‌مشترک در زن کاهش محسوسی پیدا می‌کند و البته احتمال بروز مشاجره در خانه افزایش می‌یابد. در مقابل، اما وقتی مردان در کار‌های خانه مشارکت می‌کنند و کار‌هایی را انجام می‌دهند، رابطه همسران بهبود می‌یابد. البته این موضوع هرچند کاملا قابل پیش‌بینی است، اما بد نیست بدانید حتی درباره نحوه تاثیرگذاری این موضوع هم مطالعاتی انجام شده است. به عنوان مثال مطالعه‌ای که به تازگی نتایج آن منتشر و توسط محققان آمریکایی در دانشگاه وِیک فارست انجام شده است، نشان می‌دهد وقتی همسران برای خواسته‌های فرد مقابل انرژی صرف می‌کنند و بر مبنای آن چه او انتظار دارد، عمل می‌کنند، احساس نزدیکی آن‌ها به همدیگر به صورت محسوسی تقویت می‌شود.
اما شاید دوست داشته باشید بدانید مشارکت مردان در چه کار‌هایی بیشترین تاثیر را در بهبود رابطه همسران دارد و بهتر است همسران در زمان انجام کار‌های خانه به صورت مشترک به چه نکاتی توجه داشته باشند؟
داوطلبانه انجام دهید
داوطلبانه انجام دادن کار‌ها توسط مردان و پذیرفتن مسئولیت کاری در خانه بدون این که زن، ناچار از تذکر مداوم یا یادآوری قول و قرار‌ها باشد، نکته مهم در تاثیرگذاری این موضوع است. در واقع اگر قرار باشد برای هر تکه ظرفی که مرد می‌خواهد بشوید، زن ناچار به تذکر شود، تاثیرگذاری این موضوع کاهش می‌یابد یا حتی ممکن است نتیجه عکس حاصل شود.
تشکر از همدیگر را فراموش نکنید
به عنوان خانم، وقتی همسرتان کاری در خانه انجام می‌دهد، ولو این که کار مختصری باشد، تلاش کنید بدون ایراد گرفتن، از او تشکر کنید. البته این نکته را مردان هم باید در نظر داشته باشند و بدانند تشکر کردن و قدردانی از همسر بابت کار‌های خانه باعث دلگرمی او خواهد شد.
ظرف شستن را جدی بگیرید!
جالب است بدانید بر اساس مطالعاتی که در کشور‌های مختلف انجام شده است، از بین کار‌های خانه، ظرف شستن یکی از کار‌هایی بوده که انجام آن توسط مردان، تاثیر مثبت زیادی را به دنبال داشته است. متخصصان می‌گویند این موضوع ممکن است آن باشد که به صورت سنتی و در تبلیغات محصولات مرتبط با شستن ظروف، نقش زنان بسیار پررنگ ترسیم شده است. در نتیجه شکستن این کلیشه بیشتر به چشم می‌آید. از طرفی شستن ظروف بین کار‌های خانه، کاری تکراری و البته تکرارشونده است. در نتیجه وقتی مردی آن را به صورت داوطلبانه انجام می‌دهد، می‌تواند تاثیر مثبت بیشتری بر زندگی مشترک خود بگذارد.
تقسیم‌بندی مطلوب خودتان را پیدا کنید
توجه داشته باشید که تقسیم کردن منصفانه کار‌های خانه بین زنان و مردان، فرمول مشخص و ثابتی ندارد. این موضوع بسته به حجم کارها، میزان ساعت کاری خارج از خانه توسط همسران و وضعیت اقتصادی خانوار می‌تواند از یک خانواده به خانواده‌ای دیگر متفاوت باشد. اما هر چه هست بر اساس توصیه متخصصان این که مردی در کار‌های خانه هیچ مشارکتی نداشته باشد می‌تواند به رابطه او و همسرش آسیب بزند. پس اگر به عنوان مرد خانه تمایل به بهبود رابطه با همسرتان را دارید و دوست دارید آرامش و رضایت بیشتری را در رابطه با او تجربه کنید، مشارکت در کار‌های خانه را جدی بگیرید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/486541/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن