آریا بانو

آخرين مطالب

مسی، راموس، زلاتان و رقیب طارمی ورزشي

مسی، راموس، زلاتان و رقیب طارمی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - فرهیختگان / مهلت نقل‌وانتقالات زمستانی از روز جمعه آغاز می‌شود و باشگاه‌ها برای تقویت خود خریدهای نیم‌فصل را آغاز خواهند کرد. ازسوی دیگر بازیکنانی که قراردادشان در انتهای فصل به پایان می‌رسد می‌توانند مذاکرات خود را برای پیوستن به باشگاهی جدید آغاز کنند. در انتهای این فصل ستاره‌های بزرگی به‌عنوان بازیکن آزاد این فرصت را دارند تا راهی تیم دیگری شوند که مهم‌ترین آنها لیونل مسی است. اعجوبه آرژانتینی بارسا در تابستان گذشته به‌دنبال جدایی از تیمش بود اما درنهایت تصمیم گرفت در این تیم ماندنی شود. در ادامه به بررسی وضعیت بازیکنان نامداری می‌پردازیم که در پایان فصل به‌عنوان بازیکن آزاد می‌توانند تیم خود را ترک کنند.
لیونل مسی (بارسلونا)
مسی در تازه‌ترین مصاحبه خود گفت فعلا تصمیمی برای آینده‌اش نگرفته و در تابستان آینده مشخص خواهد شد که همچنان در بارسا حضور خواهد داشت یا راهی باشگاه دیگری می‌شود. منچسترسیتی اصلی‌ترین مشتری اوست و به‌نظر می‌رسد ستاره آرژانتینی منتظر است ببیند در پایان فصل شرایط تیم چگونه خواهد بود و البته چه کسی در انتخابات پیش‌رو به‌عنوان رئیس جدید باشگاه بارسلونا انتخاب خواهد شد. در چنین شرایطی پیش‌بینی اینکه آیا او همچنان در نوکمپ خواهد ماند یا خیر کار بسیار دشواری است. پاری‌سن‌ژرمن نیز برای به خدمت گرفتن او ابراز تمایل کرده و با حضور احتمالی مائوریتسیو پوچتینو آرژانتینی در این تیم شاید مسی به‌سمت فرانسه متمایل شود.
داوید آلابا (بایرن‌مونیخ)
جدایی این مدافع اتریشی از جمع باواریایی‌ها تقریبا قطعی است. او اعلام کرده تمایلی به تمدید قراردادش ندارد و خیلی زود مشتریان بزرگی ازجمله منچستریونایتد، منچسترسیتی، رئال‌مادرید، بارسلونا و چلسی برای خرید او دست‌به‌کار شدند. چلسی پیش از این نیز برای خرید ستاره سال‌های اخیر بایرن ابراز تمایل کرده بود و حالا بهترین فرصت است تا او را بدون پرداخت پولی با باشگاه آلمانی به خدمت بگیرد. دستمزد بالای آلابا اصلی‌ترین مشکل برای انتقال اوست که باعث شده بعضی تیم‌های برای خرید او دچار تردید شوند.
جیان‌لوئیجی دوناروما (میلان)
گلر جوان روسونری پیش از این حتی تا آستانه پیوستن به یوونتوس هم پیش رفت اما درنهایت در میلان ماند. این تیم مذاکراتش را برای تمدید قرارداد او آغاز کرده اما هنوز به نتیجه نهایی دست نیافته است. میلان پیشنهاد دستمزد سالیانه 7میلیون یورویی را به او داده و منتظر پاسخ او و مدیربرنامه‌هایش است. بیشتر اظهارنظرهایی که او درباره آینده‌اش داشته حاکی از این بوده که دوست دارد تا پایان عمر فوتبالی‌اش در میلان بماند اما با وجود مدیربرنامه‌ای چون مینو رایولا، وفادار ماندن به باشگاه بسیار سخت است. رایولا به میلانی‌ها گفته دوناروما از اینتر و یوونتوس پیشنهاداتی دارد و به همین دلیل آینده این گلر 21ساله همچنان نامشخص است. با این حال ماندن او در سن‌سیرو چندان دور از انتظار نیست و گفته می‌شود احتمالا به‌زودی قراردادش را تمدید می‌کند.
سرخیو راموس (رئال‌مادرید)
کاپیتان رئالی‌ها اگرچه هنوز قراردادش را تمدید نکرده اما تصور جدایی او از این باشگاه حداقل در پایان این فصل بسیار بعید است. مذاکرات او با پرز برای امضای قرارداد جدید در جریان است اما هنوز توافقی حاصل نشده است. مدتی پیش خبر پیشنهاد اغواکننده پاری‌سن‌ژرمن به او منتشر شد و این احتمال مطرح شد که شاید او در سال‌های آخر فوتبالش راهی لیگ فرانسه شود. البته او سابقه بازارگرمی برای رئالی‌ها را دارد و بار آخری که قراردادش را با این تیم تمدید کرد تا آستانه پیوستن به منچستریونایتد هم پیش رفت اما درنهایت با رئال به توافق رسید. بعید نیست این‌بار هم او برای بالابردن دستمزدش در قرارداد جدید چنین شایعه‌ای را مطرح کرده باشد.
