آریا بانو

آخرين مطالب

کابوس مصدومیت ورزشي

کابوس مصدومیت
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خبرآنلاین / این روزها باشگاهای معتبر اروپا با پدیده مصدومیت بازیکنان روبرو هستند. از لیورپول و رئال مادرید گرفته تا ستاره‌های بارسلونا و منچسترسیتی.
در حالی که از حدود 10 روز پیش فوتبال باشگاهی در نقاط مختلف دنیا به دلیل روزهای فیفا به تعطیلی رفته، اما بازیکنان این روزها با چیزی به نام تعطیلی بیگانه هستند. این مساله در اروپا بیش از دیگر نقاط دنیا به چشم می‌آید. مشکل اینجاست که اگر تا دو سال پیش در روزهای فیفا، تیم‌های اروپایی سعی می‌کردند با بازیکنان ذخیره خود به مصاف دیگر تیم‌ها در بازی‌ها دوستانه بروند، حالا با تورنمتی همچون لیگ ملت‌های اروپا عملا چنین مرخصی برای بازیکنان اصلی وجود ندارد. 
از طرف دیگر، این مسابقات باعث شده تا تیم‌های قدرتمند در بازی‌هایی با سطح بالا به مصاف هم بروند. به عنوان مثال پرتغال و فرانسه و همچنین انگلیس و بلژیک در راستای همین بازی‌ها به مصاف هم رفته‌اند. در کنار این مساله که با وجود چنین مسابقاتی هیجان همچنان در فوتبال اروپا ادامه پیدا می‌کند، اما از طرف دیگر یک حقیقتی تلخ در حال رخ دادن است؛ تا به اینجای فوتبال باشگاهی در اروپا، تعداد مصدومان در مقایسه به فصول گذشته به مراتب بیشتر بوده است. 
معضلی فراگیر
با در نظر گرفتن این تعطیلی در فوتبال اروپا، این سومین بار از ابتدای ماه سپتامبر است که فوتبال باشگاهی در اروپا با وقفه رو به رو می‌شود. به دلیل وجود چنین شرایطی بود که توماس توخل، مربی پاری‌سن ژرمن حدود دو هفته پیش زبان به انتقاد باز کرد و گفت: « ما در حال کشتن بازیکنان هستیم. ما عملا هیچ زمانی برای آماده‌سازی دوباره در اختیار نداریم. بدون آمادگی، همه چیز حالتی شکننده دارد. این یک بهانه نیست بلکه واقعیتی تلخ است ». این اتفاق برای خود تیم توخل نیز افتاد و در بازی قبل از تعطیلات PSG مقابل رنس، دو ستاره آن یعنی نیمار و امباپه به دلیل مصدومیت غایب بودند. همچنین سه بازیکن پاریسی‌ها هم در همان بازی مصدوم شدند.
اوضاع در دیگر کشورهای اروپایی نیز تعریف چندانی ندارد. در حالی که در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی، تیم‌ها مجاز به انجام 5 تعویض هستند اما در انگلیس همچنان سه تعویض انجام می‌شود. نتیجه‌اش هم این شده که تعداد مصدوان در لیگ جزیره از دیگر لیگ‌ها به مراتب بیشتر است. سایت Premier Injuries که تخصص در اعلام مصدومیت بازیکنان لیگ برتر انگلیس دارد، اعلام کرد تا اواخر ماه اکتبر حدود 80 بازیکن لیگ جزیره به دلیل مصدومیت‌های عضلانی از همراهی تیم‌های خود باز مانده‌اند. این آمار یعنی تعداد مصدومان در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته حدود 45 درصد رشد داشته است. 
در اسپانیا نیز دکتر پدرو لوئیس ریپول که موسس یکی از مراکز تخصصی درمان مصدومیت‌های ورزشی است اخیرا در مصاحبه با روزنامه ABC اعلام کرد که در 50 روز ابتدایی لالیگا نزدیک به 78 بازیکن دچار مصدومیت عضلانی شده‌اند. مصدومیت‌ها همیشه بخش جدایی ناپذیر فوتبال بوده‌اند، اما تعداد بالای مشکلات عضلانی بازیکنان در واقع مساله‌ای است که بسیار نگران‌کننده است.
اعتراض
به نظر می‌رسد این روند همچنان تداوم داشته باشد. آنطور که تقویم لیگ جزیره نشان می‌دهد، تیم‌های انگلیسی از 21 نوامبر تا دوم ژانویه 9 بازی انجام می‌دهند. علاوه بر این، تیم‌هایی که در اروپا حاضر هستند باید سه بازی بیشتر نیز انجام دهند. به این موارد، بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انگلیس را نیز اضافه کنید. به همین دلیل است که صدای انتقاد مربیان نیز کم کم بیشتر شده است. یولین لوپتگی، سرمربی سویا همین چند هفته پیش در این باره گفت: « بازیکنان نیاز به مراقبت دارند. آنها هنوز دو پا، دو دست و دو شش دارند. آنها انسان هستند نه ماشین ». 
این صدای اعتراض در بین مربیان انگلیسی هم شنیده می‌شود. یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول که تیمش در این مدت بیش از همه از این حیث ضربه خورده، چند هفته پیش در این باره گفت: « ما باید مجددا درباره اجرای قانون 5 تعویض در هر مسابقه صحبت کنیم. شاید 14 تیم با این قانون مخالف باشند و 6 تیم موافق باشند اما این اجازه را بدهید تا هنگامی که با یکدیگر بازی می‌کنیم، از این قانون استفاده کنیم ».
یکی از مسائلی که در این میان مطرح می‌شود این است که چرا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، همچنان بازی‌های دوستانه پا برجاست. به عنوان مثال، هفته گذشته اسپانیا و هلند با تمام یاران اصلی خود در آمستردام به مصاف هم رفتند. انجام یک بازی دوستانه آن هم در پشت درهای بسته و بدون هیچ تماشاگری، انتقادها را بیش از پیش می‌کند. در همین راستا بود که پپ گواردیولا چنین حرف‌هایی را بر زبان آورد: « شرکت‌های پخش کننده تلویزیونی نمی‌توانند با یکدیگر متحد شوند زیرا آنها به کسب و کار خود توجه می‌کنند. این بازیکنان هم انسان هستند. لبرون جیمز فاتح NBA شد و اکنون ماه‌ها است که در تعطیلات به سر می برد؛ اما این وضعیت برای بازیکنان فوتبال وجود ندارد آن هم در حالی که ویروس کرونا هنوز وجود دارد ».

