آریا بانو

آخرين مطالب

عادت های غلط صبحگاهی که مانع کاهش وزن می شوند

عادت های غلط صبحگاهی که مانع کاهش وزن می شوند
  بزرگنمايي:

آریا بانو - روزیاتو /صبح بخش بسیار مهمی از روز است و نقشی تعیین کننده در برنامه ی باقی ساعات روز از جمله برنامه ی غذایی ما دارد. این مناسک صبحگاهی ما هستند که تعیین می کنند ناهار زیاد خواهیم خورد یا کم، بدن از همه ی کالری هایش استفاده خواهد کرد یا محض احتیاط آن ها را ذخیره خواهد کرد. در ادامه به عادت های غلط صبحگاهی ای می پردازیم که جلوی کاهش وزن مان را می گیرند.
1- صبحانه مفصل نمی خوریم

آریا بانو


زمان خوردن غذا از چیزی که می خوریم بسیار مهم تر است. دانشمندان ثابت کردند برای ثابت نگه داشتن وزن، رژیم غذایی ای که در آن صبحانه مفصل و شام سبک باشد بسیار مؤثرتر از رژیم غذایی ای است که بر پایه ی میان وعده های مکرر و سبک باشد.
علت این مسأله آن است که سرعت سوخت و ساز بدن در اوقات مختلف روز متفاوت است. نتیجه ی اصلی که به دانشمندان به آن رسیدند این است که هرگز نباید از خوردن صبحانه ی پر کالری خودداری کنید. مقدار ناهار باید متوسط و شام باید سبک باشد.
2- در آفتاب قدم نمی زنیم

آریا بانو


نور خورشید به معنای واقعی کلمه چربی ها را آب می کند؛ دست کم بافت چربی سفید را. محققان دانشگاه آلبرتای کانادا دست به آزمایشی زدند که ثابت کرد میزان لیپیدهای دن در معرض نور خورشید کاهش می یابد.
این کشف تا حدودی علت بالا رفتن وزن افراد در فصل زمستان که آفتاب کمتری دارد را توضیح می دهد. به خاطر داشته باشید که حضور زیاد در آفتاب هم کار درستی نیست و همیشه باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
3- بعد از بیدار شدن از خواب یک لیوان آب نمی خوریم

آریا بانو


به گفته ی دانشمندان 55 تا 60 درصد بدن یک فرد بزرگسال از آب تشکیل شده، بنابراین نوشیدن یک لیوان آب بعد از بیدار شدن از خواب واقعاً کمک کننده است. نوشیدن آب باعث افزایش سرعت سوخت و ساز بدن می شود، امری که ریسک چاقی را کاهش می دهد. این کار به دفع سموم بدن هم کمک می کند.
4- ورزش نمی کنیم

آریا بانو


ورزش صبحگاهی جدا از مزایای بدیهی اش از جهت کالری سوزی و افزایش سرعت سوخت و ساز بدن، می تواند به کاهش اشتها هم کمک کند. محققان در پژوهشی متوجه شدند کسانی که عادت دارند پیش از صبحانه ورزش کنند در طول روز غذای کمتری می خورند.
علت این مسأله احتمالاً اثر «بیدار کننده» ی ورزش کردن است. کسانی که صبح ها ورزش نمی کنند سعی می کنند با خوردن مواد غذایی اضطراب بیدار شدن را کاهش دهند. به علاوه، دانشمندان پی بردند برای کاهش وزن، ورزش کردن در هنگام گرسنگی مؤثرتر است تا ورزش در طول روز.
5- خوراکی های لذیذ را برای ناهار یا شام نگه می داریم

آریا بانو


اگر نمی توانید در برابر خوردن شیرینی مقاومت کنید، این کار را صبح ها انجام دهید. این نتیجه ی دیگری است که دانشمندان در تحقیقات خود به آن رسیدند. اگر صبح شیرینی بخورید بیشتر لاغر می شوید تا آنکه شب این کار را انجام دهید.
6- صبح ها اخبار را چک می کنیم

آریا بانو


ترس و رنج ناشی از خواندن اخبار صبحگاهی می تواند واقعاً تأثیری منفی بر سلامت ما داشته باشد. این مسأله به ویژه زمانی صدق می کند که کمبود خواب مزمن داشته باشید. علت این مسأله آن است که اضطراب طولانی مدت باعث می شود سلول های بنیادی تبدیل به سلول های چربی شوند.
اضطراب باعث می شود بدن هورمون هایی تولید کند که به بدن کمک می کنند خود را با شرایط جدید مطابقت دهد. اگر اضطراب کوتاه مدت باشد، سلول های چربی جدیدی در بدن تشکیل نمی شود. اگر اضطراب طولانی شود، مکانیسم «ذخیره کالری» در بدن شروع به کار می کند. و حتی اگر غذای خود را کم کنیم، تا زمانی که موقعیت اضطراب آور به پایان نرسد قادر به کاهش وزن نخواهیم بود.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