ممفیس دپای (لیون)
ستاره هلندی لیون در دو فصل اخیر عملکرد بسیار خوبی در این باشگاه داشته و یکی از بهترین‌های لیگ فرانسه بوده است. با حضور رونالد کومان در بارسلونا، این مربی هلندی اصرار زیادی داشت تا هموطنش به ترکیب آبی‌واناری‌ها اضافه شود اما مشکلات مالی باشگاه مانع از این انتقال شد. اینکه قرارداد دپای تنها یک‌سال دیگر اعتبار داشت احتمالا باعث شد این باشگاه قید خرید او را در تابستان بزند و منتظر باشد او را مجانی به خدمت بگیرد و از بار مالی این انتقال کاسته شود. البته دپای در منچستریونایتد نشان داد در تیم‌های بزرگ مشکل بتواند توانایی‌های خود را نشان دهد اما ازسوی دیگر حالا بسیار باتجربه‌تر شده و شاید در فصل آینده بتواند یکی از ستاره‌های اثرگذار بارسا باشد.
جورجینیو واینالدوم (لیورپول)
هافبک درخشان سال‌های اخیر تیم‌ملی هلند و لیورپول یکی از ارکان موفقیت‌های اخیر این تیم انگلیسی در سال‌های اخیر بوده است. واینالدوم هم در تابستان مدنظر کومان بود اما با توجه به اینکه شرایط او تا حد زیادی شبیه دپای بود مدیران باشگاه تصمیم گرفتند فعلا قید خرید او را هم بزنند تا احتمالا در تابستان 2021 به‌سراغ او بروند. البته قرمزها تلاش خود را برای تمدید قرارداد او به‌کار گرفته‌اند اما ازسوی دیگر معتقدند او کمی از روزهای اوجش فاصله گرفته و شاید جدایی اتفاق مثبتی برای هر دو طرف باشد. بارسا هم که در خط‌میانی نفرات زیادی دارد در تابستان باید به‌دنبال یک خانه‌تکانی در تیمش باشد.
سرخیو آگرو (منچسترسیتی)
مهاجم گلزن سیتی‌زن‌ها این روزها بیشتر مشغول تماشای بازی‌های تیمش است و مصدومیت‌های پیاپی باعث شده کمتر فرصت بازی به او برسد. به همین دلیل گواردیولا نیز تقریبا از او قطع امید کرده و مخالفتی با جدایی او در پایان فصل نخواهد داشت. سیتی تمایل زیادی به تمدید قرارداد با او ندارد و احتمالا شاهد حضور این مهاجم آرژانتینی در لیگ آمریکا از فصل آینده باشیم. با توجه به بالا رفتن سن و سالش و همچنین آسیب‌دیدگی‌هایی که در ماه‌های اخیر گریبان‌گیرش شده است، دیگر لیگ انگلیس محل مناسبی برای ادامه حضور او نیست و آگرو نیاز به لیگی راحت‌تر و کم‌برخوردتر برای ادامه فوتبالش دارد.
زلاتان ابراهیموویچ (میلان)
ستاره سوئدی روسونری با بازگشتش به این لیگ توانست تحولی بزرگ در این باشگاه ایجاد کند و حالا تیمش را به صدرنشین لیگ تبدیل کرده است. این مهاجم 39ساله قرار بود تنها چندماه در میلان حضور داشته باشد اما درخشش او به‌حدی زیاد بود که قراردادش تا پایان این فصل تمدید شد و هیچ بعید نیست که برای فصل بعد هم در سن‌سیرو بماند. با این شرایط و درحالی که روزبه‌روز آماده‌تر می‌شود مشخص نیست دقیقا چه زمانی فوتبال را کنار خواهد گذاشت و شاید رکوردی جالب در این زمینه از خودش به‌جای بگذارد.
آنخل دی‌ماریا (پاری‌سن‌ژرمن)
 مهاجم 32ساله پاریسی‌ها در دو فصل اخیر عملکرد خوبی درکنار دیگر ستا‌ره‌های این تیم داشته و یکی از عوامل اصلی رسیدن این تیم به فینال در فصل گذشته بود. در این شرایط شاید پاری‌سن‌ژرمن درنهایت با پیشنهاد تمدید قراردادش او را برای یکی، دو فصل دیگر نیز حفظ کند اما احتمال بازگشتش به آرژانتین دور از ذهن نیست. البته دی‌ماریا هنوز در روزهای خوب فوتبالش قرار دارد و می‌تواند همچنان در اروپا و تیم‌های خوب این قاره بازی کند.
