آریا بانو

آخرين مطالب

وطنخواه: شجاع خوب کاری کرد آن پیراهن را بوسید ورزشي

وطنخواه: شجاع خوب کاری کرد آن پیراهن را بوسید
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ورزش 3 / آقایان دادکان و عابدینی رئیس فدراسیون بوده‌اند. اینها می‌توانند کارهای اداری و سیاسی باشگاه را انجام بدهند و در کنارشان آقایان پروین، کلانی و مایلی‌کهن به مسائل فنی بپردازند
او یکی از نامداران و اولین بازیکنان تاریخ پرسپولیس است و به تیم محبوبش تعصب و علاقه عجیبی دارد. استاد دانشگاه است و حتی در دهه هشتم زندگی‌اش دوست دارد کنار زمین فوتبال باشد و کار کند کما اینکه طی دو سه سال گذشته به موازات حضورش در دانشگاه به عنوان استاد مدتی در نقده و بوکان به عنوان مدیرفنی به تیم‌های این دو شهر کمک کرد و حالا که مدتی است از عشقش دور شده و در دانشگاه هم به بازنشستگی رسیده، کمی کلافه است.
چپ پای دهه 40 و50 پرسپولیس که سابقه مربیگری در تیم ملی را هم دارد درباره جدایی بازیکنی مثل شجاع خلیل‌زاده و البته مدیریت پرسپولیس حرف‌های جالبی دارد.
* اوضاع پرسپولیس؟ چه بگویم. من به همه احترام می‌گذارم اما ببینید چه افرادی جای علی عبدو می‌نشینند و چه کسانی را به این باشگاه می‌آورند. من گفتم محمد دادکان و مهندس عابدینی را بگذارند در مدیریت باشگاه و در کنارش از آقایان حسین کلانی، علی پروین و محمد مایلی‌کهن استفاده کنند. یعنی به هر کسی تیم را ندهند. استقلال هم همین‌طور. بدهند به بزرگان آن باشگاه. باور کنید مردم هم پول می‌دهند و مشکلات باشگاه حل می‌شود.
* ایراد می‌گیرند که این بازیکنان چرا دارند از فوتبال ایران می‌روند؟ خب چرا نروند؟ مگر ما در زمان خودمان یا بعد از آن در پرسپولیس قوی‌تر از شجاع خلیل‌زاده نداشتیم؟ الان شما ببینید قدیمی‌های پرسپولیس همه علاف و بیکار هستند. بگذارید بروند آقا. البته خوب بود این بازیکن در فینال بازی می‌کرد اما بچه واقعاً نمی‌داند فردایش چطوری خواهد بود. این یک مسأله دوطرفه است. یعنی هم این بازیکن خوبی بوده که آمده پرسپولیس هم اینکه اینجا در پرسپولیس معروف شده منتهی بی‌لیاقتی مدیران باشگاه این است که باید طوری قرارداد می‌بستند که بازیکن هر موقع می‌خواست برود n تومان بدهد و برود. این دیگر مشکل باشگاه است. امثال من 10 سال مجانی برای این تیم بازی کردیم و بعضی‌های‌مان مثل من، آشتیانی و معینی رفتیم مدرس دانشگاه شدیم.
* من سال 51 ماشین پیکان را 15 هزار تومان خریدم. با مرحوم ناصر حجازی رفتیم خریدیم. حجازی پیکان جوانان برداشت که فکر کنم گران‌تر بود و 20 هزار تومان داد اما من معمولی برداشتم و 15هزار تومان. تازه آن را هم 500 تومان دادم، ماهی هم 5 هزار تومان. آن زمان من بازیکن پیکان بودم، حجازی گلر تاج. من برای پدرم خانه خریدم 52 هزار تومان. الان که می‌گویند زیر 10 میلیون تومان خط فقر است بازیکن باید چکار کند؟ باید برود دیگر، چرا نرود؟
*علیپور و طارمی شاگردان من در تیم سنگ آهن بافق یزد و شاهین بوشهر بودند که هر دو متعلق به سرهنگ کریمی بود. این بچه‌ها استعداد داشتند و باید می‌رفتند. آدم نباید خودخواه باشد. از من که متعصب‌تر نیستید. هر کدام 4-3 یا 5 سال بازی کردند دیگر. رهایش کنید برود. بگذارید برود دنبال زندگی‌اش. قبل‌ترهم گفتم این یک مسأله دوطرفه است. بازیکن می‌آید اینجا و هوادار را ارضا می‌کند و از طرفی اینجا اسمی می‌شود و با قرارداد بهتر به تیم‌های خارجی می‌رود. منتهی باید با اینها جوری قرارداد بسته شود که پولی به باشگاه برسد.