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/455739/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هشدار درباره همه‌گیری «تنهایی» در آمریکا

اسپیس‌ایکس سیصدمین فرود موفق با بوستر فالکون 9 را تکمیل کرد

برای اولین‌بار، ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

پیمان حدادی: عدد 6 برای پرسپولیس مقدس است

گل چهارم ایران به قرقیزستان توسط مهدی کریمی

جلسه فنی تیم‌های ملی تکواندو برگزار شد

اولین حرف‌های یحیی در مورد تراکتور!

زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد

نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای

دورتموند هنوز از بلینگام پول درمی‌آورد!

ابراز اطمینان مکرون از پاکسازی رود سِن تا المپیک

شوت زیبای خلیلوند به تیر دروازه قرقیزستان برخورد کرد

افغانستان 1 تاجیکستان 2؛ تاریخ‌سازی تاجیک‌ها

گزارش زنده؛ ایران 4 - قرقیزستان 1

مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران می‌رسد

اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس

منظور از «خانم بازیگر» در اعترافات امیر تتلو که بود؟

بالاخره «سووشون» نرگس آبیار آماده شد/ عکسی از 3 بازیگر اصلی

زمان پخش قسمت آخر «نون خ 5»

چرا سریال «الحشاشین» جلب توجه کرد؟

درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش

ورژن پیانو آهنگ آرمان گرشاسبی به نام «از تو گفتم»

وکیل توماج صالحی: رای پرونده موکلم صادر شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده

تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در بافت تاریخی زواره اصفهان

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری آزمون سراسری تشریح شد

تصاویر عجیب از سیل شدید در کنیا و رفت‌وآمد مردم از روی سقف خانه‌ها!

معاون رئیس جمهور: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد

کوچک ترین اسب سوار دنیا

طرز تهیه سوسیس تخم مرغ قلبی

از علائم تا درمان سرطان تخمدان

برخورد والدین با کارهای نصف و نیمه ی فرزندان چگونه باید باشد ؟

تنهایی عامل اعتیاد به‌ غذا و میل به شیرینی؟

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

تولید ماده موثر چند داروی اعصاب و روان توسط نخبگان ایرانی

داستانک/ گره های زندگی

کدام بازیکنان از تیم ملی والیبال جدا شدند؟

قراردادها در حضور وزیر ورزش به خریداران سهام پرسپولیس واگذار شد

اسبقیان: وزارت ورزش دیگر نقشی در تعیین مدیرعامل سرخابی‌ها ندارد

درویش: حالا باید به فکر ارتقای پرسپولیس باشیم

گل دوم ایران به قرقیزستان توسط سالار آقاپور

گل اول فوتسال ایران به قرقیزستان توسط بهروز عظیمی

گل اول قرقیزستان به ایران توسط آمانبائف

درویش در پرسپولیس ماندنی شد

هاشمی: امروز بهترین روز ورزش کشور است

مرادی: هیچ گله‌ای از موسوی نداریم

گزارش زنده؛ ایران 2 - قرقیزستان 1

از معلمی تا بازیگری به روایت «سید جواد هاشمی»

نام 2 هنرمندی که ایرانی ها در گوگل سرچ کردند