آریا بانو

آخرين مطالب

والیبال ایران به دنبال تغییر سبک نیست ورزشي

والیبال ایران به دنبال تغییر سبک نیست
  بزرگنمايي:

آریا بانو - کیهان / یکی از کارشناسان والیبال می‌گوید سرمربی سرشناس روسی تنها در المپیک روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند و پس از آن هدایت ملی‌پوشان به یک مربی ایرانی سپرده خواهد شد.
سومین نشست هیئت‌رئیسه فدراسیون والیبال در سال 99 چهارشنبه هفته گذشته به ریاست محمدرضا داورزنی برگزار شد. در این جلسه رئیس‌فدراسیون والیبال گزارشی از مذاکرات انجام شده با ولادیمیر آلکنو برای هدایت ملی‌پوشان والیبال ایران در سال 2021 ارائه کرد و در نهایت هیئت‌رئیسه موافقت خود را برای عقد قرارداد با این مربی روس اعلام کرد تا عملا هدایت تیم ملی ایران در رویداد‌های سال 2021 به این مربی سپرده شود.
فدراسیون والیبال ایران در اوایل ماه آوریل سال 2021 یعنی اواخر فروردین 1400 در تهران،‌ منتظر آلکنو خواهد بود ولی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، 6 اردیبهشت 1400 به پایان می‌رسد و بازی فینال هم 12 اردیبهشت خواهد بود. داورزنی و آلکنو در حال مذاکره در مورد حضور احتمالی تیم زنیت در مراحل پایانی لیگ قهرمانان اروپا هستند. ضمن اینکه لیگ ملت‌های والیبال نیز قرار است از اواخر اردیبهشت آغاز شود. روس‌ها برای آماده ‌سازی تیم ملی خود، لیگ برتر را یک ماه زودتر، تعطیل خواهند کرد.
برخورد باشگاه زنیت هم با پیشنهاد ایران، بسیار ملایم و دوستانه بود و باشگاه اعلام کرد مشکلی از این بابت ندارد. آلکنو نیز گفت: در صورت حضور در ایران، «تومازو توتولو» و «دمیتری سوسنین» دو دستیار خود در زنیت را هم با خود به تهران می‌آورد.
حداقل خواسته فدراسیون والیبال ایران، حضور تیم ملی در مرحله یک چهارم المپیک است که با توجه به همگروهی ایران با ژاپن، لهستان، ایتالیا، کانادا و ونزوئلا، دور از انتظار نیست. تیم ملی ایران می‌تواند در گروه خود، سوم یا چهارم شود. قسمت سخت کار، مرحله دوم مسابقات است چون در گروه دیگر تیم‌های برزیل، آمریکا، روسیه، فرانسه، آرژانتین و تونس قرار دارند. رویایی با هر کدام از 4 تیم برتر این گروه برای ایران،‌ آسان نیست. جدال احتمالی روسیه و ایران در یک چهارم، المپیک، بسیار دیدنی خواهد بود.
موفقیت آلکنو با تیم ملی ایران در المپیک، ممکن است ادامه همکاری این دو را در پی داشته باشد ولی این نکته را باید لحاظ کرد که سرمربی روس، تیم زنیت را رها نخواهد کرد و پزشکان نیز، او را از کار پرفشار،‌ منع کرده‌اند. در این شرایط، ادامه حضور آلکنو در ایران پس از المپیک،‌ چندان محتمل نیست.
عطایی: آلکنو هم می‌داند الان وقت تغییر سبک نیست
با وجود تمام این شرایط به نظر می‌رسد این مربی سرشناس در ایران موافقان و مخالفانی دارد. بهروز عطایی از مربیان و کارشناسان والیبال ایران دیروز در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: هر انتخاب و تصمیمی ضعف‌ها و قوت‌هایی دارد. الان هم برخی افراد ‌می‌توانند مخالف باشند اما در حقیقت این تصمیمی بود که در کمیته فنی فدراسیون‌ گرفته شد. به نظرم بیشتر خانواده والیبال موافق آلکنو هستند.
کارشناس والیبال ایران افزود: یکسری در مورد سبک والیبال این مربی حرف می‌زنند اما به نظر من تغییرات اساسی داده نخواهد شد و فکر کنم او بیشتر به اداره تیم و استفاده از تمام پتانسیل‌ها تمرکز می‌کند. زمان کافی برای تغییر سبک وجود ندارد و خود آلکنو هم این موضوع را می‌داند. فکر می‌کنم انتخاب خوبی بود.
عطایی درباره کوتاه مدت بودن قرارداد آلکنو نیز اظهار کرد: به نظر من دلیل این کار فدراسیون این بود که قصد دارد بعد از المپیک مربی ایرانی به کار بگیرد، الان تصمیم درستی بود که خارجی آمد. هر مربی ایرانی می‌آمد کار سخت بود چون در حقیقت ما ایرانی‌ها خودی‌ها را خیلی زیاد مورد انتقاد قرار می‌دهیم. کار در المپیک بسیار سخت است و اگر مربی ایرانی به پنجم مشترک هم برسد انتقاد زیادی می‌شود. به نظر من تصمیم فدراسیون درست بود و بهتر است بعد از المپیک مربی ایرانی به کار گرفته شود.
والیبال ایران به بلوک شرق شباهت ندارد
ناصر شهنازی دیگر مربی و کارشناس والیبال ایران در این باره گفت: پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال یک پروسه طولانی و زمان‌بر شد و ظاهر امر این بود که این تصمیم با مشورت اهالی فن و کارشناسان گرفته شده است، اما در باطن این تصمیمی بود، که از پیش گرفته شده بود.
وی در گفت‌و‌گوی خود با خبرگزاری میزان عنوان داشت: در فدراسیون مبنا بر این گذاشته شده بود که پس از کنار گذاشتن کولاکوویچ، فردی به عنوان سرمربی انتخاب شود که رزومه قوی در المپیک داشته باشد. آلکنو در این زمینه سرآمد است و کسی نمی‌تواند منکر افتخارات و مقام‌هایش در رده ملی و باشگاهی باشد. بحث ما زیر سؤال بردن قابلیت‌های آلکنو نیست، بحث این است که ابتدا باید بدانیم والیبال ایران چه سیستمی دارد. سال‌ها برای سیستمی که هم اکنون تیم ملی، بازی می‌کند زحمت کشیده شده است. وی تصریح کرد: این سیستم در رده بزرگسالان از زمان ولاسکو نمود پیدا کرد و در آن زمان تیم ملی بازی‌های زیبایی انجام می‌داد و مردم لذت می‌بردند و کسی به نتیجه کاری نداشت. قبل از اینکه به دنبال مربی رزومه دار بگردیم باید به دنبال قوی‌تر کردن سیستم والیبالمان باشیم.
شهنازی با اشاره به تفاوت سبک والیبال ایران با بلوک شرق، گفت: والیبال ایران تاکتیکی است و به بلوک شرق شباهت ندارد چرا که برپایه قدرت بنا نشده است به همین خاطر است که دچار مشکل خواهیم شد، زیرا باید نسبت به آنچه که داریم برنامه‌ریزی کنیم. بار‌ها مربیان بلوک شرق را آورده‌ایم و مردم ناراضی بودند، زیرا در دوران مربیان بلوک شرق بد والیبال بازی می‌کنیم و مردم نمی‌پسندند.
از صحبت‌های کارشناسان والیبال می‌توان این گونه برداشت کرد که آلکنو تنها در المپیک سرمربی تیم ملی والیبال است و پس از آن کار به یک مربی ایرانی سپرده می‌شود. نکته بعدی اینکه در ماه‌های پیش از المپیک مربی سرشناس روس باید به اداره تیم بپردازد و دنبال تغییر سبک نباشد زیرا سبک والیبال ایران شباهتی به بلوک شرق ندارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/459228/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

شاخ به شاخ عجیب دو ماشین در آزادراه!

نتیجه حواس پرتی پشت فرمون؛ کنترلش و از دست داد!

کتک‌کاری یک مسافر با راننده اتوبوس در آمریکا

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

توضیحات جالب سیدجواد هاشمی درباره مد در ایران

آهنگ زیبای «شهر بارونی» از سیامک عباسی

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

قلعه جزیره مونت سن میشل در فرانسه

گناهان زبان؛ بداخلاقی

دره ای زیبا در ایسلند

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون

الویه مهمانی ها رو اینطوری تزئین کنید

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!