آریا بانو

آخرين مطالب

از این تیم بوسنی، چند نفر را می‌خریدید؟ ورزشي

از این تیم بوسنی، چند نفر را می‌خریدید؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خبر ورزشی / از جمع 16، 17 نفری که با لباس تیم بوسنی، مقابل بچه‌های ایران به زمین آمدند و در نیمه دوم یک گل زودهنگام و یک گل دیرهنگام خوردند و 2- صفر مغلوب شدند، چند نفرشان میتوانستند در تیم‌های پرسپولیس، استقلال، تراکتور، سپاهان و فولاد اهواز، فیکس بازی کنند؟ 
یکم- سؤال روز: آیا بازیکنان حریف تیم ملی را با چشم خریدار نگاه کردید؟ اگر آری، نظرتان چیست؟ اگر هم نه که تکلیف معلوم است! این قبیل پرسش‌ها، چرا هر چند وقت یک بار باید مطرح شوند؟ که چه جوابی بگیریم؟ که چه نتیجهای به دست آوریم؟ میدانیم که از بچه‌های بوسنی که فوتبال را با اسلوب یاد میگیرند، هر سال 20، 30 بازیکن، بلکه هم بیشتر، در لیگ‌های اروپایی- از بوندس‌لیگا و سریA و لالیگا گرفته تا لیگهای درجه پایینتر- بازی میکنند! هم پول خوب می‌گیرند و هم بازیکنان بهتری میشوند! و از فوتبال ایرانی که در شرایط عادی از سه بازی دو بار بوسنی را میبرد، چند لژیونر تربیت میشود! توجه کنید که بازیکن را باید پرورش داد و تربیت کرد! باشگاه‌های بوسنیایی، به همین ترتیب خود را در لیگهای درجه 2 و درجه 3 اروپا مطرح میکنند و ما مغروریم به دستاورد برانکو و یحیی در 4 سال اخیر! و محتاجیم به صله رحم دوست و بنگاه‌های دوست!
بوشهر سرزمین بچه‌های پا به توپ
دوم- بوشهر تبدیل شده است به سرزمین پرورش استعدادهای طلایی فوتبال ایران! اول مهدی طارمی و حالا مهدی قایدی! محمد محبی هم هست، محمد دانشگر هم یک بوشهری است! برادران مظلومی- مرحوم غلامحسین‌خان و پرویز مظلومی- هم در اصل «تنگسیری»اند و سپس به آبادان رفتهاند! 
این چند خط را نوشتیم تا بگوییم:... آقایان، بدسلیقگی نکنید! ادای وظیفه و رفع تکلیف هم نباید کرد! با حداقل سرمایه‌گذاری میتوان بهترین مدرسه فوتبال را با شرکت «توپ‌باز»ترین بچه‌های پا به توپ راه انداخت تا با کشف طارمیها و قایدیها و دانشگرها و... فوتبال ایران را کیفیتر و قشنگتر بالا برد! آیا معامله همه سر پرسودی نیست که سالی 5، 6 میلیارد سرمایه گذاری کنی، سالی 5، 6 بازیکن درجه اول بسازی و به تیم‌های متمول و پولدار بفروشی و این سلسله را به حرکت واداری و بوشهر را به «تکنیکستان» فوتبال ایران تبدیل کنی؟ بچه‌های بوشهر، یک مربی می‌خواهند که بازیکن‌سازی را بلد باشد و به مربیگری و معلمی عشق بورزد؛ درست مانند معلم دهکده ویس! حیف است بوشهریها راه را عوضی بروند!
این بار ختم به خیر شد
پس «شرش» را کم کنید!
سوم- البته، همان‌طور که بر همه واضح و مبرهن است، ماجرای سرتا پا غلطِ خط زدن نام علیرضا فغانی، با شرکت یکی دو آدم درست‌اندیش که دچار قصد و حسدی نسبت به بهترین داور آسیا و یکی از 5، 6 داور ممتاز جهان نیستند، ختم به خیر شد! در این رهگذر، علاوه بر واکنش جامعه ورزش و اهالی فوتبال، دیدیم که خانواده داوری ورزش چه دغدغهدار و چه با علاقهای ناشی از نیک‌خواهی صرف، به میدان آمدند و استدلال کردند و صحبت آوردند و از امر حق، دفاع نمودند! و به این ترتیب، مسئله حل شد، آن‌هم چه نیکو حل‌شدنی! به سود تمامیت ورزش ایران! 
در این میان، یک نکته اما هنوز بیم‌آور است و نگران‌کننده: ...صاحبان این حد نازل از قدرت تمیز که سود را از زیان فرقی نمیگذارند و البته پس از هر بار که مسئلهای ساختند، پشت ده نفر و صد نفر پنهان میشوند، تکلیفشان چیست؟ با آن کسانی که مطابق عقل سلیم رفتار کردند، برخوردی داریم از سر اعتماد به عقلشان در راستاری همکاری! با شخص و کسانی که این غائله را علم کردند چطور؟ اینان که دوبه‌همزنی، نتیجه کارشان است و مرتب باید مواظب دسته گل به آب دادنهایشان بود چه باید کرد؟ و چرا از شر بی‌عقلیهایشان خلاص نشد؟!
استقلال با این مدیران، دشمن نمیخواهد
چهارم- استقلال تا چه روزی باید تاوان اشتباهات کسانی را بدهد که به استقلال آورده شدند تا بلکه خیبرگیری کنند ولی نتوانستند و رفتند و مکافات حضور چند ماهه و حداکثر یک ساله خود را به گردن مدیرنماهای بعدی گذاشتند!
استقلال مگر چه تقصیری مرتکب شده بود که باید بازیچه دست کسانی میشد که برای تماشای بازی استقلال نیز، سلیقه و پسند مناسب نداشتند؟ 
استقلال چرا قراردادهایی بست- در کمال افتخار هم- که امروز باید جریمه بدخری، گران‌خری و عدم تشخیص خوب از بد را استقلال بپردازد و حضرات آقایان، در پست عالیتری، پز مدیریت میدهند و ادای مدیران را درمیآورند! از شفر گرفته تا استراماچونی! هرکس آمد، یک چمدان دلار و یورو گرفت و رفت! و تازه ماجرای استراماچونی، دنباله‌دار هم هست! این یکی حکایت دزد با چراغ را یادآور می‌شود که گزیدهتر میبرد کالا!
آیا دردسرهای استقلال بودن و بازیچه مشتی مدیران نامدیر و پنداری و خیالی شدن، پس از این پرداختهای «تیم خفه‌کن» تمام می‌شود؟ آیا طلبکار کردن و طمعکار کردن پادوانی هم کار مدیرهای قلابی نبود؟ آقایانی که معنای مدیریت را 180 درجه چرخاندند و به یک بازیکن 700 برابر دریافتی سال قبلش پول دادند، دست برمیدارند و می‌روند و این تیم را به چند مرد بلد که دندان طمع ندارند و کیسه‌ای برای خود ندوختهاند، میسپارند؟ 
سنگ تمام اصفهانیها برای یاوری
دیدار از بهرام عاطف
پنجم- اصفهانیها از جمله مردمانی هستند که قدر بزرگان خود را میدانند و به همین دلیل هم برای بزرگداشت سرهنگ فوتبال ایران، مرحوم محمود یاوری، در این روزگار کرونایی سنگ تمام گذاشتند و معلم و مربی خود را فراموش نکردند! در این مراسم، پیشکسوتان و قدیمیهای فوتبال، همه بودند الا «بهرام‌خان عاطف»! وقتی پرس و جو کردیم، دانستیم که بهرام عاطف به بیماری فراموشی دچار شده و کمتر در مجامع حضور مییابد! به همین دلیل، پیشکسوتان تصمیم گرفتند تا سراغ ایشان را بگیرند؛ تا اگر او افتخارات بزرگ و زحمات جبران‌ناپذیر خودش را از یاد برده، شاگردانش و همکارانش که بزرگ فوتبال دیارشان را فراموش نکرده‌اند که! پس میروند و ادای این دائماً وظیفه مینمایند!

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/453015/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد

ببینید دنیای کوانتوم چه قدر غیر قابل باوره!

داستانک/ دوستت دارم

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

استون ویلا جواب بایرن مونیخ را داد

جشن صعود در افغانستان با سرود ایرانی!

یحیی، گزینه اول و آخر نیمکت تراکتور

توضیح عبدالله ویسی در مورد بازیکن خبرساز فولاد

آخرین تمرین تیم ملی برای سهمیه جام جهانی

ادعای سان: تن‌هاخ آخر فصل اخراج می‌شود

پوست اندازی در اسکی با ورود نسل جدید مربیان و مدرسان

نمایندگان ووشو ایران حریفان خود را در جام‌جهانی شناختند

پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر

اعلام شرایط ملی‌پوش شدن 2 وزن المپیکی و یک وزن غیر المپیکی

مسعود ده‌نمکی: با آدم‌های مذهبی‌نما مشکل دارم!

چرا همه مسعود ده نمکی را نقد میکنند؟

لیلا حاتمی شاید در ونیز

تا یه گندی میزنه خودش رو میزنه به خرس مردگی

نقش بازی کردن زنده یاد "رضا داوود نژاد"

اظهارات «تتلو» در دومین جلسه دادگاه: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم

واکنش وزارت بهداشت به ماجرای توزیع قلیان اکسیژن در کافه‌ها

ماجرای دختری که فوتش سوژه رسانه‌های معاند شده بود

لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند

تصاویری پر بازدید از صحرای فوق‌العاده عربستان با رنگی خاص

حمله یک فیل به خودرو بازدید کننده ها در طبیعت

ترس کودکان هندی از دیدن پهپاد برای اولین بار

حکمت/ تنها به علی بن ابی‌طالب تمسّک بجوئید

وقتی هنوز مرگت نرسیده!

شبه جزیره ای زیبا در مکزیک

هزینه های نه به وانت!

10 نوشیدنی خانگی برای کبد که معجزه می‌کنند

ترفند تهیه دلمه فلفل دلمه!

تشخیص اوتیسم قبل از تولد امکانپذیر است؟

فرزام پس از تاریخ‌سازی رویینگ: انتظاری نداریم، انتظاری هم نداشته باشند!

سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی Felix Baumgartner از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

«متاورس» بازگشته است

به ظاهر دوست اما دشمنانند

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

واکنش جنجالی مدافع شمس‌آذر بعد از بازی با استقلال

مدیرعامل آلومینیوم اراک: نمی‌دانیم بازی با پرسپولیس تماشاگر دارد یا نه!

آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال

مغانلو و باقری در انزلی گلاویز شدند!

تکلیف اوسمار با پرسپولیس را یک شرط مشخص می‌کند

نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور

بارتومئو: حق زوبی زارتا اخراج نبود

راز موفقیت میکل آرتتا از زبان خودش

10 حرکت برتر بسکتبال حرفه‌ای NBA در شب گذشته

دلخوری آرائوخو، با این پیشنهاد دیگر نمی‌مانم

زمان آخرین دیدارهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی مشخص شد