آریا بانو

آخرين مطالب

کاندیدا‌های احتمالی ریاست فدراسیون ورزشي

کاندیدا‌های احتمالی ریاست فدراسیون
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایران ورزشی / همه مشکلات مالی باعث می‌شود که نگاه‌ها به سمت رئیسی باشد که بتواند با اجماع ملی و جلب کردن حمایت نهادهای مختلف، اوضاع نابسامان اقتصادی فعلی را مدیریت کند.
بعد از خبر تأیید کلیت اساسنامه فدراسیون فوتبال از سوی فیفا، حالا خبر از برگزاری انتخابات در اوایل بهمن‌ماه 99 به گوش می‌رسد. هرچند فیفا تأکید کرده است که انتخابات فدراسیون فوتبال باید تا پایان سال 2020 برگزار شود. 12 دی 1399 هم آخرین روز سال میلادی 2020 است و معلوم نیست فدراسیون فوتبال آیا می‌تواند تا این تاریخ مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کند؟
همه مشکلات مالی باعث می‌شود که این بار هم بیش از آنکه نگاه‌ها به سمت رئیسی فوتبالی باشد، به سمت رئیسی است که بتواند با اجماع ملی و جلب کردن حمایت نهادهای مختلف، اوضاع نابسامام اقتصادی فعلی را مدیریت کند. سایت فوتبالی در گزارشی به این گزینه‌ها اشاره کرده است:
سردار آجرلو وارد می‌شود
یکی از مدیرانی که صندلی ریاست فدراسیون فوتبال را نشانه گرفته مصطفی آجرلو، مدیرعامل اسبق پاس تهران و تراکتور است که چند روز قبل در برنامه تلویزیونی ورزشگاه شبکه 5 سیما، از برنامه‌اش برای حضور در انتخابات فدراسیون خبر داد: «اگر بتوانم به فوتبال کمک کنم آمادگی حضور در انتخابات را دارم به شرط آنکه دخالت نشود و بگذارند فوتبالی‌ها سرنوشت خودشان را رقم بزنند.» آجرلو در انتخابات دور قبل در اردیبهشت 95 هم کاندیدای انتخابات بود و در نهایت قافیه را به مهدی تاج باخت. البته در آن انتخابات سردار آجرلو و سردار عزیزمحمدی با مهدی تاج رقابت کردند که در نهایت تاج رئیس فدراسیون فوتبال شد. آجرلو هم به نوعی نماینده طیف سنتی مجمع تلقی می‌شود هر چند او در آن انتخابات از مجمع 75 نفره، بیش از 15 رأی نتوانست بگیرد. آجرلو در انتخابات قبلی که با دستور فیفا لغو شد، ثبت نام نکرده بود.
آذری می‌تواند کاندیدا شود؟
سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد که به تازگی توسط کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، تا اطلاع ثانوی از تمامی فعالیت‌های فوتبالی محروم شده، دیگر چهره‌ای است که برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال اعلام آمادگی کرده است. آذری که پیش از این گفته بود بهتر است فوتبال را فوتبالی‌ها اداره کنند، به تازگی در برنامه وقت اضافه رادیو ایران گفته است: «با توجه به اینکه اعلام کردم جایگاه ریاست فدراسیون متعلق به فوتبالی‌ها است اگر به این تحلیل برسم که می‌توانم در جایی قرار بگیرم که بتوانم به تمام فوتبال ایران و باشگاه‌های مختلف خدمت بکنم یقیناً این کار را خواهم کرد و برای ریاست کاندیدا می‌شوم.» البته سؤال اینجاست با توجه به دستور موقت کمیته اخلاق آیا آذری می‌تواند کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال شود؟ سؤالی که فدراسیون فوتبال آن را باید پاسخ بدهد. باید دید ابعاد پرونده آذری در چه حدی است. آذری در انتخابات قبلی که با دستور فیفا برگزار نشد، برای عضویت در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، ثبت نام کرده بود که بعداً از کاندیداتوری در پست هیأت رئیسه انصراف داد.
عزیزی خادم با قدرت وارد می‌شود
از شهاب‌الدین عزیزی خادم عضو اسبق هیأت رئیسه فدراسیون هم به عنوان یکی از مدیرانی نام برده شده که برای جانشینی مهدی تاج برنامه دارد. درباره عزیزی خادم گفته می‌شود که او توانسته در این مدت با بدنه اعضای مجمع فدراسیون فوتبال ارتباط بگیرد.
کاشانی کاندیدای طیف سنتی مجمع
حبیب کاشانی مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس و مدیرعامل سابق باشگاه سایپا هم یکی دیگر از مدیرانی است که اخباری درباره حضورش در انتخابات فدراسیون فوتبال منتشر شده است. البته حبیب کاشانی در دوره قبل ثبت نام کرد تا به نوعی نشان دهد گزینه اصلی طیف سنتی انتخابات فدراسیون فوتبال است که حمایت برخی اعضای هیأت رئیسه فعلی و سابق فدراسیون فوتبال را دارد. البته با توجه به اینکه این طیف به دنبال انداختن انتخابات فدراسیون فوتبال به تاریخ پس از انتخابات ریاست جمهوری بود و تلقی و حدس آنها این بود که رئیس جمهور آینده وزیری انتخاب خواهد کرد که از جنس دیدگاه‌های حبیب کاشانی خواهد بود اما در هر حال با دستور فیفا قرار است این انتخابات نهایتاً پیش از پایان سال 2020 برگزار شود و به انتخابات ریاست جمهوری 1400 نمی‌رسد.
بهاروند، می‌آید یا نمی‌آید؟
حیدر بهاروند، سرپرست کنونی فدراسیون یا به زبان اساسنامه فدراسیون، رئیس فعلی فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ هم در صورتی که بتواند مجوزهای لازم را بگیرد، می‌خواهد وارد انتخابات شود و برای پست ریاست ثبت نام کند. او هم ارتباط خوبی با بدنه مجمع و هیأت‌های استانی والبته مدیران باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ یکی دارد و یکی از کسانی است که حتی اگر خودش هم نیاید، می‌تواند نایب رئیس اول یا دوم یکی از کاندیداها شود و سبد رأی خودش را به کاندیدای ریاست بدهد. کاری که کفاشیان 4 سال پیش برای مهدی تاج کرد و در نهایت توانست او را رئیس فدراسیون فوتبال کند. البته درباره بازنشستگی بهاروند گفته می‌شود او توانسته برخی مجوزها را بگیرد که در فدراسیون و سازمان لیگ مانده است اما در هر حال بهاروند هم یکی از گزینه‌ها است که می‌تواند با ورودش به انتخابات، معادله این انتخابات را پیچیده‌تر کند.
نبی کاندیدایی که باید بی‌خیال دبیرکلی شود
به جز این نفرات، مهدی محمدنبی دبیرکل فعلی فدراسیون فوتبال هم کسی است که شنیده می‌شود داعیه ریاست فدراسیون فوتبال را دارد و می‌خواهد برای این ریاست کاندیدا شود. البته درباره نبی این بحث وجود دارد که با توجه به پستش در فدراسیون، در صورتی که بخواهد در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کند، باید از دبیرکلی فدراسیون فوتبال کناره‌گیری کند و قانون هم همین را می‌گوید. اگر نبی می‌خواهد کاندیدای ریاست و یا حتی عضویت در هیأت رئیسه هم شود باید از دبیرکلی کنار برود چرا که دبیرکل وظیفه برگزاری انتخابات را طبق آئین‌نامه‌های انتخاباتی برعهده دارد و نبی نمی‌تواند هم دبیرکل باشد و هم انتخابات را برگزار کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/443853/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

علت تیک عصبی و راههای درمان تیک عصبی

تک فرزندی چه مشکلاتی برای فرزندمان به همراه دارد؟

زنان شاغل سالم تر و شادترند یا زنان خانه دار

آلودگی هوا باعث افزایش افسردگی و خودکشی می شود

وابستگی کودکان به پدربزرگ و مادربزرگ خوب است یا نه ؟

از لحاظ روانی کودک هستید یا بالغ؟

با کسانی که دروغ می‌گویند چگونه برخورد کنیم؟

روانشناسی اجتماعی چیست؟ تعریف، اصطلاحات کلیدی و مثال ها

چرا برخی وقت ها نمی توانیم از صحبت کردن دست برداریم؟

عادات بدی که پیرتان می کند!

آسیب‌های وابستگی شدید به یک دوست و درمان

چگونه می توان 8 بیماری روانی عجیب را شناسایی کرد؟

9 نشانه عجیب استرس را به خاطر بسپارید

اختلال مو کنی چیست ؟علل و درمان آن

10 علامت که میتواند شما را آگاه کند افسردگی دارید

دمنوش هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

چگونه بدون کلافگی و خستگی در خانه بمانیم؟

آیا نگرانی و استرس ،خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد؟

آیا ویروس کرونا باعث افسردگی می‌شود

چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

نحوه مدیریت کارمندان از راه دور

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

چگونه روانشناس خوب را از بد تشخیص دهیم

خستگی تصمیم چیست و چگونه با این خستگی مقابله کنیم؟

خوابیدن با ناراحتی چه عوارضی دارد؟

هنگام استرس چه کارهایی انجام ندهیم؟

زبان بدن چیست و فواید آن کدام است؟

اُبژه و روابط ابژه ای چیست؟

7 روش ساده برای کاهش استرس

راه و روش یادگیری

علائم افسردگی در زنان را بشناسیم

چرا ما انسان‌ها می‌خندیم؟

نظریه مزلو: سلسله مراتب نیازها

نکات ضروری برای مواجهه با ترس

آلکسی تایمیا چیست؟ علل، علائم و راه درمان

8 عادت برای تقویت اعتماد به نفس

9 نکته برای غلبه بر ترس

سروتونین چیست و خوراکی های منبع سروتونین کدامند؟

قصه درمانی چیست و چگونه میتوان با قصه درمانی از مشکلات دور شد؟

عواملی که باعث ایجاد عصبانیت می‌شود کدامند و برای کنترل خشم و عصبانیت چه باید کرد؟

8 عادت رفتاری برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر

چرا از دیگران تقلید می کنیم؟

اختلالات کنترل تکانه چیست ؟علل و درمان آن

دلایل خودزنی نوجوان و راه درمان آن چیست؟

تئوری انتخاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاردرمانی ذهنی چیست و کاربرد های آن کدامند؟

مدیتیشن چیست و انواع مدیتیشن کدامند؟

آنچه در مورد اریتروفوبیا (ترس از سرخ شدن) باید بدانید

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