آریا بانو

آخرين مطالب

مربیان چشم و گوش بسته روی نیمکت تیم ملی والیبال ایران! ورزشي

مربیان چشم و گوش بسته روی نیمکت تیم ملی والیبال ایران!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خبرآنلاین / بعد از کش و قوس های فراوان در نهایت فدراسیون والیبال ایران دو گزینه های نهایی سرمربی گری تیم ملی بزرگسالان را اعلام کرد که نام یک مربی روس و یک مربی آرژانتینی مطرح شده که به نظر می رسد کفه ترازو به سمت آلکنوی روس سنگین تر است و به احتمال فراوان او جانشین کولاکوویچ خواه شد.
بعد از حدود هشت ماه از فسخ قرارداد فدراسیون والیبال ایران با ایگور کولاکوویچ، محمدرضا داورزنی سرانجام دو گزینه نهایی جانشینی این مربی مونته نگرویی را معرفی کرد. ولادیمیر آلکنو از روسیه و دانیل کاستلانی از آرژانتین مربیانی هستند که سرمربی آینده تیم ملی از میان آن ها انتخاب می شود هرچند که چند ماه پیش صحبت از مربیان ایرانی بود، نه خارجی!
در خصوص دیر مشخص شدن نام سرمربی تیم ملی نیز دبیر فدراسیون در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده که به خاطر سختی انتقال پول معرفی به تعویق افتاده که البته این به یک بهانه همیشگی برای مدیران ایرانی تبدیل شده؛ در حالی که فدراسیون از ابتدا می دانست قرار است با یک مربی خارجی با تمام سختی های موجود و تجریم های بانکی قراراداد ببندد.
چه کسی سرمربی تیم ملی می شود؟
قطعا مهم ترین اتفاق دوران مربی گری آلکنو مربوط به فینال المپیک 2012 است که همراه با روسیه توانست بازی باخته برابر برزیل را برگرداند و با تیم ملی کشورش طلای المپیک را برگردن بیندازد. او هم اکنون در تیم زنیت کازان روسیه فعالیت می کند و شخص رئیس فدراسیون ایران علاقه زیادی به حضور آلکنو در تیم ملی دارد. قطعا آلکنو نام سنگینی برای نیمکت ایران است اما به سختی می توان او را مربی به روزی در والیبال دنیا دانست هرچند که به مانند ولاسکو می توان او را مربی موفقی نامید.
درآن سو کاستالانی آرژانتینی در ایران کمتر شناخته شده است اما در تیم های ملی آرژانتین، فنلاند و لهستان کار کرده و قهرمانی آمریکای جنوبی و اروپا را هم در کارنامه دارد. کاستلانی هم اکنون در تیم آزتس اولشتین لهستان سرمربی گری می کند و بیشتر تجربیاتش در تیم های باشگاهی بوده است.
مربیان چشم وگوش بسته در ایران!
نکته جالب توجه در خصوص آلکنو و کاستلانی این است که هیچ یک از آن ها نمی توانند زودتر از اردیبهشت به ایران بیایند؛ یعنی سرمربی آینده تیم ملی قرار نیست لیگ والیبال را از نزدیک نگاه کند و بنا به گفته کمیته فنی، مربیان ایرانی اسامی و شرایط بازیکنان را به سرمربی تیم ملی اعلام خواهند کرد!
این می تواند عجیب ترین موضوع برای تیمی باشد که قرار است با سرمربی جدید در المپیک شرکت کند. یک مربی که هیچ شناختی از والیبال ایران و بازیکنان ندارد و قرار است با آن ها در میدان بزرگی مثل المپیک شرکت کند.
فدراسیون معتقد است لیگ ملت های والیبال برای شناخت سرمربی تیم ملی از بازیکنان کافی است اما مگر می شود با چنین برنامه ای با تیم هایی در المپیک بازی کرد که از همان چهارسال پیش برنامه هایشان را برای حضور در توکیو انجام داده اند؟ داورزنی حتی در صحبت های خود اعلام کرده که هیچ نگرانی بابت تیم ملی وجود ندارد و ملی پوشان از برنامه های خود عقب نیستند!
از طرف دیگر سرمربی تیم ملی مدت زمان کمی را در ایران حاضر است اما قطعا پول زیادی از فدراسیون ایران خواهد گرفت و هیچ ضمانتی وجود ندارد که او بتواند موفقیتی را در تیم ملی به دست آورد. به نظر می رسد قرارداد با مربی جدید برای لیگ ملت ها و المپیک باشد و براساس این حتی سرمربی منتخب نصف سال هم سرمربی تیم ملی نخواهد بود.
در والیبال دنیا که تیم ها برای موفقیت در المپیک یا رقابت های جهانی برنامه های بلند مدت و کارشناسی دارند تیم ملی ایران قرار است با سرمربی‌ای که هیچ شناختی از تیمش ندارد و با ترکیبی که کادر ایرانی تعیین می کنند به رقابت ها برود.
چرا کولاکوویچ آمد و چرا رفت؟
زمانی که قرار به فسخ قرارداد با کولاکوویچ شد فدراسیون اعلام کرد با توجه به تعویق المپیک و مشکلات اقتصادی بهتر است این همکاری به پایان برسد. در حالی که کولاکوویچ با تیم ملی سهمیه را گرفته بود و دوست داشت المپیک را تجربه کند اما فدراسیون اجازه این کار را نداد. همین مهم ترین موضوعی بود که باعث ناراحتی کولاکوویچ هم شد.
اما سوالی که باید از فدراسیون پرسید این است که اگر قرار بود دوباره سرمربی خارجی برای تیم ملی انتخاب شود چرا کولاکوویچ در ایران نماند؟ چرا که در آن زمان فدراسیون و کمیته فنی قویا اعلام کرد سرمربی تیم ملی ایرانی خواهد بود و نام هایی چون پیمان اکبری و بهروز عطایی به میان آمد. داورزنی و دیگر مسئولان فدراسیون بارها در مصاحبه های خود اعلام کردند که سرمربی ایرانی می تواند تیم را در المپیک هدایت کند و هیچ چیز کمتر از مربیان خارجی ندارد اما به یک باره داورزنی اعلام کرد ما به دنبال موفقیت در المپیک هستیم و باید نام بزرگ و با تجربه حضور در این بازی ها روی نیمکت بنشیند.
اگر مسائل فنی در فسخ قرارداد ایران و کولاکوویچ دخالت داشته پس چرا فدراسیون دلیل اصلی را در همان اعلام نکرد؟
پاسخ این سوال کاملا مشخص است و آن چیزی نیست جز اینکه اگر درباره مسائل فنی صحبت می شد آن زمان پیکان انتقادات به سوی داورزنی می رفت چرا که او ایگور را به ایران آورده بود.
زمانی که داورزنی ایگور کولاکوویچ را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد در مصاحبه ای از رسیدن به جمع چهار تیم برتر المپیک با این مربی سخن گفت اما در آخرین نشست خبری کولاکوویچ در ایران او اعلام کرد که با توجه به شرایط فنی تیم ملی والیبال، ایران شانسی برای رسیدن به نیمه نهایی بازی ها ندارد.
شاید بسیاری عقیده داشتند این اظهار نظر ایگور به خاطر برداشتن فشارها از روی تیمش بوده اما کمتر کارشناسی است که به سطح پایین والیبال ایران نسبت به تیم هایی چون برزیل، روسیه، لهستان، ایتالیا، فرانسه و ... باور نداشته باشد.
به هرشکل والیبال ایران در شرایط حساسی قرار دارد و انتخاب سرمربی تیم ملی بسیار دیر شده است. در هر صورت هم سرمربی دیر به ایران خواهد آمد و کار هماهنگی و شناخت بسیار به سختی جلو خواهد رفت. اگر فدراسیون و سرمربی تیم ملی نتوانند شرایط را به خوبی مدیریت کنند حتی صعود از گروه در المپیک هم می تواند برای تیم ملی نشدنی باشد و به جای اینکه تیم ملی نسبت به دوره قبل پیشرفت کند، پسرفت خواهد کرد و البته وعده داورزنی درخصوص حضور در نیمه نهایی المپیک عملی نخواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/442513/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ویدیویی بامزه و پربازدید از متهم اصلی کرونا

