آریا بانو

آخرين مطالب

تهدید کرونا در فصل سرما

لزوم رعایت بیشتر ضوابط بهداشتی در کیش منطقه آزاد کیش

لزوم رعایت بیشتر ضوابط بهداشتی در کیش
  بزرگنمايي:

آریا بانو - سعید پورعلی انجام نظارت های دقیق،مراقبتهای جدی و رعایت همه جانبه پروتکل ها را عوامل بازدارنده از ایجاد محدودیت های دوباره و گذر از بحران اپیدمی کرونا عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورعلی دبیر شورای سلامت جزیره در بیست و هشتمین جلسه ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا سیاست سازمان منطقه آزاد کیش در کارگروه مقابله با ویروس را بیماریابی مستمر بیان کرد و گفت: هرچه انجام تست در سطح وسیع تری انجام شود، امکان مدیریت و مقابله با این اپیدمی بیشتر خواهد بود همانطور که کنترل سریع شیوع ویروس در دوره بعد از خرداد بر اساس اقدامات پیشگیرانه صورت گرفت.
دبیر شورای سلامت کیش با قدر دانی از 8 ماه تلاش مستمر و شبانه روزی دستگاه های اجرایی مستقر در جزیره بیان کرد: با آغاز فصل پاییز و زمستان باید اقدامات پیشگیرانه با جدیت تمام برای مقابله با کرونا در این منطقه ادامه داشته باشد و بر اساس سیاست های ستاد ملی مقابله با کرونا، تلاش ما بر این ایجاد تعادل میان سلامت؛ اقتصاد، فرهنگ، آموزش، و فعالیت های اجتماعی است.
وی با اشاره به کاهش حساسیت و عادی جلوه دادن شرایط در کشورگفت: نباید چنین تفکری به مردم القا شود تا مشارکت مردم را بیش از پیش شاهد باشیم. در همین راستا،تبلیغات محیطی نیز برای آگاهی بیشتر جامعه در مسیر اطلاع رسانی و آموزش با حساسیت بالا دنبال شود.
پورعلی عنوان کرد: طبق آمار اعلام شده امروز شورای سلامت کیش، رعایت شرایط بهداشتی در سطح جزیره حدود 75 درصد گزارش شده که آمار امید وار کننده ای است.اما انتظار داریم میزان رضایت به 95 درصد برسد.
بنابراین اجرای نظام نظارتی سه لایه تشکیل شده از سازمان و بخش های مختلف آن، صنوف و مردم و رسانه ها که همیشه از ابتدای شیوع ویروس مورد تاکید بوده، باید به نحو احسن و در سطوح بالاتری انجام شود. چرا که در مسیر کنترل شیوع کرونا هیچ راهی جز رعایت پروتکل ها وجود ندارد و دنیای علم نیز همچنان در مرحله آزمون و خطا است.
دبیر شورای سلامت کیش با اشاره بر ضرورت افزایش نظارت در شرایط شیوع ویروس، گفت: باید از مردم و سازمانهای مردم نهاد و هلال احمر کمک گرفت و با رعایت مقررات بهداشتی به سمت و سویی حرکت کنیم که سلامت، اقتصاد و فرهنگ در کنار هم برقرار باشد.
وی همچنین با بیان اینکه در سیستم حمل و نقل همچنان نیاز به نظارت های بیشتر مسئولان این حوزه است گفت: مدیریت حمل و نقل عمومی با تقویت عملکرد باید نظارت ها را بیشتر کند تا درصد رعایت قوانین و مقررات به میزان مطلوبی برسد.
سعید پور علی در ادامه تاب آوری اقتصادی را بحثی بسیار مهم عنوان کرد و افزود: این موضوع در صورت عدم مدیریت صحیح سبب ساز بسیاری از مشکلات جدی اقتصادی و حتی سیاسی خواهد شد و رفتارهای فرهنگ پایه می تواند بر کاهش سرعت شیوع بیماری و کم شدن مشکلاتی که به طبع آن به وجود می آید نقش بسزایی ایفا کند.
وی همچنین با اشاره به نقش مهم رسانه ها در آگاهی بخشی به جامعه کیش برای کنترل شیوع کرونا اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که مجدد به شرایط ایجاد محدودیت ها نرسیم و راه حل آن، رعایت مقررات از سوی مسافران،گردشگران و کیشوندان است که باید به خوبی در فضای تبلیغاتی و رسانه ای تشریح شود.
دکتر محمد رضا رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش نیز در این نشست با بیان اینکه از شروع اپیدمی کرونا تا کنون 7 هزار و 536 تست از اشخاص مشکوک به بیماری گرفته شد که از این تعداد 2 هزار و 480 تست مثبت اعلام شده است، گفت: میزان مرگ و میر بر اساس جمعیت ساکن در جزیره بالا و 4/2 درصد است.
