آریا بانو

آخرين مطالب

کارنامه موفق معاونت زنان وخانواده در بهبود زندگی بانوان کارآفرین اجتماعي

کارنامه موفق معاونت زنان وخانواده در بهبود زندگی بانوان کارآفرین
  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران - معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در گزارشی به تشریح اقدامات حمایتی و رسانه‌ای این معاونت برای زنان تولیدگر و کارآفرین پرداخت؛ عملکردی که منجر به شناسایی و معرفی و حمایت رسانه‌ای از دهها بانوی کارآفرین در روستاها و شهرهای کشور و تقویت امید به زندگی در آنان شد.

به گزارش ایرنا، امروز چهارشنبه 28 آبان ماه مصادف با روز «زنان کارآفرین» است، زنان توانمند و پر تلاش و صبوری که تنگناهای تعصب و عرف آنان را از رسیدن به هدف وانداشته و در کنار رفع نیازمندی های اقتصادی خود و دیگران، نشان مدیریت و کفایت را بر گردن آویخته اند.
موضوعی که معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده هم در توئیتی به مناسبت روز زنان کارآفرین به آن اشاره کرد و نوشت: الگوی الهام بخش در این زمینه خدیجه کبری (س) است، زن توانمند و صبور با معرفت و حکمت و بزرگترین تاجر و کار افرین عصر بعثت پیامبر(ص).
وی خاطرنشان کرد: در هفته کارآفرینی (26 آبان تا 2 آذر) فعالیت های مختلفی برای معرفی اقدامات و دستاوردها صورت می گیرد.
به مناسبت این روز، معاونت امور زنان وخانواده ریاست جمهوری گزارشی از اقدامات حمایتی، ترویجی و رسانه ای خود برای زنان تولیدگر و کارآفرین که در دولت دوازدهم صورت گرفت و منجر به شناسایی و معرفی و حمایت رسانه ای از دهها بانوی کارآفرین در روستاها و شهرهای کشور شد، ارائه داده است.
اقدام هایی که در شرایط دشوار اقتصادی و تحریم های ظالمانه آمریکا، آثار مثبتی در تقویت و نفوذ نگاه به توانایی های بی بدیل زنان کشور داشته است.
بر اساس گزارش معاونت، این حمایت های ترویجی به دو صورت ایجاد پویش «زنان نسل تحریم» و ایجاد سامانه «انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر» و جلب مشارکت مردم و جوامع محلی برای شناختن و حمایت از آنان با رای دهی در این سامانه بر روی سایت معاونت ریاست جمهور در امور زنان و خانواده انجام شده است.
پویش زنان نسل تحریم به ارتقای باور اجتمای نسبت به توانمندی زنان کمک کرد
پویش زنان نسل تحریم از بهمن ماه 1397 پس از جلب همکاری این بانوان، در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام، آپارات، توییتر، گپ و سروش با هشتگ #زنان_نسل_تحریم و آی دی Women-sanctions راه اندازی شد و تاکنون در شبکه های اجتماعی پرمخاطب ادامه دارد.
این پویش با هدف ارتقای باور اجتماعی نسبت به توانمندی زنان به ویژه در شرایط دشوار اقتصادی کنونی، با ایمان به اینکه «زنان پیشرو، آینده ایران را با غرور و سربلندی خواهند ساخت» و با شعار «آنهایی که ناامید می‌شوند هرگز برنده نخواهند شد» آغاز به کار کرد.
از جمله مطالب منتشره در صفحات پویش زنان نسل تحریم تاکنون حدود 100 فیلم یک تا دو دقیقه ای از این بانوان و فعالیت هایشان است که بوسیله خودشان و با گوشی های همراه تهیه و پس از تدوین در معاونت انتشار یافته است. این فیلم ها در معرفی آنها و کسب اعتماد به نفس نقش مهمی را ایفا می کند. همچنین با باز نشر آنها در شبکه های اجتماعی با حمایت معاونت امور زنان و خانواده، رسانه ها نیز از وجود آنها آگاه و تشویق به مصاحبه با ایشان شده اند. چنانچه گروه اجتماعی شبکه 2 سیما 10 فیلم مستند کوتاه از این بانوان کارآفرین تهیه و پخش کرد. همچنین در این صفحات مطالب مختلف آموزشی و انگیزشی برای زنان تولیدگر و کارآفرین و کسانی که به این حوزه علاقمند باشند منتشر می شود.
انتخاب زنان کارآفرین برتر با آرای مردمی، امید به تدبیر زنان توانمند را دوچندان کرد
کمیته رسانه ای «مقابله با تحریم ها» با هدف انعکاس فعالیت های زنان به ویژه زنان کارآفرین سراسر کشور به عنوان ظرفیتی بی بدیل و ایثارگر در مقابله با تحریم ها در آذر سال 1397 در روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده تشکیل شد.
فعالیت های کمیته در دو بخش طراحی کمپین «زنان نسل تحریم» و «انتخاب زنان کارآفرین برتر» ادامه یافت و بتدریج براساس مراحل پیشرفت کار از دوره سوم به بعد انتخاب زنان کارآفرین، این همکاری میان معاونت، وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری تهران تداوم یافته است.
در کمیته مورد بحث ابتدا بیش از 500 نفر از زنان تولیدگر و کارآفرین کشور با تهیه رزومه فعالیت ها و راستی آزمایی شناسایی شدند. این روند در جریان طرح طی نزدیک به دو سال اخیر از طرق مختلف دولتی، غیردولتی و رسانه ها ادامه یافته و افراد جدیدی شناسایی شده اند.
پس از شناسایی این بانوان با آنها از طرف معاونت تماس گرفته شده و ضمن ارائه توضیحات لازم خواسته می شود تا در صورت تمایل به حضور در پویش و نیز شرکت در انتخابات فرم مربوطه را تکمیل و ارسال کنند.
برای انتخاب مردمی کارآفرینان برتر نیز اسامی و رزومه آنان بر روی سامانه مربوطه در سایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به آدرس vote.women.gov.ir انتشار یافته و اکنون هفتمین دور این انتخاب در جریان است.
این انتخابات نخستین بار در اسفند سال 1397 مصادف با هفته زن و ولادت حضرت زهرا(س) آغاز به کار کرد تا مردم و جوامع محلی با کارکرد این بانوان پرانگیزه و آثار تلاش های آنها آشنا شوند. دوره های بعدی نیز در ماههای خرداد، شهریور، دی 1398 و فروردین و شهریور 1399 مجموعا با معرفی 120 بانوی کارآفرین از روستاها و شهرهای کشور انجام گرفت.
ایجاد شبکه هم افزایی میان نفرات برگزیده از دیگر اقدامات معاونت برای برترین ها بود
این شبکه با هدف هم افزایی، تعامل و داد و ستد در محصولات مورد نیاز در قالب گروهی در یکی از شبکه های اجتماعی ایجاد شد. کارآفرینان حاضر در این گروه ضمن طرح مسایل، برای حل مشکلات از تجربیات ارزنده یکدیگر استفاده می کنند.
همچنین محصولات یا مواد مورد نیاز خود را در این گروه به اشتراک گذاشته و از یکدیگر خرید می کنند. به طور مثال یکی از کارآفرینان که در حوزه کشت زعفران نیز فعال است با تهیه آفت کش ارگانیک از کارآفرین دیگر این گروه توانسته محصول مرغوبتری تولید کند. آنها در زمینه ایجاد صندوق قرض الحسنه ای برای کمک به یکدیگر اقدام کرده اند.
اقدامات ترویجی، آموزشی و تسهیلگری معاونت برای زنان کارآفرین
معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده برای بانوانی که برگزیده شده اند دوره های آموزشی برگزار می کند که از جمله کارگاه تخصصی توسعه کسب و کارهای زنان در بستر رسانه و فناوری اطلاعات و ارتباطات در موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
همچنین به وبینارهایی که برای آشنایی آنها با اقتصاد دیجیتال و ورود به بازار مجازی برگزار می شود، دعوت می شوند.
ایجاد ارتباط بین آنها و رسانه ها برای مصاحبه و معرفی ایشان به جامعه از جمله تسهیلات دیگری است که توسط معاونت صورت می گیرد.
از: فاطمه دهقان نیری
برچسب‌ها
توییتر معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده کارآفرینی معصومه ابتکار
پروندهٔ خبری
وعده‌هایی که تحقق یافت

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/455190/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

در خدمت و خیانت قوام؛ معمای یک نخست‌وزیر مرموز

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چگونه از آخرین افزایش قیمت ارز دیجیتال بهره ‌برداری کنیم؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

ای بیخبران چه جای خواب است مرا