* شجاع بنده خدا چه کار کند؟ خب باید پیراهن را ماچ کند که پول بگیرد دیگر. خب شما هر باشگاهی می‌روید پیراهن را ماچ می‌کنید . چطور وقتی پیراهن پرسپولیس را ماچ می‌کرد خوب بود اما جای دیگر اشکال دارد؟ از من که متعصب‌تر نیستید. شما به دنیا نیامده بودید که 10 سال برای این پرسپولیس جان کندم. الان ببینید بازیکنان قدیمی پرسپولیس را که به پیسی افتاده‌اند و دور و بر علی پروین می‌پلکند تا بلکه شرکت پیشکسوتان یک پولی ماهیانه به آنها بدهد. ما که نمی‌خواهیم گداپروری کنیم. شجاع، علیپور، طارمی و بقیه حق داشتند بروند. شما همین سردار آزمون را ببینید. یک بچه شهرستانی ساده بود برای استان گلستان. خب اگر نمی‌رفت روسیه چه کسی به فکرش می‌افتاد؟ یا همین پسر آقای عابدزاده. اینها رفتند تا پیشرفت کنند و باید هم می‌رفتند. اصلاً چرا نروند؟ این یک افتخار است برای مملکت ما چون دانش و پول‌شان را بعداً می‌آورند به کشور خودمان اما باشگاه ما نه خوب پولی می‌دهد نه طوری قرارداد می‌بندد که وقتی بازیکن رفت پولی نصیب باشگاه شود.
*من برای مهدی ترابی هم احترام خاصی قائلم. او رفت. فردا امیری هم می‌رود. چرا نروند؟ چطور خوب است ما می‌رویم آن بچه (آل کثیر) را از آبادان می‌آوریم برای‌مان گل می‌زند اما فردا که می‌خواهد برود بد می‎شود؟ هیچ جای دنیا اینطوری نیست. شما من رضا وطنخواه را انتخاب نمی‌کنید چون ضعیفم و می‌روی دنبال یک بازیکن خوب. بهترین‌ها می‌آیند زحمت می‌کشند و وقتی اسمی شدند می‌خواهند بروند. حالا اگر 5 ریال می‌گیرد باید یک قرانش هم به باشگاه برسد اما باشگاه در قرارداد بستن ضعیف است.
*من هم الان مثل همه هواداران مانده‌ام پرسپولیس با این همه محروم و بازیکنانی که جدا شدند می‌خواهد برای فینال چه کار کند. خب قهرمانی آسیا برای‌مان افتخار است اما هر روز می‌گویند پول برانکو اینطور شد، آنطور شد. خب وقتی نمی‌توانید به هوادار مراجعه کنید. باور کنید هر هوادار ماهانه از 5 تا 10 هزار تومان تا n تومان پرداخت کند ماهی چند میلیارد گیر باشگاه می‌آید.
*آقایان دادکان و عابدینی رئیس فدراسیون بوده‌اند. اینها می‌توانند کارهای اداری و سیاسی باشگاه را انجام بدهند و در کنارشان آقایان پروین، کلانی و مایلی‌کهن به مسائل فنی بپردازند. خب چه ایرادی دارد؟ باور کنید اینها یک ریال پول نمی‌گیرند و خد را شکر هیچ کدام‌شان هم نیازی ندارند. در استقلال هم باید همین کار را کنند.
*امروز مدیرعامل جدید را انتخاب می‌کنند و یکی را می‌گذارند رأس کار که تا الان از جوی آب نپریده. تعارف که نداریم. یعنی آقای حسین کلانی مدیریت بلد نیست؟ عابدینی استاندار این مملکت بوده در آذربایجان شرقی و خراسان. رئیس فدراسیون بوده. اینها بازیکن پرسپولیس و تیم ملی بوده‌اند. اینها چه ضرری برای فوتبال دارند؟ همه‌شان برای فوتبال مملکت و پرسپولیس جان کنده‌اند. چه ایرادی دارند؟ ضد انقلابند؟ اینها که تابع هستند و در این سیستم کار کرده‌اند. از چه چیزی می‌ترسید آقای وزیر؟ ایشان یک آقایی را آورده که برای من قابل احترام هستند و حالا آن حرف‌ها را هم زده. انسان جایزالخطاست منتهی مقصر او نیست بلکه وزیر ورزش است. حالا کدامیک از این افرادی که من گفتم ایراد دارند. اینها را هواداران هم دوست دارند که بیایند پرسپولیس.
*باید این مشکلات ریشه‌یابی شود که همه از بالاست. چرا فقط یقه بازیکن را می‌گیرند؟ یکی نیست بگوید چرا این مدیر را در رأس کار گذاشتید و حالا دنبال مدیر جدید هستید؟ چرا از این 6-5 تا مدیر قوی و فوتبالیست و تحصیلکرده استفاده نمی‌کنید. شما این تیم را بدهید دست خود هواداران آنها درآمدزایی می‌کنند. پرسپولیس چند میلیون هوادار دارد؟

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/438892/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چگونه از آخرین افزایش قیمت ارز دیجیتال بهره ‌برداری کنیم؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...