آریا بانو

آخرين مطالب

محدودیت‌های کرونایی، چشم انتظار برای نتیجه موثر پزشکي

محدودیت‌های کرونایی، چشم انتظار برای نتیجه موثر
  بزرگنمايي:

آریا بانو - چند هفته‌ای می‌شود که تعداد مرگ‌های روزانه کرونا در کشور بیش از 450 نفر است و روند بستری نیز چندان مطلوب نیست و در این شرایط همه چشم انتظار نتیجه موثر محدودیت‌های کرونایی در هفته‌های آینده هستند.

هرچند روند افزایشی بستری و فوت به علت کووید 19 در هفته آخر آبان ماه به میزان اندکی متوقف شد، اما همچنان فاصله تعداد بستری و فوتی‌ها به نسبت تابستان بسیار بالاست. مسیری که چشم انتظار نتیجه محدودیت‌های اجرا شده از اول آذر است تا سراشیبی سقوط نمودارها را طی کند و جان انسان‌ها را نجات بدهد.
کووید 19 تاکنون هیچ داروی اختصاصی و واکسن موثری نداشته و تنها راه مقابله با آن، رعایت فاصله گذاری و بهداشت است. نکاتی اساسی که همه کشورهای جهان بر آن تاکید می‌کنند و حتی گفته می‌شود که پس از تولید واکسن موثر و ایمن نیز باید این روند ادامه پیدا کند تا همه مردم جهان در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند.
با محدودیت‌ها کنار بیاییم
در شرایط حاضر چاره‌ای جز کنار آمدن با محدودیت‌های شغلی و تردد وجود ندارد. زندگی بشر دیگر مثل ماه‌های قبل از شیوع کرونا نیست و نمی‌توان به سادگی از کنار رعایت مسائل بهداشتی عبور کرد.
هرچند ممکن بود که قدری محدودیت‌ها شدیدتر از چیزی باشد که تصویب شده، اما ستاد ملی مقابله با کرونا ترجیح داد که بیش از این فشار اقتصادی به جامعه وارد نشود و به همین دلیل برخی مشاغل در گروه یک در مناطق قرمز مشغول به کار هستند تا ارائه خدمات به مردم متوقف نشود.
در عین حال باید به این نکته توجه کنیم که اجرای محدودیت‌های مشابه در 43 شهرستان از پنجم آبان به مدت دو هفته، تا حد زیادی موثر واقع شده و این شهرستان‌ها حالا از وضعیت قرمز خارج شده‌اند.
علی رضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در همین رابطه گفته بود: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا (اول آذر) گزارشی در زمینه 43 شهر که قبلا محدودیت اجرا شده بود نیز ارائه شد. وضعیت 41 شهر در روند نزولی است و دو شهر دیگر به زمان نیاز دارند. این نشان می‌دهد طرحی که در پنجم آبان شروع شده، موثر بوده است.
مردم و اصناف رعایت می‌کنند
مشاهده‌های میدانی هم نشان می‌دهد که بسیاری از اصناف از شنبه اول آذر به محدودیت‌های کرونایی گردن گذاشته و موضوع را جدی گرفته‌اند. اتفاقی که می‌تواند در نهایت به کنترل ویروس کرونا در شهرهای قرمز کرونایی کمک کند.
سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(یکشنبه) در این زمینه به خبرنگار سلامت ایرنا گفت: همکاری مردم در اولین روز اجرای محدودیت‌های کرونایی مناسب بوده است. بر اساس بررسی‌های انجام شده و مشاهدات میدانی، میزان رعایت اصناف مناسب بوده و همکاری خوبی از طرف مردم و اصناف با این طرح انجام شده است.
معاون وزیر بهداشت بیان: این محدودیت‌ها در مشاغل گروه دو، سه و چهار می‌تواند در صورت همکاری و همراهی جامعه و اصناف تا حد زیادی از ایجاد تجمع در مراکز خرید جلوگیری کند. مهمترین راهکار در زمینه مدیریت ویروس کرونا، جلوگیری از هرگونه تجمع افراد در راستای کاهش خطر انتقال ویروس کروناست. هرچه تجمع افراد کاهش پیدا کند، خطر انتقال ویروس کرونا نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
مبارزه با کرونا همچنان ادامه دارد
این در شرایطی است که بدانیم تاکنون 44 هزار و 802 نفر در کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند و مبارزه با این بیماری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور همچنان ادامه دارد.
سید علی دهقان منشادی معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تهران درباره وضعیت این بیمارستان گفت: روزانه بین 150 تا 200 مورد مراجعه به دلیل کووید 19 داریم و بین 30 تا 35 بیمار مبتلا به ویروس کرونا روزانه در این مجتمع بیمارستانی بستری می‌شوند.
وی اظهار کرد: کووید 19 هنوز درمان قطعی و صد درصدی ندارد و در نتیجه پیشگیری اصل اولیه در زمینه کنترل این بیماری محسوب می‌شود.
آن‌چه می‌توان با اطمینان گفت این است که باید مانند همه ماه‌های اخیر، زندگی با کرونا را ادامه بدهیم. هم آموزش‌های صحیح را یاد بگیریم و هم به دیگران یاد بدهیم. توجهی به جزییات و شایعه‌ها و خبرهای گوناگون نداشته باشیم. قدر مسلم آن‌چه در سطوح مدیریتی اتفاق می‌افتد، حتی پس از عبور لایه‌های مختلف و در صورت رعایت اصول بهداشتی، تاثیر چندانی بر جامعه نخواهد داشت. هرچند نمی‌توان از تاثیر کلان سیاست گذاری‌ها غافل شد، اما اگر هر شخص از خودش شروع کرده و به اصول بهداشتی بی توجه نباشد، ویروس کرونا پشت در می‌ماند. در نتیجه باید محدودیت‌های کرونایی که از اول آذر اجرایی شده را جدی گرفته و چشم انتظار نتیجه این محدودیت‌ها بمانیم و بعدتر هم از آثار این محدودیت‌ها غافل نشویم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/458865/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

یک دسر شکلاتی پرتقالی و خوشمزه برای مهمونی هاتون

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی

اگر هنگام مسواک زدن از لثه شما خون می‌آید بخوانید

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

خواص مصرف لیموی یخ زده در طول روز که تا به حال نشنیده اید