وی در ادامه عنوان کرد: در روزهای آینده با توجه به تغییر فصل و شرایط آب و هوایی و همچنین شرایط کلی کشور، شاهد افزایش تعداد مبتلایان بیشتر خواهیم بود و با این روند تعداد بستری ها، احتمالا به دوبرابر می رسد و ماه های آبان و آذر خطرناکی پیش رو خواهیم داشت.
رضا نیا اظهار داشت: در صورت عدم رعایت مقررات بهداشتی وضع شده، برخلاف نظارت های حداکثری؛ درهفته های آینده نیز باید منتظر ورود پیک سوم کرونا به جزیره و به دنبال آن افزایش تعداد مبتلایان، بیماران بستری و افزایش مرگ و میرها با رقم بالا باشیم.
سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: بررسی های میدانی در هفته گذشته افزایش 20 درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی و جامعه کیش را نشان می دهد اما بهبود وضعیت رعایت مقررات و قوانین بهداشتی به صورت جدی در بخش حمل و نقل عمومی جزیره باید مد نظر قرار گیرد.
وی همچنین بر تبلیغات موثر در فضای شهر برای رعایت تمامی موارد تعیین شده از سوی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد.
رضانیا در بخش دیگری از سخنانش در خصوص برگزاری کنسرت ها افزود: کنسرت شب گذشته به صورت آزمایشی با توافق بر 30 درصد فروش بلیط ها و الزام بر رعایت پروتکل ها در فضای باز برگزار شد اما متاسفانه وضعیت رضایت بخش نبود و در این صورت اگر تذکرات جدی به منظور رعایت پروتکل ها از سوی گروه هنری بر روی استیج به تماشاگران گوشزد نشود، مجبور به توقف اجرای برنامه ها خواهیم شد.
کمک به ایجاد تعادل روانی تحمیل شده بر مردم در پی شیوع ویروس کرونا ، درنظر گرفتن برنامه های آموزشی از سوی اداره امور زنان کیش، تصمیم گیری در خصوص عدم برگزاری کنسرت ها در صورت رعایت نشدن قوانین، تاکید بر غیر حضوری بودن کلاس های درسی دانش آموزان، کاهش 32 درصدی پروازها و 33 درصدی مسافر در 7 ماهه نخست امسال همچنین کاهش 50 درصدی ورود خروج از بندرگاه کیش نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی، در این جلسه بررسی شد.
همچنین حمایت از مراکز گردشگری برای جلوگیری از بروز مشکلات اقتصادی برای آنها در کنار آن رعایت مقررات بهداشتی و حفظ سلامت مردم، وضع ضوابط سختگیرانه تر در ماه های پیش رو و همچنین تذکر کتبی در موارد خاص با ضمانت اجرایی به نقض کنندگان پروتکل ها ، برنامه ریزی جهت تخصیص بودجه برای افزایش تعداد ناظران آموزش دیده در حوزه سلامت در سطح کیش، نظارت بر پروژه های عمرانی و ارائه آمار دقیق از تعداد کارگران اتباع بیگانه در کمپ ها، ساخت و تجهیز درمانگاه اختصاصی کووید 19 جهت اطمینان خاطر به ساکنان و از بین بردن ترس از مراجعه به مراکز درمانی با جدا سازی درمانگاه مبتلایان به ویروس از دیگر موارد تشریح شده در شورا بود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/434689/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

با این خوراکی های خوشمزه از کبد چرب رهایی می یابید

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با شمس آذر

دلیل شادی نکردن کنعانی مشخص شد

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

نماهنگ «گل رز» با خوانندگی امید نصری

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

طرز تهیه کته کباب بازاری

فقط مادر می‌تواند فرزند زیر دوسالش را ببوسد

به عنوان یک نوجوان در خانه هیچ حق انتخابی ندارم!

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر

واکنش سرمربی فوتسال ژاپن به احتمال تقابل با ایران

طلسم‌شکنی 120 ساله با آلونسو عبرتی برای چرخه تکراری لیگ برتر

چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد

نبرد همزمان ستاره استقلال با آلوز و گودرزی

واکنش توخل به تمدید ناگلزمان

ناگلزمان: تمدید قراردادم تصمیمی قلبی بود

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

4 ستاره در لیست فروش آرسنال

مروری بر گل‌ها و مهارت‌های برتر رونالدو نازاریو در اینتر