آخرین جزییات محدودیت‌های کرونایی از اول آذر

گفت‌و‌گو با گلزن دیدار میلان - پرسپولیس

مارادونا به خاک سپرده شد

جام‌جهانی کنار تابوت دیگو

سینما‌تراپی؛ فیلم‌هایی برای یک حالِ خوب

چرا به «بلک فرایدی»، بلک فرایدی گفته می‌شود؟

تبلیغات تنش زا بیشتر از کرونا سلامت روانی جامعه را تهدید می‌کند / جامعه نیازمند امیدآفرینی است

حالا حالاها منتظر کاهش فوتی‌های کرونا نباشید! / برای کاهش قربانیان، محدودیتها باید 5 هفته تداوم داشته باشد

این جمعه «سیاه» است / بلک فرایدی از کجا آمد؟ / فروشگاه های آنلاین، برنده رقابت حراج امسال

تصویر جدید مهدی پاکدل بعد از ازدواج با رعنا آزادی ور

عکس مرد جنجالی با شش زن باردارش در عروسی یک بازیگر

چهره پرنسس دایانا و عیوب ظاهری اش از نظر خودش

جدول پخش مدرسه تلویزیونی 7 آذر در تمام مقاطع تحصیلی

ضرورت آموزش «نهی خشونت علیه زنان» از سنین کودکی

نتایج کامل دیدارهای امشب لیگ اروپا 2021

آرتمیس؛ افسانه یا واقعیت؟

بذل و بخشش اسلحه!/ ماجرای جالب 200 سلاح شکاری در فدراسیون تیراندازی

صعود آرسنال و لسترسیتی، توقف میلان و حذف یاران محمدی/ زوریا برنده جدال لژیونرهای ایرانی

ترابی باز هم مصدوم شد/ روزهای بد برای بازیکن ایرانی در قطر

ارلینگ هالند به رئال نمی‌رود

واکنش مدیر رسانه‌ای استقلال به اظهارات علیرضا اشرف

بازیکنان جدید در حد نام پرسپولیس بازی نکردند

3 نکته مهم در استقلالِ لیگ بیستم از نگاه فریبا

هیچ کاری برای قهرمانان نمی‌کنند

ادای احترام بازیکنان ناپولی به مارادونا

پاسخ FIFPro و EA Sports به ادعاهای زلاتان

خانم گل فوتبال ایران از کرونا نمی‌ترسید!

لیگ اروپا/ رُم صعود کرد، تاتنهام و ناپولی پیروز شدند

به ازای یک فوتی در کشور حدود 60 درصد به کرونا مبتلا می‌شوند

همکاری ایران و روسیه در ساخت واکسن کرونا

چرا بیماران کرونایی مبتلا به دیابت و یا بیماری قلبی دچار مرگ و میر بیشتری می‌شوند؟

ادارات هفته دیگر تعطیل است، اما...

اذعان به معجزه بودن آیات قرآن در موضوع جنین شناسی

آشپزی بین المللی با فاطمه گودرزی

هنرمندی برای زیباتر شدن طراحی ناخن

چراغی هوشمند برای همه فصول

کارت سبز برای مهدی تارتار و حسین پورامینی

دستاورد بزرگی که استقلال دیروز کسب کرد

محرومیت مادام العمر عمر خربین

گفت‌وگو با کالدرون پس از مراسم تدفین‌ مارادونا

ماجرای عجیب یک گل جنجالی در لیگ برتر

پرسپولیس، سلطان کلین شیت در لیگ بیستم

الهلال مذاکره با السومه را تکذیب کرد

منچستر یونایتد – وستهام، با حضور تماشاگران

فقط عدالت را رعایت کنید

خاص‌ترین لحظه بعد از درگذشت دیگو مارادونا

پرسپولیس بدون عیسی؛ 270دقیقه، یک پنالتی

برای قهرمانی آسیا باید گل بزنید

فرار از شکست یاران ابراهیمی مقابل تیم خلیل زاده/ قطر با کریمی العربی را شکست داد

سوژه شدن فیروز کریمی در یک جگرکی کرونایی