آریا بانو

آخرين مطالب

با چند فرمان ساده خوش اندام و جوان بمانید خانه داري

با چند فرمان ساده خوش اندام و جوان بمانید
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خراسان / شاید شما هم این جمله را شنیده باشید که«کم کردن وزن در برابر ثابت نگه‌داشتن آن کار دشواری نیست».
تقریبا اغلب خانم‌ها بیشتر از کم‌کردن وزن، دنبال از دست ندادن تناسب اندام‌شان هستند. حتی کسانی که با تلاش زیاد، چربی خود را آب می‌کنند بعد از چند ماه دوباره به همان وزن قبلی خود باز‌می‌گردند.
در ادامه به شما چند روش ساده برای این‌که تناسب اندام‌تان را همیشه حفظ کنید، پیشنهاد می‌دهیم.
غذایی را به طور کامل حذف نکنید
افرادی که دارای تناسب اندام در طول سال‌های متمادی هستند، هیچ غذایی را به طور کامل از رژیم‌شان حذف نمی‌کنند بلکه مصرف آن را محدود می‌کنند.
حذف دایمی یک خوراکی، شما را برای خوردن آن حریص‌تر می‌کند. پس سعی کنید به‌صورت محدود(مثلا یک بار در ماه) مواد غذایی پر کالری را مصرف کنید.
غذایتان را در خانه بپزید
زمانی‌که در رستوران غذا می‌خورید دو اتفاق می‌افتد:
اول این‌که نسبت به زمانی‌که در خانه هستیدحجم غذای بیشتری می خورید دوم این‌که غذای موجود در رستوران نسبت به غذایی که خودتان در خانه می‌پزید ( به علت حجم روغن بیشتر) کالری بیشتری دارد پس تا می‌توانید غذای بیرون نخورید.
شام تان را زود بخورید
مصرف شام در ساعات اولیه شب باعث می‌شود راحت‌تر بخوابید همچنین فرصت کافی برای سوزاندن وعده شام را تا آخر شب به شما خواهد داد.
پس یادتان نرود اگر به دنبال تناسب اندام همیشگی هستید از شام خوردن در ساعات پایانی شب خودداری کنید. 
خود را هر ‌هفته وزن کنید
وزن کردن هفتگی سبب می‌شود حواس‌تان به میزان غذا خوردن‌ و تحرک روزانه‌تان باشد و اگر دچار اضافه وزن شدید، بیشتر ورزش کنید و غذا خوردن خود را اصلاح کنید اما از وسواس هر ‌روز وزن کردن خود بپرهیزید زیرا وزن در طول روز میزان متغیری دارد.
صبحانه بخورید
حذف صبحانه می‌تواند منجر به پرخوری شود. اگر در وعده صبحانه پروتئین مصرف کنید به شما کمک می‌کند تا مدت زمان بیشتری سیر بمانید و این برای داشتن تناسب اندام کمک بزرگی خواهد بود.
مدام ورزش کنید
فکر نکنید ورزش فقط برای کسانی‌ است که اضافه وزن دارند اگر دوست دارید سال‌های طولانی اندامتان متناسب بماند، باید ورزش به جزیی جدایی ناپذیر از زندگی‌تان تبدیل شود. حتماً لازم نیست ورزش‌های سنگین انجام دهید. 30 دقیقه فعالیت هوازی سه بار در هفته برای شما کافی است.
میان‌وعده کم‌کالری بخورید
شاید باورتان نشود که یک میان وعده پرکالری چقدر می‌تواند تناسب اندام شما را به هم بریزد. حواس‌تان به مصرف میان وعده‌های‌تان باشد. به جای بستنی، شکلات و شیرینی از مواد غذایی سالم چون مغزها، میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید.
بیشتر بجوید
غذای‌تان را کامل بجوید؛ زیرا این کار در کنترل وزن شما موثر است و به شما کمک می‌کند سریع‌تر احساس سیری کنید.
به اندازه کافی و منظم بخوابید
خواب کم و نامنظم، متابولیسم شما را کاهش می‌دهد و باعث می شود غذایی را که می خورید دیرتر بسوزانید پس حتماً به میزان 7 تا 8 ساعت در شبانه روز بخوابید .
نویسنده : مهسا کسنوی خبرنگار


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

"ایلان ماسک" مطمئن است فرود انسان بر مریخ در سال 2026 رخ می‌دهد

عبدالعلی چنگیز: چرا تیم فکری شوت‌زن ندارد؟

حضور هواداران در ورزشگاهی از انگلیس پس از 9 ماه!

جباری: آدم‌های بی‌کیفیت فضای مجازی را کنترل می‌کنند

55 درصد از هواداران رئال هم‌چنان به زیدان اعتماد دارند

ذوب‌آهن – شهرخودرو لغو می‌شود؟

مورینیو: بازیکنانم انگیزه‌ای برای لیگ اروپا ندارند

صیادمنش قهرمان زوریا مقابل روباه‌های انگلیسی

فکری هنوز خیلی کار دارد

نقشه یحیی برای فینال آسیا

داستان عجیب «شهری که مردم آن با زانو راه می‌رفتند»

صوت/ فردوسی خوانی- صدوچهل‌وششم- داستان نبرد چین و هیتال

این روز‌ها همه تِنِت می‌بینند، شما چطور؟

جنگ‌های پلوپونزی، عبرتی برای امروز / چطور خطابه‌گرایان آتنی، جنگ را به اسپارت‌ها واگذار کردند / احساسات و هیجان می‌تواند زهر دیپلماسی باشد

سورپزایز شدن یاسمن و حامد در جشن سالگرد ازدواج

چهره‌ها/ تصویر معنادار فاطمه گودرزی در روز جهانی معلولین

چهره‌ها/ واکنش آزاده نامداری به صحبت های اخیر علی فروغی در مورد فردوسی پور

روزی‌ که آسمان فرو ریخت

طرز تهیه ناگت شکلات؛ دسری برای عاشقان شکلات

توسلی: کرونا بیشترین آسیب را به ورزش نابینایان زده است

تولیدی و پخش عمده شال و روسری آراز‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

تدبیر کلیدی دولت برای افتخار آفرینی زنان

«بررسی حرکت پرتابی»؛ از مجموعه آزمایشهای جالب استاد والتر لوین

چه مدت تعامل با فرد آلوده به ویروس کرونا، شما را بیمار می‌کند؟

نمره ژنتیکی تعیین کننده مهم ابتلا به سرطان

آرسنال برای داشتن بازیکنی مثل اوزیل گریه می‌کند

موراتا و رونالدو دو بازیکن تضمینی ما هستند

باید با یک وزیر ببندم تا طلبم را بگیرم؟

قرارداد الهام هاشمی تا پایان المپیک توکیو تمدید شد

قرعه‌کشی مرحله نهایی لیگ ملت‌های اروپا

صعود تیم‌های بازار بزرگ و دانشگاه آزاد به مرحله نیمه‌نهایی

مدافع یوونتوس تا پایان سال میلادی خانه‌نشین شد

اعتراض کلوپ به فشردگی بازی‌‌ها؟ من اعتراضی ندارم

جشن تولد علیرضا منصوریان در جمع تراکتوری‌ها

نقش بستن تصویر مارادونا روی بلندترین برج جهان!

رونمایی از مجسمه مسی در موزه شهر بارسلونا

تصویری جالب از تیم زسکا مسکو روسیه

آغاز مرحله سوم لیگ برتر هندبال زنان از نیمه دوم دی/ احتمال میزبانی سپاهان از مسابقات

خط حمله فعلی پرسپولیس در فینال آسیا دردسرساز می‌شود

نقش اعجاب‌انگیز مارادونا در کاشته‌های لیونل مسی

جذابیت از فوتبال ایران رفت!

مقصد بعدی خرید ناموفق اینتر مشخص شد؟

داوران تمام تلاش ما را نابود می‌کنند

کودکی بامزه نیمار و دریافت اولین مدال عمرش!

باید به هر قیمتی در دربی پیروز شویم

به PSG نیامدم که در لیگ اروپا بازی کنم

سکوت علی دایی شکست

درخواست عجیب مدیرعامل سایپا علیه سپاهان

بازی در تهران؟ ساری هوا عالی است!

پرسپولیس، بهشت، برزخ و دوزخ