ادینسون کاوانی (منچستریونایتد)
خرید کاوانی با برخی تردیدها درباره موفقیت این مهاجم اروگوئه‌ای در یونایتد همراه بود اما او خیلی زود به‌عنوان یک تعویض طلایی خودش را مطرح کرد و همانند دوران بازی سرمربی خود (سولشر) عملکرد خوبی به‌عنوان بازیکن جانشین داشته است. کاوانی در دیدارهای اخیر بسیار خوب کار کرده و بعید نیست با این روند به‌زودی به مهاجم اصلی شیاطین سرخ بدل شود. به همین دلیل سران باشگاه از همین حالا به فکر تمدید قرارداد او هستند و ممکن است یک فصل دیگر شاهد درخشش این مهاجم گلزن در لیگ جزیره باشیم.
هاکان چالهان‌اوغلو (میلان)
هافبک ترکیه‌ای روسونری یکی دیگر از عوامل موفقیت این باشگاه در ماه‌های اخیر محسوب می‌شود و به همین دلیل تمدید قرارداد این هافبک بازی‌ساز یکی از اولویت‌های باشگاه محسوب می‌شود. اگرچه هاکان در ابتدای حضورش در این باشگاه هواداران را ناامید کرده بود، اما در یک‌سال اخیر کاملا متحول شده و زیر نظر پیولی به بازیکن متفاوتی تبدیل شده است. حاصل این درخشش بالا رفتن درخواست مالی او از باشگاه برای تمدید قرارداد است. میلان به او 3.5 میلیون یورو در سال پیشنهاد داده است، اما این ستاره ترکیه‌ای 5 میلیون یورو می‌خواهد و به همین دلیل فعلا مذاکرات به بن‌بست خورده است. از سوی دیگر در هفته‌های اخیر خبر پیشنهاد منچستریونایتد به او مطرح شده که البته باتوجه به ترافیک هافبک‌های این تیم انگلیسی بعید است آنها نیازی به چالهان‌اوغلو داشته باشند. به هرحال بعید است میلانی‌ها به این راحتی هافبک تاثیرگذار خود را از دست بدهند و به احتمال زیاد دو طرف درنهایت به توافق خواهند رسید.
جولین دراکسلر (پاری‌سن ژرمن)
پدیده سابق فوتبال آلمان که انتظار می‌فت بیش از این بدرخشد و یکی از ستا‌ره‌های دنیای فوتبال باشد، اما حالا در پاری‌سن ژرمن کمتر به او بازی می‌رسد و به همین دلیل تصمیم به ترک باشگاه دارد. با اتمام قرارداد دراکسلر با تیم فرانسوی، گفته می‌شد تمایلی در طرفین برای ادامه همکاری وجود نداشته باشد و او احتمالا برای ادامه فوتبالش راهی لیگ انگلیس شود.
آرکادیوژ میلیک (ناپولی)
مهاجم لهستانی ناپلی‌ها در تابستان قبل تا آستانه انتقال به رم پیش رفت، اما در آخرین ساعات این جابه‌جایی منتفی شد و او فعلا در این باشگاه ایتالیایی ماندگار شد. ناپولی برای جانشینی او گزینه‌های مختلفی ازجمله سردار آزمون را مدنظر داشت، اما درنهایت ویکتور اوسیمن را به خدمت گرفت. آنها تلاش زیادی کردند تا از فروش میلیک پولی به‌دست بیاورند، اما ظاهرا قرار نیست در این انتقال درآمدی نصیب باشگاه شود.
ریکی پویگ (بارسلونا)
هافبک آینده‌دار آبی و اناری‌ها اصلا نتوانسته توجه رونالد کومان را به خود جلب کند و اگرچه هواداران او را یکی از پدیده‌های باشگاه می‌دانند که می‌تواند در سال‌های آتی خط میانی تیم را رهبری کند، اما سرمربی هلندی چنین عقیده‌ای ندارد. کومان در تابستان به‌دنبال این بود تا پویگ را به‌صورت قرضی به تیم دیگری واگذار کند، اما این هافبک جوان مخالفت کرد و گفت می‌خواهد برای رسیدن به جایگاهی ثابت در این تیم تلاش کند. این تلاش تا میانه‌های فصل که به نتیجه نرسیده و بعید است کومان در آینده هم نظر مثبتی نسبت‌به او پیدا کند. با این شرایط مشخص نیست آینده او در این باشگاه چه خواهد شد و ممکن است برای پیشرفت راهی تیم دیگری شود.