محصولاتی که ما مصرف می کنیم تو طبیعت به چه شکل بودند؟

کلیپی زیبا از شگفت انگیزترین آبشارهای جهان

باقالی پلو با مرغ شاندیزی‌

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

دین‌محمدی: حیف از تیم راه‌آهن که منحل شد

مطهری: این یک استارت دوباره است

امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

دین‌محمدی: طرفدار ماشین سازی از تراکتور بیش‌تر بود

تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال

گزارش هیات فوتبال تهران درمورد مرگ یک بازیکن در وسط زمین

اکبرپور: آسیب بزرگی به فوتبال خوزستان وارد شده

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

نگاهی به آنونس سریال دوپینگ

فحش کم آورد!

رونمایی از خواهر زیبا و باکلاس مهدی قایدی بعد از جدایی از همسرش/ چقدر تو سادگی شبیه همند

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

آموزش و پرورش: 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست

دگر ما را چه مینامند، اگر حیدر بشر باشد؟!

حملات بی‌امان بیش از 20 خدنگ به مار پیتون

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

صخره‌نوردیِ بی‌نظیر کَل و بزهای کوهی در طالقان

تخم شربتی معلق با ترفند ساده

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

شجاعی تفنگ بادی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

امیدواری جانشین کلوپ؛ 48 ساعت دیگر در لیورپول!

شجاعی: زود است اما به قهرمانی در جام حذفی فکر می‌کنیم

وقتی دوست صمیمی رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند

پرسپولیس در انتظار خبر مهم

دعوای عجیب مدیران بارسا؛ ژاوی باید اخراج شود

رکورد ویژه کادر پزشکی تیم ملی فوتسال