آریا بانو

آخرين مطالب

بازتوانی ریه های بیماران کرونایی با کاردرمانی پزشکي

بازتوانی ریه های بیماران کرونایی با کاردرمانی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - بهداشت نیوز / نقش کاردرمانگران در بازتوانی بیماران مبتلا به کرونا ، ایجاد عملکرد مطلوب فردی و اجتماعی و بازگشت آنها به زندگی عادی و مستقل بسیار مهم و موثر است.
دکتر رایگانی رییس کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی بیمارستان شهدای تجریش، ضمن گرامیداشت روز جهانی کاردرمانی گفت: طب توانبخشی یکی از مباحث مهم در پزشکی و سلامت است و یکی از حلقه های مهم زنجیره سلامت پس از پیشگیری و درمان محسوب می شود.
وی افزود: متخصصان این حیطه تلاش می کنند با ارایه خدمات توانبخشی بیمارانی که پس از یک دوره سخت بیماری دچار کاهش توانایی جسمی یا روحی شدند را به زندگی و فعالیت روزمره بازگردانند.
به گفته وی تیم توانبخشی متشکل از گروه های مختلف شامل پزشک متخصص طب فیزیکی توانبخشی و کارشناسان طب توانبخشی است. این کارشناسان به همراه پزشک متخصص وظیفه بررسی، تعیین نوع خدمات و پیگیری امور مربوط به توانبخشی بیماران را برعهده داشته و نقش بسیار مهمی در ارایه خدمات به بیماران ایفا می کنند.
دکتر رایگانی یکی از حیطه های بسیار مهم توانبخشی را کاردرمانی برشمرد و یادآور شد که کاردرمانگران در دو جنبه جسمانی و روانی مشغول ارایه خدمت به بیماران هستند .
هدف کاردرمانگر ایجاد عملکرد مطلوب فردی و اجتماعی در بیمار و بازگشت به زندگی عادی است
رییس کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی بیمارستان شهدای تجریش با ذکر این که در کاردرمانی عملکرد مستقل، حضور و ارایه نقش اجتماعی بیماران بسیار اهمیت دارد خاطرنشان کرد: نقشه کار، اقدامات توانبخشی و برنامه ریزی کاردرمانگران با هدف ایجاد عملکرد مطلوب فردی و اجتماعی در بیماران صورت می گیرد.
به گفته وی در حیطه کاردرمانی تمامی تکنیک ها، روشها، ورزشها، آموزش ها و به کارگیری دستگاههای مختلف به منظور بازگشت بیمار به زندگی فردی و اجتماعی است به نحوی که تا حد امکان بتواند فردی کارامد و مستقل در زندگی خود باشد.
دکتر رایگانی با اشاره به این که بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا دچار اختلالات سیستم های مختلف قلبی عروقی، اسکلتی عضلانی، ریوی و در نهایت ناتوانی و از کارافتادگی می شوند، نقش کاردرمانگران را در توانبخشی این افراد بسیار موثر برشمرد.
کاهش توانمندی عملیاتی بیماران کرونایی پس از ترخیص از بیمارستان
وی با اشاره به کاهش ظرفیت کاری و توانمندی عملیاتی بیماران کرونایی بستری شده در بخش های عادی یا ویژه پس از بهبودی خاطرنشان کرد: کلینیک های توانبخشی از جلمه درمانگاه کاردرمانی نقش مهم و موثری در توانبخشی بیماران و بازگشت آنها به شرایطی که بتوانند فعالیت های مطلوب قبل از ابتلا به بیماری را داشته باشد ایفا می کنند.
به گفته دکتر رایگانی این بیماران پس از ترخیص از نظر حرفه ای دچار اختلال و نقصان عملکرد می شوند که در این کلینک ها همکاران کادرمانی با ارایه ورزش های مختلف، افزایش توان قلبی و عروقی و تکنیک های مختلف به بیمار کمک می کنند تا با یادگیری مجدد توانمندی های قبلی خود را به دست آورده و به کارها و فعالیت های روزمره بازگردند.
وی اظهار امیدواری کرد که فعالیت کلینیک های توانبخشی جامع بیماری کرونا با تاکید بر اقدامات بازگرداننده بیمار به شرایط قبل از بیماری بتواند گام موثری در تسریع بهبودی بیماران و بازگشت آنان به زندگی عادی باشد.
دکتر رایگانی در خاتمه سخنان خود مجدد روز جهانی کاردرمانی را به تمامی فعالان این حوزه به ویژه همکاران کاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تبریک گفت و برای آنان آرزوی توفیق و سلامت کرد.
تلاش کاردرمانگران برای بازتوانی جسمی و روحی مبتلایان به کرونا
دکتر اشکان ایرانی کاردرمانگر و عضو گروه کاردرمانی دانشکده توانبخشی روز جهانی کاردرمانی را به تمامی همکاران خدوم این رشته در سراسر کشور به ویژه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تبریک گفت و یاد و خاطره تمامی شهدای مدافع سلامت کشور از جمله کاردرمانگرانی که ضمن ارایه خدمت به بیماران به افتخار شهادت نایل آمدند را گرامی داشت.
دکتر ایرانی با اشاره به درگیری اندام های مختلف بدن بیماران در اثر بیماری کووید 19 و ناتوانی های حاصل از این بیماری خاطرنشان کرد: کاردرمانگران گروهی هستند که در حیطه های مختلف سلامت روانی و فیزیکی به بیماران خدمت رسانی کرده و به توانبخشی جسمی و روانی آنان می پردازند.
به گفته وی کاردرمانگر در حوزه سلامت روان به بیمار کمک می کند تا بر استرس و اضطراب ناشی از این بیماری فایق آمده و سلامت روحی و روانی خود را بازیابد. در بعد فیزیکی نیز سعی می کند با انجام اقدامات توانبخشی حرکتی وعملکرد ریوی بیمار کرونایی که دچار درگیری ریوی شده است را بهبود بخشیده تا بتواند به فعالیت های روزمره برگردد.
دکتر اشکان ایرانی توانبخشی ریوی و بازتوانی حرکتی را از جمله اقداماتی برشمرد که برای مبتلایان به کووید 19 انجام می شود تا ضمن کاهش خستگی ناشی از این بیماری، فرد مبتلا سریعتر توانایی لازم برای انجام فعالیت های روزمره فردی و اجتماعی را بطور مستقل پیدا کند.
این عضو گروه کاردرمانی دانشکده توانبخشی در ادامه گفت: در بیماران کرونایی که دچار سکته های قلبی و مغزی شدند ، بازتوانی قلبی، ریوی و مغزی و توانبخشی جسمی انجام می شود تا به سرعت از کارافتادگی اندام های وی برطرف شده و فرد برای انجام فعالیت های روزمره زندگی خود مستقل شده و با توانبخشی جسمی عملکرد اندام خود را بازیابد.
وی در خاتمه سخنان خود ضمن گرامیداشت روز جهانی کاردرمانی و آرزوی برطرف شدن بیماری کووید 19؛ برای تمام جامعه به ویژه جامعه توانبخشی کشورآرزوی سلامتی و توفیق کرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/437753/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود