آریا بانو

آخرين مطالب

سالن سنگ‌نوردی بدون دیواره! ورزشي

سالن سنگ‌نوردی بدون دیواره!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - آخرین خبر / سنگ‌نوردی یکی از ورزش‌های سخت و البته هیجانی است که اگرچه تاکنون گمنام و مهجور مانده اما در خراسان رضوی دارای قهرمانان بنامی است که حتی در سطح آسیا هم صاحب مدال هستند و به نوعی جزو استان‌های برتر محسوب می‌شود. اما تاکنون به این رشته در حد شان و جایگاه آن توجه نشده و قهرمانان سنگ‌نوردی گلایه‌های زیادی از بی‌مهری‌ها دارند. یکی از کمبودهایی که در این رشته شدیدا احساس می‌شود، نداشتن سالن اختصاصی سنگ‌نوردی است که ورزشکاران آقا و خانم علاقه‌مند بتوانند به راحتی به تمرین بپردازند و خود را برای مسابقات آماده کنند. در حال حاضر فقط یک سالن استاندارد در استان وجود دارد که آن هم در نیشابور است و تاکنون قهرمانان زیادی هم از این شهرستان به کشور معرفی شده‌اند. اما شهر مشهد به عنوان مرکز استان هنوز صاحب سالن استاندارد سنگ‌نوردی نیست. ورزشکاران مشهدی هم برای تمرین باید سختی جاده را به جان بخرند و با سفر روزانه به نیشابور از سالن اختصاصی سنگ‌نوردی استفاده کنند. هر چند سال 1387 احداث سالن اختصاصی ویژه سنگ‌نوردی در مشهد زده شد و حالا پس از این همه مدت فقط ساختمان آن تکمیل شده ولی هنوز دیواره‌ای نصب نشده و عملا برای سنگ‌نوردان هیچ فایده‌ای ندارد. طبق شنیده‌ها بخشی از آن هم به کم‌کاری فدراسیون کوه‌نوردی و وزارت ورزش‌وجوانان برمی‌گردد که با وجود قول تامین دیواره سنگ‌نوردی هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند. هرچند از طرفی ساخت ساختمان ویژه سنگ‌نوردی هم با تاخیر خیلی طولانی به اتمام رسیده که اداره کل ورزش‌وجوانان استان هم در این زمینه مقصر است. چه بسا اگر سالن سنگ‌نوردی زودتر ساخته می‌شد، دیواره‌ها هم نصب می‌شد و الان شاهد تمرین ورزشکاران در این سالن می‌بودیم. هرچند الان شنیده می‌شود در قسمت اداری این ساختمان، قسمت فنی‌مهندسی اداره کل ورزش‌وجوانان مستقر شده و این مکان را به نوعی تصاحب کرده‌اند که هنوز معلوم نیست موقتی است یا دائمی؟ چراکه قبلا قرار بود در بخشی از قسمت اداری این سالن سنگ‌نوردی، برای ورزشکاران شهرستانی خوابگاه در نظر گرفته شود. 
مقصران پروژه پیر
در خراسان رضوی سالن‌های ناتمام ورزشی خیلی زیادی داریم که متاسفانه با گذشت چند سال از کلنگ‌زنی آن هنوز تکمیل نشده که بخشی از آن به کمبود اعتبارات مربوط می‌شود. اما نکته قابل توجه این است که کلنگ‌زنی بی‌حساب و کتاب پروژه‌های ورزشی نه تنها توقعات جامعه ورزشی را برای افتتاح آن بالا می‌برد که طولانی شدن یک پروژه ممکن است با ضررهایی هم به خاطر فرسودگی ساختمان مواجه شود که سالن اختصاصی سنگ‌نوردی هم در زمره همین موارد قرار می‌گیرد. 12 سال برای ساخت یک ساختمان ورزشی خیلی طولانی است. به نظر می‌آید مدیران سابق اداره کل ورزش‌وجوانان با کم‌کاری در این زمینه این پروژه را به حال خود رها کرده‌اند. البته خوشبختانه در 2 سال اخیر با حضور مدیر کل جدید اقدامات خوبی در این پروژه صورت گرفته و حالا این ساختمان تکمیل شده و فقط منتظر نصب دیواره‌های سنگ‌نوردی است که بدون آن هیچ کارایی ندارد. بخشی از کم‌کاری‌ها به وزارت ورزش و فدراسیون کوه‌نوردی برمی‌گردد که اراده‌ای برای هماهنگی نصب این دیواره ندارند و به حال خود رها شده است. این در حالی است که فدراسیون کوه‌نوردی قبلا قول داده بود که در صورت ساخت ساختمان، 2 دیواره مختص شهر مشهد در نظر می‌گیرد اما اکنون هیچ پاسخ درستی به مسئولان خراسانی نمی‌دهند تا تکلیف ورزشکاران این رشته مشخص شود. البته این مسئله به رایزنی و نفوذ مدیران ورزش استان هم برمی‌گردد.
منتظر هستیم
رئیس هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی با بیان این‌که پروژه ساخت سالن سنگ‌نوردی خیلی با تاخیر ساخته شده، در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید: «در مشهد به یک سالن سنگ‌نوردی نیاز داریم تا ورزشکاران قهرمان در مکانی که استاندارد است، تمرین کنند. در حال حاضر هم سالن مدنظر ساخته شده اما هنوز دیواره‌ای وجود ندارد که بخواهیم نصب کنیم و ورزشکاران به تمرین بپردازند. هرچند ساخت این سالن خیلی طولانی شده است.» احمد زحمتکش درباره آخرین اقدامات صورت‌گرفته برای تکمیل این سالن می‌افزاید: «اواخر خدمت مدیر کل سابق ورزش‌وجوانان استان تلاش‌هایی برای تکمیل این پروژه شده بود اما در 2 سال اخیر با حضور فتاحی، مدیر کل جدید ورزش‌وجوانان توجه بیشتری شد و الان به نوعی ساختمان تکمیل است و منتظر نصب دیواره‌های سنگ‌نوردی هستیم.» وی تصریح می‌کند: «دیواره قرار است از سوی وزارت ورزش‌وجوانان تامین شود که حتی تا یک ماه قبل هم پیگیر اطلاعات ساختمان مذکور بودند ولی هنوز عملیاتی نشده است.»
قول پایان سال
مدیر کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی هم درباره سرنوشت دیواره‌های سنگ‌نوردی می‌گوید: «عملیات ساختمانی سالن سنگ‌نوردی تمام شده و منتظر دیواره‌های سنگ‌نوردی هستیم که قرار است از سوی فدراسیون کوه‌نوردی و سازمان توسعه و نگهداری امکان ورزشی کشور تامین شود.» فتاحی درباره تعهد اداره کل ورزش‌وجوانان نسبت به این پروژه می‌افزاید: «اداره کل ورزش‌وجوانان فقط در ساخت این سالن تعهد داشت که در 2 سال اخیر به جد پیگیر بودیم و درنهایت توانستیم تکمیل کنیم. اما تامین دیواره‌های سنگ‌نوردی بر عهده سازمان توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است. تاکنون قول‌هایی به ما داده‌اند و انشاا... تا پایان سال دیواره‌ها نصب خواهد شد.»

