آریا بانو

آخرين مطالب

کرونای فکری نگیری! اجتماعي

کرونای فکری نگیری!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خراسان / شرایط خاص این روزها ممکن است باعث کسالت روحی ما شود؛ بنابراین در کنار جسم مان، باید مراقب سلامت روح‌مان هم باشیم.
این روزها با افزایش آمار مبتلایان به کرونا، محدودیت‌های متنوعی برای مشاغل و تردد شهروندان اعمال شده است؛ محدودیت‌هایی که باید بپذیریم هر چند در ظاهر باعث می‌شود حال دل ما خوب نباشد اما نتیجه‌اش کاملاً به نفع ماست. این که نتوانیم شب در پاساژهای گرم و بازارهای رنگارنگ پیاده‌روی کنیم، شاید بعضی از ما را کلافه کند اما نتیجه این خانه ماندن و محدودیت‌ها برای سلامت فردی و جمعی ما خوب است. برای همین اگر در این روزها که محدودیت‌ها زیاد شده حال دلتان خوب نیست، قبل از هرچیز به این فکر کنید که عمل به این محدودیت‌ها و پرهیز از دید و بازدید خانوادگی به نفع همه ماست. برای این که کمتر کلافه شوید، چند نکته را فراموش نکنید:
اخبار را لحظه ای چک نکنید| چک کردن لحظه‌ای اخبار فایده‌ای جز تنش روحی ندارد. اخبار بد را بازنشر نکنید، روزی یک بار از یک منبع درست و موثق، خبرها را چک کنید و در دیگر موارد اگر سراغ شبکه‌های اجتماعی می‌روید، سعی کنید لطیفه یا مطالب سرگرم کننده با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید. اگر هم خبر بدی مثل آمار روزانه را دیدید لازم نیست با ذوق بسیار بلند در جمع خانواده مطرحش کنید؛ این اخبار باعث نگرانی همه به خصوص کودکان 
می شود. کاری که از ما ساخته است رعایت قوانین تردد و پروتکل های بهداشتی است.
به شایعات توجه نکنید| ما باید قوانین مربوط به محدودیت‌ها را رعایت کنیم، اگر برای موارد ضروری مثل تهیه نان از منزل خارج می‌شویم، اصول بهداشتی مثل فاصله گذاری و استفاده از ماسک سه لایه را رعایت کنیم، اما دیگر لازم نیست هر فایل صوتی با منبع نامعلوم، حرف عجیب و ادعای تازه‌ای را درباره شیوع بیماری و راه‌های درمانش یا قوانین دیگر کشورها و... دنبال کنیم. ما تخصصی نداریم پس نمی‌توانیم ادعاها، شایعات و... را درست بسنجیم، بنابراین ضرورتی برای بررسی همه آن‌ها نیست؛ بهتر است در این خصوص کار را به متخصصان و متولیان امر بسپاریم.
خوش‌بینی بی‌دلیل| وسواس رفتاری و فکری نداشته باشیم اما بی‌دلیل خوش‌بین نباشیم؛ حتی اگر واکسن‌های موجود هم کارآیی داشته باشد تا به کشور ما برسد زمان طولانی سپری می‌شود، پس بهترین کار رعایت است و رعایت. 
قدر لحظه‌ را بدانیم| پیش‌بینی برای آینده کار خوبی است؛ اما نگرانی مکرر برای این که چه اتفاقی خواهد افتاد، دردی را دوا نمی‌کند. می‌توانید از این که زمان بیشتری در خانه و در کنار خانواده هستید، لذت ببرید. فراموش نکنید شرایط برای همه یکسان است اما بچه ها بیشتر در معرض آسیب روحی هستند بنابراین سعی کنید از فرصت بیشتری که در اختیار دارید، برای لذت بردن از وقت گذراندن با آن ها استفاده کنید. 
برنامه‌ریزی کنید| برای این که ذهن‌تان بی‌دلیل اسیر حواشی و شایعات نشود، برای وقت تان برنامه‌ریزی کنید. با خانواده فیلم ببینید، آلبوم‌های عکس قدیمی را مرور کنید، به درس‌های فرزندتان رسیدگی کنید، کتاب بخوانید و... سعی کنید سهمی هم از وقت بیشتری را که در اختیار دارید، برای خودتان در نظر بگیرید. اگر گاهی تنها نباشید، نمی توانید با انرژی مثبت در کنار خانواده باشید. در برنامه ریزی روزانه هوای خانم خانه را داشته باشید چون کارهایش بیشتر شده است.
پشت‌بام و تراس را دریابید| ما به لحاظ جسمی و روحی به هوای تازه و آفتاب نیاز داریم تا کسل نباشیم. اگر تراس دارید گاهی با پوشیدن لباس گرم روی تراس یا به پشت بام بروید تا از نور آفتاب و هوای تازه استفاده کنید. حتی گاهی بد نیست پنجره‌ها را باز کنید تا هوای داخل اتاق‌ها عوض شود.
کتاب و رنگ‌آمیزی| تلفن‌های هوشمند باعث شدند ما چندان کارهای عمیق را تجربه نکنیم، تمرکز به ما آرامش می‌دهد در حالی که مدام از این شاخه به آن شاخه پریدن و چک کردن تلفن باعث بی‌حوصلگی ما می‌شود. یک فعالیت آرامش‌بخش و عمیق برای خودتان انتخاب کنید مثل مطالعه رمان‌های کلاسیک، رنگ‌آمیزی و... . در حین انجام این کار تلفن همراه را روی سکوت بگذارید و از خود دور کنید.
خانه را شلوغ نکنید| درست است که این روزها مهمانی خانه شما نمی‌آید اما به‌خاطر مراعات حال مادر خانه و به‌خصوص برای این که خودتان کسل نشوید، سعی کنید خانه به هم ریخته و شلوغ نباشد. حتی برای پرکردن اوقات فراغت با همسر یا مادرتان آشپزی کنید و نوبتی ظرف بشویید.
یک مهارت تازه| حتی می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و یک مهارت تازه یاد بگیرید. کمتر فرصتی مشابه این مقطع برای‌تان فراهم می‌شود. فکر کنید از روزهای نوجوانی چه مهارتی بوده که دوست داشتید یاد بگیرید، خوشنویسی، داستان نویسی، آشپزی و...

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/458655/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا

برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی

تیم ملی یک مربی جدید می‌خواهد

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

ممنون به خاطر همه چیز؛ خداحافظ برای همیشه!

درخشان: پرسپولیس شرایط خوبی برای پیروزی برابر آلومینیوم دارد

آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد

طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران

تازه کردن سبزی پژمرده با چند ترفند ساده خانگی!!

شغل های استرس زا را بشناسید/اینفوگرافی

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

پیروزی سخت یونایتد مقابل قعرنشین در شب خروج لیورپول از کورس قهرمانی!

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

با آدم های منفی اطرافم چگونه رفتار کنم که انرژی شان را جذب نکنم؟

چگونه کودک حرف گوش نکن را تربیت کنیم؟

کدام ویتامین باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس میشود؟

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم