آریا بانو

آخرين مطالب

این مکان‌ها زیباترین نقاط کوه‌های آلپ هستند گوناگون

این مکان‌ها زیباترین نقاط کوه‌های آلپ هستند
  بزرگنمايي:

آریا بانو - لست سکند / در مورد این موضوع هیچ بحث و نظری وجود ندارد: آلپ مهد چشم‌اندازهای نفس‌گیر در جهان است. اما کدام نقاط برتری بیشتری بر دیگر نقاط دارد؟
کسانی که عاشق کوه و چشم‌اندازهای مربوط به آن هستند، بدون شک می‌دانند که کوه‌های آلپ یکی از نفس‌گیرترین رشته‌کوه‌های جهان است. به جز هیمالیا، مکان‌های زیادی در جهان وجود ندارد که به لحاظ بلندی و زیبایی بتواند با رشته کوه‌های آلپ در اروپا برابری کند. زیبایی‌های آلپ هر ساله مردم را از سراسر جهان برای تجربه ویژه و منحصر به فرد به سمت بلندی‌های خود می‌کشد و پذیرای هر گونه فعالیت از پیاده‌روی تا اسکی می‌باشد.

آریا بانو

خوشبختانه بسیاری از مسیرهای پیاده‌روی در کوه‌های آلپ نسبتا آسان هستند که باعث می‌گردد، چشم‌اندازهای زیبایی آن‌ در دسترس همگان باشد. با این حال طبق گفته کسانی که از این مکان‌ها دیدن کرده‌اند، در آلپ مکان‌ها و مناطق وجود دارد که تمامی مناطق کوهستانی دنیا را با زیبایی خود تحقیر می‌کنند.
سیکت-فر-ای- شوال، فرانسه (Sixt-Fer-A-Cheval, France)
روستای سیکت-فر-ای-شوال که در زیر کوه های سر به فلک کشیده و در بالای دره هات هیفر (Haute Giffre) قرار دارد، یک استراحتگاه بکر و دست‌نخورده می‌باشد که به دلیل میراث فرهنگی غنی و معماری منحصر به فرد خود شناخته می‌شود. این روستا به عنوان دروازه‌ای به سوی ذخیره‌گاه عظیم طبیعت در فرانسه عمل می‌کند. این روستا و مناطق اطرافش به دلیل زیبایی‌های برجسته طبیعیش بسیار شناخته شده است. سیکت تنها 6 کیلومتر (8 دقیقه با ماشین) با شامونیکس فاصله دارد.
بعد از صعود به شامونیکس (Chamonix) به کمک ماشین کابلی به نام آیگوویل دو می (Aiguille du Midi) می‌تواند از مناظر بی‌نظیری دیدن کنید. از طرف دیگر ام.تی بلانک (Mt. Blanc) بلندترین قله در رشته کوه‌های آلپ می‌باشد که در فاصله پنجاه کیلومتری این روستا قرار دارد. در حالی که اگر برای بازدید از این قله بروید احتمالا با شلوغی ناشی از حضور گردشگران بسیاری‌ مواجه شوید اما این موضوع باعث نمی‌گردد ارزش سفر به این نقطه کاهش یابد. 

آریا بانو

آریا بانو

یخچال آلتس، سوئیس (Aletsch Glacier, Switzerland)
سوئیس یکی از زیباترین کشورها در جهان است و یخچال آلتس (Aletsch Glacier) در این کشور نه تنها یکی از میراث‌های جهانی یونسکو به حساب می‌آید بلکه بخش مهمی از اکوسیستم و سنگ‌بنای محیط زیست در دره رون (Rhone Valley) نیز می‌باشد. این مقصد یکی از شاخص‌ترین مکان‌ها در رشته کوه‌های آلپ است.
 در این جا علفزارهای پر از گل‌های وحشی را در کناردریاچه‌های یخی و جنگل‌های کاج خواهید دید، چیزی شبیه به رویاها و تصاویری که در کارتون‌های کودکی مشاهده می‌کردید.

آریا بانو

آریا بانو

لخ، اتریش (Lech, Austria)
برای کسانی که عاشق مناظر زمستانی هستند، هیچ‌جایی بهتر از اتریش به منظور کسب این تجربه‌ها نیست. در میان تمام زیبایی‌های اتریش اما یک جواهر به نام لخ (Lech) وجود دارد که در ماه‌های زمستان به یکی از جذاب‌ترین مکان‌های جهان تبدیل می‌شود.
این روستای زیبا که در ارتفاعات آلپ قرار دارد، در میان اسکی‌بازان و دوستداران این ورزش بسیار محبوب می‌باشد. در این روستا می‌توان از مسیرهای که همیشه سبز هستند تا قله‌های بلند و پوشیده از برف دیدن کرد. زیبایی برخی مکان‌ها در این روستا نفس‌گیر است.

آریا بانو

آریا بانو

کورتینا دی‌دامپسو، ایتالیا (Cortina D"Ampezzo, Italy)
آن‌های که به اسکی و مناطق مربوط به این ورزش آشنا هستند، احتمالا نام کورتینا دی‌دامپسو (Cortina D"Ampezzo) را شنیده باشند. کورتینا دی‌دامپسو یکی از بهترین مکان‌های برای ورزش اسکی در جهان است. این مکان شهرتش برای اسکی را از دهه 1860 تاکنون حفظ کرده و به لطف کوه‌های دولومیت (Dolomite) که در اطراف آن قرار دارد، مکانی محبوب برای ورزش‌های زمستانی نیز به حساب می‌آید.
برای رفتن به دولومیت لازم نیست یک اسکی باز حرفه‌ای (یا کلا اسکی‌باز) باشید. کورتینا دی‌دامپسو روستای خیره‌کننده پر از نقاط و جاذبه‌های دیدنی است. دراین روستا می‌توانید تجربه‌های متفاوت ازخرید در فروشگاه‌‌های کوچک و محلی گرفته تا رستوران‌های درخشان که در کنار خیابان قرار دارد، را کسب کنید. استراحت در استراحتگاه‌های این روستا و تماشای دامنه‌های کوه چیزی است که برای رفتن به این مکان می‌تواند شما را متقاعد کند.

آریا بانو

بلد، اسلوونی (Bled, Slovenia)
بلد به خاطر دریاچه یخیش معروف است. این دریاچه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اسلوونی می‌باشد. قلعه نمادین بلد بروی صخره‌ای مشرف بر دریاچه قرار دارد و یک جزیره کوچک در میان دریاچه وجود دارد که کلیسای در آن ساخته شده است. قبل از ساخت کلیسا، معبدی وجود داشته که در آن شیوا (Živa)، الهه عشق و باروری اسلاو پرستش می‌شده است. می توان با یک قایق چوبی کف تخت سنتی (اسلوونیایی: pletna) به این جزیره رفت. 
اما پارک ملی تریگوو (Triglav National Park) یکی از مکان‌های در بلد می‌باشد که گردشگران به آنجا می‌روند تا مناظر شگفت‌انگیزی از کوه‌های آلپ و همچنین دریاچه بونیچ (Bohinj) را ببینند. این مناظره در کوه‌های آلپ واقعا بکر و دست‌نخورده هستند. در سمت شرق پارک ملی تریگوو، کوه‌های جولیان (Julian) قرار دارند.
کوه‌های جولیان در رشته کوه‌های آلپ در فاصله کوتاه از کوه‌های آلپ سوئیس است که بازدیدکنندگان کمتری نسبت به سوئیس دارد. اما این کوه‌های جایگزین مناسبی برای کوه‌های آلپ سوئیس می‌باشد. ام‌تی فوگل (Mt. Vogel) یکی از مهم‌ترین نقاط دیدنی در کوه‌های جولیان آلپ است که از طریق ماشین‌های کابلی دسترسی به آن برای همگان وجود دارد. به عنوان یک جایگزین برای کوه‌نوردی، گردشگران می‌توانند به آبشار سافیکا (Savica) بروند که الهام‌بخش هنرمندان بسیاری بوده است.

آریا بانو

گورنرگرات، سوییس(Gornergrat, Switzerland)
گورنرگرات (Gornergrat) به خاطر قله‌های بلند و نوک‌تیز خود مشهور است که در بسیاری از عکس‌های کوه‌های آلپ سوئیس دیده می‌شود. این منطقه همچنین یکی از مشهورترین مناطق برای دیدن ماترهورن (Matterhorn) است. مردم از سراسر جهان برای دیدن ارتفاع، شکل منحصر به فرد و همچنین مناظر ترسناک در کوه‌های بلند به اینجا سفر می‌کنند.
کوه ماترهورن از کشنده‌ترین کوه‌ها برای کوهنوردان آلپ بوده‌است. با این‌که کوه ماترهورن بلندترین کوه سوئیس نیست ولی نمادین‌ترین کوه این کشور و به‌طور کل نماد کوه‌های آلپ به‌شمار می‌رود.یکی دیگر از جاذبه‌های جذاب ماتروهورن قدم زد در شهری درست زیر آن است. منطقه‌ای پر از جاذبه‌های عجیب و غریب که می‌تواند ساعت‌ها بازدیدکنندگان خود را سرگرم نماید.
زرمات (Zermatt) یک شهر باشکوه برای اسکی‌بازارن است. این شهر در نزدیکی گورنرگرات قرار دارد و با یک خط ریلی شیب‌دار به هم متصل می‌شوند. در زمستان زرمات علاقمندان به ورزش‌های زمستانی را برای لذت بردن از قله‌ها و کوه‌های خود دعوت می‌کند. علاوه بر این در دامنه‌های کوه‌هایش نیز شاهد مناظر دیدنی‌ خواهید بود.

آریا بانو

آریا بانو

گریندل والد، سوئیس(Grindelwald, Switzerland)
گریندل والد (Grindelwald) جزو مقاصدی است که تصویر مناظر دیدنی‌ آن در میان کارت‌ پستال‌ها به وفور دیده شده است. گریندل وال علاوه بر اینکه یکی از محبوب‌ترین مقاصد در تعطیلات به حساب می‌آید، پیست اسکی مشهور نیز دارد. پیاده‌روی در دامنه کوه‌های این منطقه برای هر کسی امکان‌پذیر می‌باشد و نیاز به مهارت خاصی ندارد. علاوه بر ورزش‌های زمستانی مانند اسکی، سورتمه‌سواری، پیاده‌روی در دامنه‌های کوه و همچنین اسنوشوینگ (snowshoeing، پیاده‌روی با کفش‌های مخصوص در مسیرهای برفی) را نیز می‌تواند در اینجا تجربه کرد.

آریا بانو

آریا بانو

لوتربرونن، سوئیس (Lauterbrunnen ,Switzerland)
لوتربرونن یکی از چشم‌گیرترین دره‌ها در رشته کوه آلپ است. این دره در میان صخره‌های و قله‌های کوهستانی قرار دارد که با 72 آبشار و چمنزارهای آلپی رنگارنگش به یکی از بزرگترین مناطق حفاظت شده در سوئیس تبدیل شده است. در این مناطق پیست‌های اسکی متعددی وجود دارد که مهم‌ترین آنها عبارت است از ونگن کلاین شایدگ (Wengen-Kleine Scheidegg) و مورن شیلثورن (Mürren-Schilthorn) که دسترسی به آنها از طریق راه‌آهن کوهستانی میسر می‌باشد.
در فاصله‌ کوتاهی از لوتربرونن جاده کوهستانی باریک وجود دارد که می‌توانید پیاده‌روی ماجراجویانه‌ای را در این مسیر تجربه کنید. در این مسیر یک دهکده کوهستانی آرام و زیبا به نام ایسنفلو (Isenfluh) قرار دارد که یک تراس سنگی شیب‌دار در ارتفاع 1024 متر نیز دارد. در طرف دیگر دره استراحتگاه به نام موررن (Mürren) قرار دارد که از لاتربرونن و استکهلبرگ (Stechelberg) قابل دسترس است. 

آریا بانو

آریا بانو

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/446805/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکس جدید مونا فرخ آذری همسر علی دایی با استایل شیک در انظار عمومی ظاهر شد / چقدر مهربون و با اصلتن

ویدیویی از خلاقیت منحصر بفرد یک نوجوان تهرانی در مترو برای شادی مردم حماسه ساز شد

اجرای تصنیف «یاوران مَسِم» در بیستون از کیخسرو پورناظری و سهراب پورناظری

انفجار کپسول گاز در پایانه شرق تهران با 6 کشته

لحظه نجات 7 نفر که در سیل کنارک گرفتار شده بودند

تایم لپس بارش باران سیل آسا در دبی

آموزش و پرورش: احکام رتبه‌بندی 100 هزار معلم بازنشسته سالهای 1400 تا 1402 اصلاح شد

منطقه زیبای پامنار خوزستان

فوران آتشفشان فرودگاهی در اندونزی را تعطیل کرد

دژ محمدعلی خان بختیاری در روزهای بارانی

برگی از تاریخ/ شهیدی که پارتی‌بازی نکرد

شکوهِ آینه کاری در کاخ گلستان

قابی زیبا از طبیعتِ بهاری استان گلستان

آبشار تارم، در شهرستان نی ریز استان فارس

روش تهیه 2 نوع نوشیدنی مفید برای زیبایی و تندرستی

مینی کورن داگ خوشمزه برای دورهمی ها

نکته مهم برای افرادی که خروپف میکنن

علت خشکی گلو چیست؟

نحوه استفاده از ویتامین C برای پوست‌های حساس

علم منتظر معجزه نمی ماند

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

رکورد ابدی مصطفی پاشا در تراکتور!

استارت تیم ملی فوتسال ایران با برتری مقابل همسایه

حرکت انفجاری دروازه بان افغانستان در مقابل دروازه بان ایران

کارلتو بالاخره به رکورد گواردیولا رسید

استقبال خوب هواداران استقلال از بازی فردا

اردوی آماده‌سازی تیم ملی نجات غریق در تهران برگزار شد

فرنگی کاران ایران تمرینات خود را در قرقیزستان پیگیری کردند

رئال با حذف سیتی شانس اول قهرمانی شد

عضو کادرفنی خمس به تراکتور بازگشت

خنده‌های پردیس پورعابدینی در پشت‌صحنه گناه فرشته

کاش یکبار حال خودمو میپرسیدی

تو که میدونی من تا آخرش باهاتم‌

روش عجیب کسب درآمد حسین رفیعی در هنرستان!

برملا شدن هویت واقعی داماد جوان

نمایش عکس های واقعی عروسی فرشته حسینی و نوید محمدزاده در سریال نمایش خانگی

تیزر تصویری از آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده

پورعباس: در سال 1402 به هیچ عنوان تقلب سازمان یافته‌ای به ثمر ننشست

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه حج بسیار سنگین است

دو نشانه ی انسان نادان

حضور پلنگ در کوهسرخِ خراسان رضوی

بز های غش کننده!

ذوق زدگیِ لاک پشت برای غذایش

واکنش کودک چند ماهه هنگام بمباران غزه

میز بیلیاردی که خودش را با امواج در کشتی تراز می کند

تایم‌لپس دیدنی از درخشش شفق قطبی بر فراز آتشفشان درحال فوران

سیب زمینی تنوری و سس قارچ

زن در چه شرایطی مالک نصف دارایی مرد می‌شود؟

گلایه‌های مهدی هاشمی‌نسب از میثاقی در نشست خبری