اریک گارسیا (منچسترسیتی)
دیگر بازیکنی که بارسا در تابستان قبل مدنظر داشت و باز هم به‌دلیل اینکه قراردادش در شرف اتمام بود از خریدش منصرف شد. مدافع سیتیزن‌ها مشخصا خواستار حضور در نوکمپ است و تمایلی به ادامه همکاری با گواردیولا و منچسترسیتی ندارد. بارسا هم به‌دنبال تقویت خط دفاعی خود است و گارسیا را گزینه‌ای مناسب برای جانشینی پیکه در آینده می‌داند. به این ترتیب در تابستان آینده باید منتظر سومین خرید رایگان بارسا باشم.
جروم بواتنگ (بایرن مونیخ)
بواتنگ یکی از بازیکنانی بود که در ابتدای فصل قبل ازسوی یواخیم لوو از تیم ملی آلمان کنار گذاشته شد و حتی درخشش با پیراهن بایرن مونیخ و فتح سه‌گانه نیز تغییری در تصمیم سرمربی ژرمن‌ها ایجاد نکرد. او به‌وضوح در یک‌سال اخیر از دوران افت دور شده و دوباره یکی از نفرات تاثیرگذار باواریایی‌ها محسوب می‌شود. در این شرایط شاید فلیک تصمیم بگیرد از باشگاه بخواهد برای تمدید قرارداد این مدافع باتجربه اقدام کند. اگرچه او در این مدت با مصدومیت‌های مختلفی نیز روبه‌رو بوده، اما هنوز هم می‌تواند در مرکز خط دفاعی تیمش مهره‌ای تاثیرگذار باشد.
موسی مارگا (پورتو)
مهاجم گلزن سال‌های اخیر پورتو آخرین فصل حضورش در این باشگاه را می‌گذراند و به نوشته رسانه‌های پرتغالی به‌دنبال حضور در لیگ برتر در فصل آینده است. زوج هفته‌های اخیر مهدی طارمی در صورت جدایی از این تیم فرصت بیشتری را برای درخشش دراختیار این مهاجم ایرانی قرار خواهد داد. مارگا در قهرمانی‌های اخیر پورتو در لیگ نقش مهمی داشته و احتمالا در پایان فصل مشتریان خوبی از لیگ جزیره و سایر لیگ‌های معتبر داشته باشد.
خوان ماتا (منچستریونایتد)
هافبک چپ‌پای سال‌های اخیر چلسی و منچستریونایتد که سال‌های درخشانی را در لیگ برتر انگلیس سپری کرده و آخرین سال قراردادش با شیاطین سرخ را می‌گذراند. باتوجه به شرایط بدنی و بالا رفتن سنش بعید است اوله‌گنار سولشر به‌دنبال تمدید قرارداد او باشد و احتمالا در پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد. بازگشت به اسپانیا محتمل‌ترین گزینه برای این هافبک بازی‌ساز است، اما گفته از لیگ آمریکا نیز پیشنهاداتی دارد و ممکن است به تیم اینترمیامی که مالک آن دیوید بکام است، ملحق شود.
لوکاس وازکز (رئال مادرید)
آچار فرانسه رئال مادرید در سمت راست که چه در فاز تهاجمی و چه در کارهای دفاعی عملکرد قابل‌قبولی داشته و همیشه در روزهایی که زیدان با بحران مصدومیت ستاره‌هایش روبه‌رو بوده، به کمک او و تیمش آمده است. قرارداد وازکز درحال اتمام است و او باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد همین روند را در مادرید ادامه دهد یا شاید راهی تیم دیگری شود تا بتواند توانایی‌هایش را بهتر به نمایش گذاشته و فرصت بیشتری برای بازی در ترکیب اصلی داشته باشد. چندماه دیگر مشخص می‌شود که تصمیم نهایی او چه خواهد بود.
دیه‌گو کاستا (اتلتیکو مادرید)
مهاجم پرحاشیه اتلتیکو با خریدهایی که این تیم در دو فصل اخیر داشته کمتر فرصت بازی در ترکیب تیمش را پیدا کرده و حتی ممکن است در زمستان با اتلتیکو برای فسخ قراردادش به توافق برسد. کاستا می‌خواهد هرچه زودتر از این باشگاه جدا شود و بعید نیست مقصد بعدی او تیمی چینی باشد.
داوید لوئیز (آرسنال)
در ابتدای فصل جاری این مدافع برزیلی با انتقالی جنجالی از چلسی راهی آرسنال شد، اما قرارداد او یک‌ساله است و باتوجه به نمایشی که در خط دفاعی توپچی‌ها داشته، بعید است آرتتا و مدیران باشگاه به فکر تمدید با او افتاده باشند. ازسوی دیگر کمتر تیمی حاضر است حتی او را با پرداخت پول کمتر به خدمت بگیرد و در تابستان آینده باید به فکر یافتن باشگاهی جدید باشد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/484631/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند

شجاعی جمله معروف کمالوند را بازسازی کرد

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم