آریا بانو

آخرين مطالب

خواص آویشن؛ گیاه سحرآمیزی که بقراط بر مصرف آن تاکید داشت پزشکي

خواص آویشن؛ گیاه سحرآمیزی که بقراط بر مصرف آن تاکید داشت
  بزرگنمايي:

آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / از زمان‌های قدیم بشر با فواید شگفت انگیز آویشن آشنا بوده و از گلها، برگ‌ها و حتی روغن گرفته شده از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند آرتروز، درد‌های مرتبط با گلو، معده و اسهال استفاده می‌کرده است.
جدا از مصارف معمول این گیاه پر خاصیت، در اینجا قصد داریم تا برخی دیگر از مزایای آویشن را که ممکن است تا به حال چیزی در خصوص آن نشنیده باشید، صحبت کرده و درباره کاربرد‌های عجیب آن در مصر قدیم، یونان و روم باستان سخن بگوییم.
فواید آویشن
آویشن به دلیل قدرت از میان بردن «ارگانیسم‌های مضر» مانند باکتری‌های عفونی، از خانواده مواد طبیعی «زیست کش» محسوب می‌شود. بنابر یک پژوهشی که در سال 2010 به انجام رسیده، آویشن می‌تواند مقاومت باکتری‌ها را در برابر دارو‌های رایج از جمله «پنی سیلین» کاهش دهد.
علاوه بر این، آویشن فواید دیگری نیز دارد که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
کاهش فشار خون محققان دانشگاه بلگراد دریافته اند عصاره آویشن وحشی می‌تواند فشار خون را در آزمایش‌های انجام شده روی موش‌ها کاهش دهد.با علم به این مسأله که موش‌ها به فشار خون بالا به روشی مشابه انسان پاسخ می‌دهند، بنابر این ممکن است آویشن در کاهش فشار خون مؤثر باشد؛ هر چند نیاز است تا آزمایش‌های بیشتری در این خصوص انجام شود.

آریا بانو


نگهدارنده طبیعی برای مواد غذایی یک تیم در مرکز مطالعات علوم دامی و دامپزشکی در پرتغال، فعالیت ضد میکروبی روغن‌های اساسی گرفته شده از گروهی از گیاهان معطر از جمله «روغن آویشن» را مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها در این پژوهش دریافتند روغن آویشن حتی در غلظت‌های پایین می‌تواند به عنوان یک ماده نگهدارنده طبیعی برای مواد غذایی در برابر بسیاری از باکتری‌های متداول غذایی که باعث بیماری‌های انسان می‌شود، بکار رود.
سرطان روده بزرگ
طبق اعلام پایگاه «Medical News Today» و بر اساس پژوهشی که در پرتغال انجام شده، عصاره‌های آویشن می‌تواند برای حفاظت انسان در برابر سرطان روده بزرگ مفید باشد.
سرطان سینه
شماری از محققان در ترکیه، تأثیر آویشن وحشی را بر فعالیت سرطان سینه و به طور خاص نحوه تأثیر آن بر آپوپتوز (گونه‌ای از زوال سلولی طی فرایند مرگ برنامه‌ریزی‌شده سلول) و وقایع مربوط به ژن‌ها در سلول‌های سرطانی سینه مورد بررسی قرار دادند.آن‌ها پس از آن دریافتند «آویشن وحشی» باعث مرگ سلول‌های سرطانی در افراد مبتلا به سرطان سینه می‌شود.

آریا بانو


عفونت قارچی
قارچ «C. albicans» یکی از دلایل شایع عفونت‌های مخمری در دهان و واژن است که سبب بیماری برفک می‌شود. پژوهشگران دانشگاه تورین ایتالیا دریافتند که روغن ضروری آویشن به میزان قابل توجهی به از میان بردن این قارچ کمک می‌کند.
افزایش ماندگاری روغن‌های پخت و پز
اکسیداسیون چربی یک مشکل جدی در هنگام پردازش و نگهداری مواد غذایی است. این اکسیداسیون می‌تواند کیفیت، ایمنی و ارزش غذایی مواد غذایی را از دست بدهد.
شماری از دانشمندان لهستانی بررسی کرده اند که آیا عصاره آویشن می‌تواند سبب ماندگاری روغن آفتابگردان در دما‌های مختلف شود یا خیر. آن‌ها سپس پیشنهاد کرده اند آویشن یک آنتی اکسیدان قوی برای تثبیت روغن آفتابگردان محسوب می‌شود.

آریا بانو


فواید آویشن برای رفع مشکلات پوستی
تیمی از دانشگاه ادیس بابا در اتیوپی پژوهشی را برای ارزیابی فواید درمانی «کرم عصاره بابونه 10 درصد» و «کرم ضد قارچ 3 درصد آویشن» برای درمان بیماری‌هایی مشابه اگزما به انجام رساندند.
آن‌ها سپس اعلام کردند در 66.5 درصد از افرادی که با «کرم قارچی حاوی روغن ضروری آویشن» تحت درمان قرار گرفتند، درمان و بهبود کامل صورت گرفته است؛ این در حالی است که تنها 28.5 درصد از افراد دیگری که از داروی دیگری استفاده کردند، بهبود یافتند.
فواید آویشن در از بین بردن آکنه
دانشمندان لیدز انگلستان تحقیقاتی را در خصوص اثر آویشن در روی باکتری‌های ایجاد کننده آکنه به انجام رساندند و طبق آن، دریافتند که ممکن است آویشن در روند درمان آکنه مؤثر باشد.
در این تحقیقات آن‌ها ثابت کردند تأثیر ضد باکتریایی آویشن از غلظت‌های استاندارد «بنزوئیل پروکساید» - ماده‌ای فعال در اکثر کرم‌ها و لوسیون‌های ضد آکنه- قوی‌تر است.
جدای از آن، «بنزوئیل پروکساید» باعث سوزش و تحریک پوست می‌شود و این بدان معنی است که ممکن است «تنتور آویشن» راه حل بهتری در درمان آکنه باشد و عوارض جانبی کمتری خواهد داشت.
نابود کردن پشه ببری
پشه ببری، بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری آسیای جنوب شرقی است. از دهه 1990، این حشره در سراسر جهان گسترش پیدا کرده است. پشه ببری حامل «ویروس نیل غربی» تب زرد، «انسفالیت سنت لوییس»، «تب دنگی» و «تب چیکونگونیا» است.
یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه ملی چونگباک کره جنوبی اعلام کردند که ترکیبی از تیمول، آلفا ترپینن و کارواکرول که از گیاه آویشن استخراج می‌شوند در کشتن لارو‌های پشه ببری موثر بوده است.
موارد استفاده از آویشن در تاریخ
مردمان باستان، علاوه بر استفاده از این ماده برای درمان بسیاری از بیماری ها، از این گیاه برای اهداف دیگری نیز استفاده می‌کردند.
به عنوان مثال مصریان باستان از آویشن به عنوان «مایع مومیایی» استفاده می‌کردند؛ همچنانکه در یونان از آن به عنوان «بخور در معابد» استفاده و نیز به آب‌های حمام اضافه می‌شد.

آریا بانو


رومیان باستان نیز از آویشن به عنوان «طعم دهنده پنیر» استفاده می‌کردند؛ همچنانکه آن‌ها از این گیاه به عنوان درمانی برای افراد خجالتی یا آن‌ها که مبتلا به غم و افسردگی بودند، استفاده می‌کردند.
توصیه بقراط
بقراط، حکیم وطبیب بزرگ یونانی که امروزه از آن به عنوان «پدر پزشکی غرب» یاد می‌شود و در فاصله 460 قبل از میلاد تا 370 قبل از میلاد زیست می‌کرده، توصیه کرده از آویشن برای درمان بیماری‌های دستگاه تنفسی استفاده شود.
همچنین در زمانی که طاعون سیاه در 1347 تا 1351 میلادی (قرن چهاردهم میلادی) اروپا را درنوردید، مردم برای محافظت از خود، لباس‌هایی از آویشن به تن می‌کردند.
سایر موارد استفاده از آویشن
از برگ‌های تازه آویشن می‌توان در چای و پخت و پز استفاده کرد؛ همچنانکه می‌توان آن را در میان لایه‌های پارچه قرار داد تا از پارچه در برابر حشرات محافظت کند؛ چرا که اسانس آویشن که به آن «روغن آویشن» گفته می‌شود، حاوی 20 تا 60 درصد «تیمول» است که باکتری‌ها و حشرات مضر را هدف قرار می‌دهد.

آریا بانو


همچنین از روغن آویشن می‌توان در ساخت مواد مختلف از جمله صابون معطر، دئودورانت‌ها (ضد تعریق) استفاده کرد. روغن آویشن همچنین ماده‌ای نگهدارنده برای گوشت‌ها محسوب می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/435711/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

برد راحت امامی مقابل حریف کره‌ای و صعود به نیمه‌نهایی

بهترین موقعیت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر

رکوردشکنی تاریخی بایرلورکوزن و ژابی آلونسو

گل دیدنی پولیتانو به فروزینونه از تمامی زوایا

حمایت کلوپ از ستاره لیورپول

2 خبر از فیلم کوتاه؛ آخرین وضعیت «ابله» و«آخرین شیهه»

چرا غیبت بازیگران و خوانندگان در مهمانی طهماسب، لطمه‌ای به آن وارد نکرده است؟

اولین تصویر منتشر شده از اسکناس 500 هزار تومانی جدید + واکنش بانک مرکزی

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان و اعلام تغییرات و رقم دقیق افزایش حقوق ها

ماجرای انفجارهای شدید امروز در اصفهان و تبریز چه بود؟ + آخرین جزییات

هجدهمین شماره «همساز» با دونوازی تنبک منتشر شد

غذا دادن غواص به کوسه گرسنه!

وقتی حیوان خانگی ات یک گاو باشد!

روش تهیه ساندویچ سرد مرغ

با این خوراکی های خوشمزه از کبد چرب رهایی می یابید

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

محمدنژاد جوان در نخستین مبارزه پیروز شد

کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس

درگیری هواداران با ستاره‌های میلان

دستاورد جدید ژرمن‌ها در اروپا پس از 29 سال

استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس

دانشگر با کتف در رفته تمرین می‌کند!

پاس گل‌ هفته به نام جانشین گلسازترین بازیکن گل‌گهر!

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند

تاب سواری بهاری آرام جعفری بازیگر سریال معمای شاه در طبیعت بسیار زیبای شمال / تزیین تاب با گلهای زیبا جلب توجه کرد

واکنش احسان علیخانی به عکسی از ایشان که این روزها در فضای مجازی وایرال شده / نه بابا من نیستم فتوشاپه

ماجرای شایعه ازدواج رابعه اسکویی و مازیار لرستانی | اولین واکنش جنجالی مازیار لرستانی به دلخوری خانم بازیگر از او

نماهنگ «گل پونه» با صدای محسن ابراهیم زاده

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

تفال/ من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم

تقویم تاریخ/ رحلت معلم قرآن، استاد "محمدتقی شریعتی"

یکی از ظریف ترین منبت کاری و کنده کاری روی چوب

شش‌انداز، یک خورش خوش‌خوراک گیلانی

ایجاد اختلال در رشد، قد و وزن کودکان چه موقعی اقدام کنیم؟

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

داستانک/ شنوایی کم

فنونی‌زاده: پرسپولیس نمونه یک تیم دونده و درنده است

شگرد گلزنی به نساجی در دست ستاره تراکتور

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی

اعتراف یورگن کلوپ پس از حذف لیورپول

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!