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/459233/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رونمایی شهربانو منصوریان از پسرش آرشام که قراره مثل مامانش قهرمان باشه / چه پسر پر انرژی

علت آب نشدن چربی شکم تان اینجاست!!

آهنگ جدید/ «ماه من» از بابک جهانبخش منتشر شد

متن تلخ دخترِ حسین زمان درباره مرگ پدرش

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

لیز خوردن خودرو در خیابان برفی

شاخ به شاخ دو خودرو با هم

سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌ ویژه بچه‌ها!

برای خنک شدن بدن چی بخوریم؟

قبل و بعد شام خوردن این نکات را رعایت کنید

روش جالب قفل کردن درهای خانه برای دزد نزدن

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

قد کشتی ایران از آسیا بلندتر است

قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی سعی در کمترین تعطیلی دارد

هافبک استقلال زیر تیغ جراحی

قاب مشترک ستاره استقلال با غول بسکتبال ایران

محرومیت مادام‌العمر برای بازیکنی که شرط‌بندی می‌کرد

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت

«مارال»؛ روایت دختری 15 ساله که مجبور به ازدواج است

متلک بانمک سریال «نون خ» به قیمت طلا

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

سهم هر ایرانی از مصرف سیگار؛ سالی 860 نخ!

هدیه عجیب و ویژه مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی در «شب‌ آهنگی» که سوژه شد

رونمایی از دفتر کار محمد بن سلمان / استایل جالب و متفاوت ولیعهد عربستان در محل کارش که پربازدید شد!

قسمتی از دکوراسیون امروزی و شیک خانه یوسف تیموری بازیگر فولاد سریال «زیر آسمان شهر» / چه مبلمان زیبایی

حذف هپاتیت C در ایران رسما اعلام شود

مرد ثروتمند قربانی طلب یک میلیارد تومانی‌اش شد

احداث آرامستان جدید پایتخت در 2 نقطه تهران

زیبایی های یک پل در میان ابر ها

ساحل زیبای اقیانوس هند

کی حاضره امتحانش کنه؟

چطور کوکو سبزی پف می‌کند؟

این بیماران به کنسرو لب نزنند

7 متهم طلاق بعد از 20سال زندگی

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

ظهور یک برزیلی واقعی در لیگ برتر

ماجرای جدایی دروازه‌بان استقلال چیست؟

اینتر به دنبال زدن 3 نشان با یک تیر در دربی میلان!

بازی زیبای پرسپولیس حال هواداران را خوب کرده است

سرمربی پیشین فوتسال: بازیکنان با استرس بازی کردند